اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 14010513633615068

شیوه‌های مختلف مصرف پنیر کبابی

کد: 14010513633615068

https://bit.ly/3bxQnHx

، آمل , (اخبار رسمی): اگر به گذشته برگردیم شیوه‌های مصرف هالومی در مبداء خود تا این حد گسترده نبوده. اما این روزها با توسعه مصرف این محصول در بازارهای صادراتی بزرگی مانند انگلستان که تقریبا از سال 2013 شروع می‌شود و توسعه این بازار در کشورهای مختلف جهان روز به روز بازار مصرف این محصول در سراسر جهان درحال بزرگ شدن است.

شیوه‌های مختلف مصرف پنیر کبابی
شیوه‌های مختلف مصرف پنیر کبابی

تنوع مصرف هالومی روز به روز بیشتر می شود

با افزایش شهرت هالومی سرآشپزهای مشهور جهان شروع به ترکیب آن با انواع خوراک‌ها کرده و آزمایش‌های مکرری در زمینه طعم‌های ترکیبی و خلاقانه با استفاده از این محصول شروع شده است. این تلاش‌ها منجر به ابداع انواع خوراکی‌های اصلی و فرعی شده و شیوه‌های مصرف هالومی را افزایش داده است.

خلاقیت‌های فوق باعث شده است که هم اکنون بیش از 100 شکل مختلف برای مصرف هالومی در سراسر جهان وجود داشته باشد. حتی برخی از برند‌های غذایی، رسپی ابداعی خود را به عنوان یک سرمایه محرمانه از دیگران پنهان می‌کنند و از آن به عنوان یک مزیت برای برند خود بهره برداری می کنند.

قبرسی‌های مهاجر، دلیل اولیه توسعه بازار هالومی

به نظر می‌رسد در سال‌های اولیه دهه گذشته میلادی وجود تعداد قبرسی‌ها در هر کشوری تعیین کننده بزرگی بازار مصرف هالومی در آن کشور بوده است، اما همان طور که گفته شد با ترند شدن این محصول و شناخته شدن ابعاد مختلف، فواید و لذت‌ها و تنوع کارکردهای آن، این عامل، کم کم رنگ باخت. برای مثال به خاطر تعداد بیشتر قبرسی‌های حاضر در بریتانیا، این کشور زمانی بزرگترین مصرف کننده و وارد کننده هالومی بوده است. کشورهایی مانند استرالیا، بریتانیا، آلمان و سایر کشورها طبق فرمول فوق بزرگترین مصرف کننده هالومی و وارد کننده آن از قبرس جنوبی بوده اند.

اما این معادله در سال‌های اخیر تغییر کرده است. کشف ابعاد مختلف این محصول و شروع به تولید این محصول توسط شرکت‌های بزرگ تولید کننده در کشورهای مقصد باعث شد بازار مصرف هالومی و تنوع ترکیب‌ها و دستورالعمل‌های غذایی به طور کلی متفاوت باشد و از کشوری به کشور دیگر تمایز داشته باشد.

برای مثال در کشور ما تولید و معرفی این محصول برای اولین بار توسط برند کاله صورت گرفت و خیلی زود عاشقان غذا رمز و رازها و ابعاد مختلف مصرف و لذت بردن از این محصول را کشف کردند و به این ترتیب بازار مصرف آن در ایران به شدت رو به افزایش گذاشت.

در سال 2016 طبق گفته شرکت فونتانا، (بزرگترین واردکننده هالومی از قبرس جنوبی)، پنیر هالومی قبرسی در سال 1984 توسط این شرکت در سوئد معرفی شد و از آن زمان این کشور یکی از مصرف کنندگان عمده این محصول به شمار می‌رود. این بدان معناست که شروع کنندگان اولیه مصرف این محصول هنوز هم جزو مصرف کنندگان بزرگ هستند به این دلیل که مردم محلی این کشورها در مصرف هالومی از اقلیت‌های قبرسی پیشی گرفته و این محصول را کاملا به یک خوراکی جهانی تبدیل کردند.

این مساله باعث شد که شیوه‌های مختلف مصرف پنیر کبابی در کشورهای مختلف جهان خیلی سریع گسترش یافته و ابداعات خوشمزه ای با ترکیب آن همراه با خوراکی‌های اصلی صورت گیرد که مصرف پنیر کبابی هالومی را در موارد مختلفی گسترش داد که از آن جمله می‌تواند به انواع سالادها، ساندویچ‌ها، میان وعده‌ها، وعده‌های اصلی، مراسم مختلف، رستوران‌های مشهور، هتل‌های مجلل، پیک نیک‌ها و حتی جمع‌های ساده یکی دو نفره اشاره کرد.

تنوع بی نظیر مصرف هالومی و پرسش‌های بیشتر برای شناخت بیشتر

سوال‌های مکرری که مردم در سراسر جهان درباره روش‌های مصرف هالومی مطرح می‌کنند، نشان از کنجکاوی جهانیان برای شناخت این ماده خوراکی اسرار آمیز و خوش طعم دارد. این سوال‌ها و پاسخ‌های داده شده به آن‌ها در اندازه یک دایره المعارف بزرگ است. ما در ادامه این گزارش کوتاه سعی می‌کنیم با استفاده از ده‌ها منبعی که به این مساله پرداخته و به سوال مخاطبان خود پاسخ گفته اند، برخی از رایج ترین سوال‌ها را مطرح کرده و پاسخ‌های داده شده را هم خلاصه کرده و در مقابل آن‌ها قید کنیم. این سوال و جواب‌ها از سایت‌های تخصصی آشپزی که فهرست آن‌ها در انتهای گزارش ذکر شده، استخراج شده است. در ادامه، این سوال و جواب‌ها را می‌خوانید:‌

چطور هالومی (پنیر کبابی) را کباب کنیم؟ مردم در قبرس چطور هالومی می‌خورند؟‌

رایج ترین روش خوردن پنیر کبابی هالومی در قبرس استفاده آن به عنوان غذای گرم اصلی، کباب کردن یا سرخ کردن و مصرف آن همراه با صبحانه است. هالومی را می‌توان روی نان تست یا در ساندویچ نیز استفاده کرد. قبرسی‌ها همچنین دوست دارند هالومی را به سوپ‌ها اضافه کنند: بویژه سوپ ترهانه (تارهانا، ترخینه) که یک سوپ سنتی است که مردم قبرس بیشتر در زمستان آن را مصرف می‌کنند و بسیار لذت بخش است.

چگونه می‌توان هالومی را در ماهیتابه سرخ کرد؟‌

هالومی را به ضخامت یک و نیم سانتی متر برش دهید. یک ماهیتابه خشک را روی حرارت متوسط گرم کنید. سپس هالومی‌های بریده شده را به داخل آن منتقل کنید. اجازه دهید هالومی شما در مدت 2 تا 3 دقیقه برشته شود، یا تا زمانی که هالومی طلایی و قهوه ای می شود، دست نگه دارید. سپس تکه‌ها را برگردانید و طرف دیگر را هم به این شکل سرخ کنید.

آیا می‌توان پنیر کبابی هالومی را به صورت خام مصرف کرد؟‌

دستورالعمل‌های مصرف هالومی بسیار متفاوت و زیاد هستند. البته می‌توان آن را به صورت خام هم مصرف کرد. هالومی خام را اغلب با سالاد سرو می‌کنند یا همراه با نان می‌خورند. البته خام آن کمی بافت لاستیکی دارد و شوری آن بیشتر است. هالومی خام را به صورت سنتی با برگ‌های نعنا مزه‌دار می‌کنند. این بافت لاستیکی می‌تواند باعث شود برخی از افراد از خام خوردن آن منصرف شوند و هالومی سرخ شده را ترجیح دهند. به هرحال می‌توان آن را به صورت خام مصرف کرد، اما پخته شده اش واقعاً خوشمزه است. نقطه ذوب بالا، آن را به یک انتخاب عالی برای کباب کردن یا سرخ کردن تبدیل می‌کند.

بهترین روش برای خوردن پنیر هالومی چیست؟

یکی از ساده ترین، رایج ترین و موثرترین روش پخت پنیر کبابی هالومی برش دادن آن در تکه‌های کوچک و برشته و کباب کردن آن است که چند راه برای آن وجود دارد. در این روش به مواد اضافی نیازی ندارید. فقط بدانید که هالومی سریع پخته می‌شود. موقع پختن آن حواستان باشد. وقتی طلایی شد، موقع نوش جان کردن آن است.

آیا می‌توان در دوره بارداری هالومی خورد؟

اگر پنیر کبابی هالومی در یک فضای استاندارد و توسط تولید کننده ای معتبر و از شیر پاستوریزه تهیه شده باشد، برای خوردن در دوران بارداری بی خطر است. بسته بندی و عرضه استاندارد هالومی هم بسیار اهمیت دارد.

آیا هالومی فرآوری می‌شود و موقع پختن ارزش خود را از دست می‌دهد؟

هالومی را می‌توان کباب کرد، سرخ‌کرد، گریل کرد یا پخت، اما هر طور که آن را بپزید، روند آماده‌سازی اش به شکلی بوده است که به همان صورت باقی می‌ماند و مانند غذاهای فراوری شده تغییر ماهیت نمی‌دهد.

هالومی با چه چیزهای بیشتر خورده می‌شود؟

روش‌های بسیار زیادی برای خوردن پنیر کبابی هالومی وجود دارد؛ از انواع سالاد گرفته تا کاری. در این جا به چند روش سنتی قبرسی مصرف آن اشاره می‌کنیم از جمله: نان رول پنیر هالومی، مرغ هالومی با لیمو، سیب زمینی سرخ کرده با هالومی، سالاد هالومی و هندوانه، کباب سبزی با هالومی، کاری بادام هندی با هالومی و کلم بروکلی، برگر پنیر هالومی و...

روش پختن هالومی به صورت ساده در فر چگونه است؟‌

فر را از قبل با دمای 200 درجه سانتیگراد گرم کنید. هالومی خود را به قطعاتی به ضخامت تقریبی یک تا پنج سانتی متر برش دهید. سپس آن‌ها را به صورت یک لایه در ظرف مخصوص فر بچینید. کمی روغن زیتون بپاشید، سپس به مدت 10-15 دقیقه در فر قرار دهید. علاوه بر روغن زیتون می‌توانید انواع سبزی‌ها یا گیاهان خشک شده یا ادویه‌های مورد علاقه تان را روی آن بپاشید.

آیا می‌توان هالومی را در مایکروویو قرار داد؟

اگر می‌خواهید هالومی را در مایکروویو بپزید، به عنوان یک راه حل سریع برای یک ساندویچ سریع خوب است. آن را به سادگی برش داده و حدود 30 تا 40 ثانیه در مایکروویو قرار دهید.

آیا می‌توانیم هالومی را سرد بخوریم؟

هالومی پنیر بسیار تازه ای است و مانند اکثر پنیرهای تازه بهتر است بلافاصله خورده شود. هالومی‌هایی که توسط برند‌های معتبر تولید و عرضه می‌شوند، هیچ نوع افزودنی مصنوعی ندارند. هنگام خوردن هالومی به صورت خام، آن را تا قبل از سرو سرد نگه دارید.

ماندگاری هالومی بعد از پخت چقدر است؟

اگر هالومی کبابی را قبل از قرار دادن در ظرف دربسته در کاغذ روغنی یا پنیری بپیچید، می‌توانید تا دو هفته آن را در یخچال نگهداری کنید.

روش خیس کردن پنیر هالومی کبابی چطور است؟‌

برای رفع شوری اضافی پنیر کبابی هالومی می‌توانید آن را به مدت ۲ ساعت یا یک شب در آب سرد بخوابانید. سپس هالومی را به 4 تکه بلند برش دهید و روی سیخ‌های فلزی یا چوبی تمیز به سیخ بکشید.

اگر بیش از حد پنیر کبابی بخوریم چه اتفاقی می‌افتد؟

پنیر منبع خوبی از پروتئین و کلسیم است؛ اما اغلب دارای چربی و نمک است. این بدان معناست که خوردن بیش از حد می‌تواند منجر به کلسترول بالا و فشار خون بالا شود و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را افزایش دهد. به طور کلی رعایت اعتدال در مصرف هر نوع خوراکی و مواد غذایی از نظر سلامتی لازم و ضروری است.

چگونه هالومی را یخ زدایی کنیم؟

مدتی قبل از مصرف، هالومی خود را از فریزر خارج کرده و در ظرفی در یخچال قرار دهید. پنیر کبابی فریز شده باید خیلی آهسته یخ زدایی شود وگرنه پنیر بلورهای یخی تشکیل می‌دهد که می‌تواند بافت پنیر را کاملاً تغییر دهد. پس، قبل از استفاده، مانند سایر مواد گوشتی و پروتینی، زمان کافی برای یخ زدایی آن در نظر بگیرید.

آیا می‌توانم هالومی را در مایکروویو یخ زدایی کنم؟

در حالی که بهترین راه برای یخ زدایی پنیر کبابی استفاده از محیط معمولی یخچال است، اگر نیاز به یخ زدایی سریع دارید، می‌توانید از مایکروویو استفاده کنید.

آیا می‌توانیم پنیر کبابی هالومی پخته شده را دوباره گرم کنیم؟‌

البته می‌توان پنیر هالومی را دوباره گرم کرد؛ اما توصیه می‌کنیم از آن اجتناب کنید. هالومی ساده (چه سرخ شده باشد چه کباب شده) بهترین روش مصرفش این است که بلافاصله سرو شود. وقتی هالومی بعد از پختن سرد می‌شود، تمایل به لاستیکی شدن دارد و هنگام گرم کردن در مایکروویو نتیجه خوبی نخواهد داشت.

منابع:‌

How to Grill Halloumi Cheese?

https://www.kitchentreaty.com/how-to-grill-halloumi-cheese/

HOW TO COOK HALLOUMI

https://www.cookitrealgood.com/how-cook-halloumi/

How to Defrost Cheese

https://www.wikihow.com/Defrost-Cheese

seven cheese facts that will surprise you

https://www.bhf.org.uk/informationsupport/heart-matters-magazine/nutrition/cheese

How to cook halloumi

https://www.goodto.com/food/how-to-cook-halloumi-591824

How To Cook Halloumi Like No One's Business Here's how to fry, grill, BBQ and bake halloumi

https://www.delish.com/uk/food-news/a29085113/how-to-cook-halloumi/

HOW TO COOK HALLOUMI

https://carmyy.com/how-to-cook-halloumi/

MARKETING HELLIM / HALLOUMI CHEESE: A COMPARATIVE STUDY OF NORTHERN AND SOUTHERN CYPRUS

https://www.researchgate.net/figure/Export-markets-of-halloumi-cheese-from-Southern-Cyprus-2013-The-main-export-market-of_fig1_315893621

HALLOUMI (FRYING CHEESE OF THE MIDDLE EAST)

https://www.cheftariq.com/guides/what-is-halloumi/

What Is Halloumi? All You Need to Know

https://www.healthline.com/nutrition/what-is-halloumi

The Story of Haloumi

https://www.manoosh.com.au/the-story-of-haloumi/

All About Halloumi, the Cheese Perfect for the Grill (and So Much More)

https://www.allrecipes.com/article/what-is-halloumi-cheese/

Top 5 benefits of halloumi

https://www.bbcgoodfood.com/howto/guide/halloumi-healthy

11 Different and Delicious Ways to Eat Halloumi

https://theculturetrip.com/europe/greece/articles/11-different-and-delicious-ways-to-eat-halloumi/

Can you eat cheese when pregnant?

https://www.aptaclub.co.uk/pregnancy/diet-and-nutrition/understanding-food-groups/can-you-eat-cheese.html

How to Grill Halloumi Cheese

https://www.kitchentreaty.com/how-to-grill-halloumi-cheese/

 -


 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گروه صنایع غذایی سولیکو کاله

برند کاله باهدف بهبود و ارتقای سطح سبد غذایی مردم ایران در سال ۱۳۷۰ تأسیس شد. نتیجه فعالیت‌های انجام‌شده در این مجموعه طی سال‌های گذشته که همگی در راستای ارتقای سبد غذایی هم‌وطنان و سرافرازی ایران اسلامی است، این برند را در جایگاه ۴۸ام صنایع غذایی در جهان (به گزارش یورو مانیتور)، برند محبوب و برتر و ۷ سال تنها صادرکننده نمونه در فرآورده‌های لبنی در ایران قرار داده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی