اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 14010512633445068

پنیر کبابی؛ «همه فن حریف» تازه از راه رسیده

کد: 14010512633445068

https://bit.ly/3PUZJwc

، آمل , (اخبار رسمی): وقتی می‌گوییم‌ هالومی یا پنیر کبابی یک «تازه از راه رسیده»‌ است به معنای این نیست که قدمت آن کم است.‌ هالومی؛ تاریخ کهنی دارد ولی برای ما یک تازه وارد است. پنیر کبابی‌ هالومی که اینک در بازار ایران توسط شرکت کاله کاملا شناسانده شده است، متعلق به دوره بیزانس قبرس است.

پنیر کبابی؛ «همه فن حریف» تازه از راه رسیده
پنیر کبابی؛ «همه فن حریف» تازه از راه رسیده

براساس مقاله سایت manoosh.com این محصول برای ترک‌ها به عنوان هلیم، برای عرب‌ها به عنوان‌هالوم و برای ایتالیایی‌ها به عنوان کالوم شناخته می‌شود. این سایت می‌نویسد:‌ «اگر هنوز این پنیر بهشتی را تجربه نکرده‌اید، خود را برای یک چیز خاص آماده کنید، زیرا هرگز اولین طعم‌ هالومی را فراموش نخواهید کرد.»

در ادامه می‌خوانیم: «این پنیر اولین بار در جزیره قبرس در قرون وسطا ساخته شد. کشاورزان قبرس به‌ هالومی به عنوان منبع پروتئین متکی بودند. جالب این که دستور آن از روستایی به روستای دیگر متفاوت بود و هر کدام به تکنیک، مواد خاص و دستور تهیه خود افتخار می‌کردند.‌ هالومی به قدری برای زندگی روستایی مهم بود که حتی نام خانوادگی بسیاری از خانواده‌های قبرسی نشان دهنده نقش آنها در تولید‌ هالومی است و نام‌هایی مانند‌: ‌هالوما و‌ هالوماکیس در قرن نوزدهم رایج بود.»

در تاریخ آمده است که لئوناردو دوناتو (رهبر نظامی ونیز 1606 - 1612) در سفر به قبرس چنان شیفته‌ هالومی می‌شود که جزئیات پیچیده‌ای از چگونگی ساخت آن ثبت می‌کند. این محصول به عنوان یک میراث فرهنگی ماندگار قبرس در انگلستان و آمریکا ثبت شده است.

قبرسی‌ها 1600 سال است که‌ هالومی می‌خورند و خوشبختانه ما هم به همت برند خلاق کاله فرصت پیدا کرده ایم که به این تاریخ 1600 ساله بپیوندیم.

چرا‌ هالومی همه فن حریف است؟‌

سایت منوش استرالیا که جوایز متعددی در زمینه بهترین پیتزاهای تازه خانگی دریافت کرده با الهام از میراث سنتی مدیترانه منوی جالبی تدارک دیده است که عمدتا بر پنیرهای گیاهی و پیتزای بدون گلوتن تاکید دارد. پای پنیر‌ هالومی و پیتزای‌ هالومی از جمله پیشنهادات این برند برای مشتریان خود است.

همه فن حریف بودن‌ هالومی (پنیر کبابی)، باعث شده است امروزه این پنیر، ‌عنصر اصلی غذاها در سراسر جهان باشد.

دستورالعمل‌های سرآشپزهای جهان برای‌ هالومی

سرآشپزهای مشهور جهان روش‌های خاصی برای ترکیب‌ هالومی با انواع خوراکی‌ها، پیشنهاد می‌کنند. در یک مقاله با عنوان «9 دستورالعمل شگفت‌انگیز‌ هالومی» روش‌های جالبی پیشنهاد شده است که در ادامه خلاصه آن‌ها ذکر می‌شود:

  •  برای گیاهخواران و دوست داران پنیر،‌ هالومی یک ماده همه کاره موثر برای پخت و پز است.‌ هالومی شکل خود را به خوبی حفظ می‌کند و به اندازه‌ای ملایم است که طعم‌های دیگر را به خود می‌گیرد و هنگام پخت پوسته‌ای ترد و طلایی ایجاد می‌کند. بنابراین بسیار ایده آل است، مثلا: 1- به عنوان همبرگر بدون گوشت. 2- برش چیپس با دستورالعمل‌های ساده و پنیری. 3- هالومی سوخاری. 4- استفاده از خورش.
  • با‌ هالومی یک شام گیاهی می‌تواند به اندازه گوشتی‌ترین غذا، آرامش بخش باشد. خورش گوجه‌فرنگی و بادمجان با‌ هالومی را برای یک غذای غنی و دلچسب امتحان کنید. خورش‌ هالومی را با نخود و سبزی برای یک شام شاداب‌تر امتحان کنید.
  •  پنیر برگر به معنای واقعی: برای برداشتی جدید از چیزبرگر، همبرگر‌ هالومی با هویج و کدو سبز جایگزینی عالی برای کباب یا شام خانوادگی است. می‌توانید همبرگر را به طور کامل با برش‌های ضخیم و کبابی پنیر جایگزین کنید تا برگر‌ هالومی داشته باشید.
  • سالاد فصل: همیشه زمان خوبی برای سالاد‌ هالومی است. این پنیر چند کاره فوراً انبوهی از برگ‌ها یا سبزیجات ساده را به چیز قابل‌توجهی تبدیل می‌کند. سالاد‌ هالومی کبابی در تابستان خوشایند است و می‌تواند با کروتون‌های خمیر ترش، نخود فرنگی ترد و آووکادوی خامه ای، همراه سس گوجه فرنگی گرم و فلفل چیلی پوشیده شود.
  •  چیپس پنیری: سیب زمینی سرخ شده‌ هالومی ایده «چیپس پنیری» را به سطح بالاتری می‌برد. آنها هنگام سرخ شدن به طرز جذابی ترد هستند و زمان کمتری نسبت به چیپس‌های معمولی نیاز دارند و فقط در 15 دقیقه آماده خواهند شد. سس کچاپ یا ماست چیلی را در کنارش امتحان کنید.
  • خاصیت رنده شدن:‌ هالومی را می‌توان رنده کرد که باعث می‌شود سریع و آسان به دستور پخت اضافه شود، با این مزیت که حین پخت مقدار بیشتری از خاصیت خود را حفظ می‌کند. فلفل شکم‌پر با کینوا و لوبیا چشم بلبلی یک مثال عالی است.
  • ماکارونی فراوان: با ماکارونی یک تکه‌ هالومی طلایی را امتحان کنید؟ برای پخت ماکارونی گیاهی، سس ماسکارپونه غنی با لوبیا، کنگر فرنگی و شاهی فلفلی برای طعم و مزه فراوان خوب است. در صورت تمایل با کمی فلفل چیلی کار را تمام کنید.
  • کباب گوشتی:کباب‌ هالومی یک انتخاب خوشمزه و آسان برای باربیکیو است. می‌توانید بدون ترس از آب شدن پنیر در گریل،‌ هالومی را حتی با سبزیجات و ادویه‌های مورد علاقه‌تان به سیخ بکشید.
  • هالومی و بادمجان: این دو ماده با بافت قوی و قابلیت ترکیب با انواع طعم‌ها، دو قهرمان آشپزی گیاهی هستند. پس چرا این دو را در دستور پخت رول بادمجان و‌ هالومی امتحان نکنید. یک ناهار یا شام رضایت‌بخش کامل.

علاوه بر این‌ها سیب زمینی سرخ شده با‌ هالومی یک غذای دم دستی درجه یک است و دلیل خوبی هم دارد که چند وقت یک بار درست کنید؛ چون بسیار آسان است و به شکل قابل ملاحظه ای خوشمزه می‌شود و می‌تواند به تنهایی یا در کنار کلی چیزهای دیگر مصرف شود. یک غذای مجردی یا غذایی با صرف کمترین وقت برای کارمندها و زوج‌هایی که هر دو کار می‌کنند.

 هالومی همه جا‌ هالومی همه وقت

فراموش نکنید‌ هالومی پنیر همه کاره ای است که اگرچه نیازی به نمک زدن ندارد؛ اما می‌تواند در هر بشقابی حضور داشته باشد، از سالاد بادمجان و هریسا گرفته تا بروشتای ایتالیایی و تاکوی سنتی مکزیکی؛‌ هالومی همه جا‌ هالومی همه وقت.

کارهای  دیگری که‌ هالومی در آشپزی می‌کند

سایت insanelygoodrecipes.com در مقاله‌ای با عنوان «20 دستورالعمل برای‌ هالومی که هرگز فراموش نخواهید کرد» این ترکیب‌ها را پیشنهاد داده است. این‌ها فقط بخشی از قابلیت‌های‌ هالومی برای حضور در انواع خوراک‌هاست. یک عنصر همه فن حریف واقعی:

  1. هالومی کبابی با گوجه فرنگی خشک شده
  2. به دلیل نقطه ذوب بالا، بسیاری از دستورالعمل‌های پنیر‌ هالومی شامل کباب کردن یا سرخ کردن هستند.
  3.  فینگر فود‌ هالومی
  4. لقمه‌های‌ هالومی سرخ شده برای همیشه شما را معتاد خواهد کرد. فقط قبل از سرخ کردن به آن‌ها آرد بمالید تا قهوه‌ای طلایی شوند. بچه‌ها دیوانه آن خواهند شد!
  5.  پنیر‌ هالومی کبابی
  6.  هالومی به طور طبیعی شور است، نیازی به افزودن چیزی نیست. اگر می‌خواهید آن را مزه دار کنید، بعد از کباب شدن ادویه بزنید یا کره ذوب شده با پاپریکا را با قلم مو روی آن بمالید.
  7. کباب چوبی با پنیر‌ هالومی
  8. از آنجایی که‌ هالومی سرشار از پروتئین است، یک جایگزین فوق‌العاده برای گوشت است. کباب چوبی ترد‌ هالومی برای سالاد یا کنار سبزیجات عالی هستند.
  9. برگر‌ هالومی ترد
  10.  به همبرگرهای «مرغ سرخ شده» فکر کنید زیرا روکش ترد روی‌ هالومی به مرغ سرخ شده نزدیک تر است.
  11. ساندویچ‌ هالومی کبابی
  12. یک ساندویچ گرم پر از مواد تازه چیز رضایت‌بخشی است. تضاد نان برشته با گوجه فرنگی آبدار سرد و مرغ گرم و کبابی را دوست خواهید داشت. این ساندویچ‌ هالومی متفاوت، برای ناهار عالی است. سبک و سریع است و به دو دقیقه وقت نیاز دارد.
  13. کاسه هوموس‌ هالومی
  14. هالومی ترد و شور با گوجه فرنگی شیرین و آبدار و لیمو ترش، فقط رنگارنگ نیست. این یک انفجار طعم است. خیار یا فلفل دلمه ای خرد شده و کلم قرمز خرد شده هم می‌تواند مکمل خوبی باشد.
  15. سالاد‌ هالومی آسان: این برای یک وعده غذایی سبک‌تر است، و با بسیاری از سبزیجات تازه شگفت‌انگیز می‌توان درست کرد. یک ترکیب خاورمیانه‌ای از ادویه‌جات، از جمله پونه کوهی، آویشن، مرزنجوش، سماق و دانه‌های کنجد برشته شده آن را خارق‌العاده می‌کند.
  16. تاکوی‌ هالومی کبابی: برای طعم بیشتر، فلفل قرمز، سیر و آب لیموترش را با هم مخلوط کنید و اجازه دهید پنیر چند ساعت قبل از پخت در مخلوط بماند.
  17. پاستا‌ هالومی با گوجه گیلاسی و نعناع: بسیار شاداب و تازه. نیازی به سس سنگین ندارد. کار را با تفت دادن گوجه فرنگی با سیر و نعنا شروع کنید. همه چیز را با روغن زیتون مخلوط کنید و به مدت 25 تا 30 دقیقه تفت دهید تا گوجه فرنگی‌ها آب بیندازند. می‌توانید گردوی برشته هم اضافه کنید. در آخر کافی است همه چیز را با هم مخلوط کنید. سرکه بالزامیک به این غذا طعم خوبی می‌دهد. می‌توانید روی آن کمی پستو بپاشید.
  18. هَش براون سیب زمینی، کدو سبز و‌ هالومی با سس گوجه فرنگی: هش صبحانه معمولاً سیب زمینی خرد با پیاز همراه بیکن یا سبزیجات است. سیب‌زمینی‌های آب پز را سرخ ‌کنید تا ترد و طلایی شوند. کدو سبز، پیاز قرمز، سیر،‌ هالومی و چند ادویه کلیدی را داخل آن بریزید. وقتی همه چیز طلایی شد، با سس گوجه فرنگی و یک تخم مرغ کاملاً آب پز سرو کنید.
  19. آووکادو و‌ هالومی: استفاده از‌ هالومی به سیری طولانی تر کمک می‌کند. اگر غذاهای تند دوست ندارید، هویج شیرین، آووکادوی خامه‌ای و‌ هالومی نمکی به ملایم شدن آن کمک می‌کند. از رب گوجه فرنگی برای سس استفاده کنید و روی آن را با اسفناج، زیتون و موزارلا تزئین ‌کنید. در آخر، مقداری‌ هالومی خرد شده اضافه ‌کنید. کمی نرم و طلایی می‌شود و شوری لطیفی به کل مخلوط می‌دهد.
  20. 13- کاری‌ هالومی و کره: این یک ترکیب عالی و تند خامه‌ای است و طعم‌های کاملا متفاوت ایجاد می‌کند. به مقدار زیادی ادویه نیاز دارید. اگر عاشق کاری هستید، باید همه آنها را در اختیار داشته باشید. در انتها‌ هالومی را اضافه کنید، از کره گیاهی و شیر نارگیل برای وگان نگه داشتن سس استفاده کنید؟ با این غذا دوستان گیاهخوار خود را خوشحال کنید!
  21. سوپ زعتر گوجه فرنگی با کروتون‌ هالومی: استفاده از گل کلم بدون افزودن لبنیات زیاد آن را خامه ای می‌کند. باید پنیر را برش دهید و سرخ کنید تا طلایی شود.
  22.  سالاد شلیل زرد با‌ هالومی کبابی: سرشار از آووکادوی خامه‌ای، تربچه فلفلی و ذرت ذغالی. مملو از شلیل شیرین، سس خردل و البته‌ هالومی شور. ترکیب رنگ‌ها، طعم‌ها و بافت‌ها عالی می‌شود.
  23. بروشتای ایتالیایی با‌ هالومی: یک ترکیب ساده گوجه فرنگی، سیر و روغن زیتون که روی نان برشته سرو می‌شود. این یک میان وعده یا پیش‌غذا به صورت گرم یا سرد سرو می‌شود. از‌ هالومی کبابی به جای نان استفاده کنید.
  24. سیب زمینی شیرین، اسفناج و کاری‌ هالومی: اسفناج مغذی، نخود دلچسب و‌ هالومی سرخ شده. این کاری پر از مواد است. اگر زمان نداشتید، حتی به نان نیازی ندارد. طعم‌های شیرین و تند، همراه با بافت کمی چسبنده، طعم فوق‌العاده‌ای ایجاد می‌کند.
  25. هالومی کبابی با هندوانه و روغن ریحان و نعناع: هندوانه بافتی ترد و شیرین دارد. عاشق استفاده از آن در این میان وعده باورنکردنی با‌ هالومی می‌شوید. طعم‌ شور و لذیذ‌ هالومی به خوبی با هندوانه شیرین جفت می‌شود. بافت‌های متضاد خوردن آن را بسیار سرگرم‌کننده می‌کند. به عنوان غذای اصلی میگو را در کنار‌ هالومی کباب کنید.
  26. هالومی کبابی با سالاد نعناع و توت: دستوری برای دوست داران شور و شیرین که توت فرنگی به سالاد اضافه می‌کنند و انبه را در تاکو دوست دارند. به انواع توت‌های تابستانی تازه،‌ هالاپینوی خرد شده، نعنای تازه، آب لیموی ترش و‌ هالومی کبابی داغ نیاز دارید. شیرین، آبدار، شور و تند.

و اما گیاهخواران... متریالی برای رسپی‌های گیاهخواری

21- در انتهای این گزارش لازم است به یکی دیگر از مهم ترین ویژگی‌های مصرفی هالومی که آن را برای گروهی از جامعه؛ یعنی گیاهخواران، محصولی جذاب جلوه می دهد، اشاره کنیم.

در حال حاضر دسترسی گیاهخواران به مواد پروتئینی، محدود به قارچ، سویا و موارد محدودی از این قبیل است. پنیر کبابی تامین کننده بسیار خوبی برای مواد پروتئینی است که باعث می شود گیاهخواران بتوانند در رسپی‌های بسیار متنوعی از آن استفاده کنند.

منابع:‌

The Story of Haloumi | The Secrets of This Awesome Cheese

https://b2n.ir/b37483

17 Delicious Ways to Eat Halloumi

https://www.allrecipes.com/gallery/delicious-ways-to-eat-halloumi/

Nine amazing halloumi recipes

https://realfood.tesco.com/curatedlist/nine-amazing-halloumi-recipes.html

20 Halloumi Cheese Recipes We Love

https://insanelygoodrecipes.com/halloumi-cheese/

 

 

 

 

 

 


 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گروه صنایع غذایی سولیکو کاله

برند کاله باهدف بهبود و ارتقای سطح سبد غذایی مردم ایران در سال ۱۳۷۰ تأسیس شد. نتیجه فعالیت‌های انجام‌شده در این مجموعه طی سال‌های گذشته که همگی در راستای ارتقای سبد غذایی هم‌وطنان و سرافرازی ایران اسلامی است، این برند را در جایگاه ۴۸ام صنایع غذایی در جهان (به گزارش یورو مانیتور)، برند محبوب و برتر و ۷ سال تنها صادرکننده نمونه در فرآورده‌های لبنی در ایران قرار داده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی