اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 14010528636495068

بهترین محصول برای جلوگیری از پوکی استخوان و جلوگیری از پیشرفت آن چیست؟‌

فواید و خطرات مکمل‌های کلسیم را بشناسید

کد: 14010528636495068

https://bit.ly/3PBToVx

، آمل , (اخبار رسمی): این گزارش را که به بهترین روش‌های جلوگیری از پوکی استخوان و در ادامه، روش‌های کم کردن از آسیب‌های ناشی از بروز آن اختصاص دارد، با اشاره به مقاله ای علمی و تحلیلی که سه ماه پیش در سایت verywellhealth.com منتشر شد آغاز می‌کنیم.

فواید و خطرات مکمل‌های کلسیم را بشناسید
فواید و خطرات مکمل‌های کلسیم را بشناسید

در این مقاله، که تحت نظر دکتر کریس وینسنت Chris Vincent, MD استاد دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن و مرکز پزشکی‌هاربرویو در سیاتل، منتشر شده، تلاش شده، به زبانی ساده و با کمترین لغات و پیچیدگی‌های متعارف، به مخاطبین آموزش داده ‌شود که مهم ترین روش‌های جلوگیری از پوکی استخوان چیست؟‌

در این مقاله ابتدا بهترین مکمل‌ها برای پوکی استخوان بر شمرده می‌شود که عبارتند از:

  •          کلسیم
  •         ویتامین دی
  •        منیزیم
  •        ویتامین K
  •        ایزوفلاون‌های سویا
  •        فلز روی

این مطب به سادگی و روشنی توضیح می‌دهد که پوکی استخوان عبارت است از به هم خوردن تعادل بین افزایش چگالی و کاهش چگالی در استخوان که به چندین عامل ارتباط دارد. اما عامل سن، همیشه یک عنصر تعیین کننده ثانویه است. این عامل ثانویه با عوامل اولیه دیگری ارتباط مستقیم دارد که طبق صدها تحقیق انجام شده و استناداتی که این مقاله به آن‌ها می‌کند، مهم ترین آن‌ها عبارتند از دریافت کافی دو ریز مغذی به نام‌های:

  •        کلسیم
  •        ویتامین دی

بتن آرمه اصلی فونداسیون بدن، کلسیم است

تقریباً 99 درصد کلسیم بدن در اسکلت ذخیره می‌شود، بنابراین می‌توان گفت ما به طور کلی روی کلسیم ایستاده ایم و به کمک این ریز مغذی حیاتی راه می‌رویم، می‌دویم، ورزش می‌کنیم و تمام حرکات روزانه بدن را انجام می‌دهیم، البته بدون این که استخوان‌هایمان در معرض شکستگی قرار داشته باشد. متاسفانه این نعمت سلامتی و عامل حیاتی، که برای یک زندگی با نشاط و مفید لازم است، در برخی از افراد، در سنین بالاتر از چهل و 50 سالگی به قدری دچار اختلال می‌شود که ممکن است استخوان بدن یک فرد حتی با یک عطسه ساده دچار شکستگی شود. پس اگر می توانید به قول معروف از در و دیوار بالا بروید و استخوان هایتان همچنان سالم باقی بمانند، به خاطر ماست هایی است که در دوران کودکی و جوانی مصرف کرده اید.

به عبارت دیگر، این مساله، بستگی به میزان سلامت استخوان‌های ما دارد. تقریبا مهم ترین بیماری مهلکی که از نظر فراوانی و اپیدمیک، سلامت استخوان‌ها را تهدید می‌کند، ریشه در کودکی و نوجوانی افراد دارد. البته عوامل متعدد دیگری هم در این زمینه دخیل هستند؛ اما وقتی از مهم ترین عامل سخن می‌گوییم؛ همان دریافت کلسیم و ویتامین دی کافی در سه دهه اول زندگی است.

این کلیدی ترین عبارتی است که تمام پژوهشگران سراسر دنیا، پزشکان، متخصصین ارتوپدی و صاحب نظران این حوزه بر آن تاکید می‌ورزند.

مکمل مصرف کنیم یا خیر؟

تحقیقات بسیار زیاد منابع دانشگاهی جهان و ایران نشان می‌دهد که اگرچه دریافت مکمل‌های حاوی کلسیم در کسانی که مبتلا به پوکی استخوان هستند، می‌تواند مفید واقع شود؛ اما دریافت این ریزمغذی از منابع غذایی برای افراد (چه با هدف پیشگیری و چه با هدف درمان) بهتر است. بویژه این که برخی از تحقیقات مرتبط نشان داده است که مصرف مکمل‌های کلسیم ممکن است خطر ابتلا به بیماری‌های دیگری مانند نارسایی‌های قلبی را افزایش دهد. این در حالی است که کلسیم موجود در درشت مغذی‌هایی مانند ماست (بویژه ماست غنی شده با کلسیم و ویتامین دی) هیچ عوارضی به همراه ندارد.

قدر مسلم این که برای هر نوع مصرف مکمل‌های حاوی کلسیم باید با پزشک مشورت شود، چون فاکتورهای متعددی در این زمینه دخالت دارند که باید تحت کنترل باشند. اما تامین و دریافت این عنصر حیاتی برای اسکلت انسان از منابع غذایی متعارف، بویژه ماست، می‌تواند توسط مصرف کننده در برنامه غذایی گنجانده شود. ماده ای که خوشبختانه در محصولات روزانه شرکت‌های تولیدی مواد غذایی در اختیار شهروندان قرار دارد. ضمنا در ادامه اشاره خواهیم کرد که ما ایرانیان محصول معجزه آسایی را در اختیار داریم که برند کاله تولید کرده است و ما را از تمام این حرف و حدیث‌های پیچیده برکنار و بی نیاز می‌دارد.

از سوی دیگر، محققان از جمله در مقاله ای که در ابتدای گزارش به آن اشاره شد، تصریح می‌کنند که مصرف مکمل‌های کلسیم به تنهایی می‌تواند مناقشه برانگیز باشد؛ چون شواهد و استنتاج‌های متناقضی در مورد فواید و مضرات این مکمل‌ها وجود دارد. اما نکته ای که تقریبا بر آن اجماعی جهانی وجود دارد این است که بهترین نوع مکمل کلسیم محصولات حاوی کلسیم و ویتامین دی است.

با ماست کلسیویتای کاله خود را از همه این مناقشه‌ها دور نگه دارید

تامین نیاز روزانه بدن به کلسیم نه تنها با هیچ نوع عارضه ای مانند خطرات سلامت قلب همراه نیست، بلکه به خاطر سایر ریزمغذی‌های موجود در این محصولات و غذاها، فواید دیگری نیز در مصرف آن‌ها وجود دارد.

اگر به دنبال جست و جوی منابع لازم برای دریافت کلسیم در فضای مجازی یا از سوی پزشکان باشید حتما این جمله آشنا مدام برای شما تکرار خواهید شد که «دریافت کلسیم از طریق منابع غذایی به جای مکمل، بیشتر با مصرف محصولاتی مانند شیر، پنیر، ماست و سبزیجات برگ سبز مانند کلم پیچ و بامیه در رژیم غذایی، امکان پذیر است».

قطعا این مواد غذایی برای سلامت استخوان‌های شما مهم است و اگر به طور مستمر مصرف شود در کهنسالی، شما را از خطرات شکستگی دردناک استخوان و افت کیفیت زندگی و سربار دیگران شدن، نجات می‌دهد. اما خوشبختانه یک راه حل ساده دیگری نیز برای ما ایرانیان در دسترس است. این راه حل بدون هیچ شک و شبه ای مصرف ماست کلسیویتای کاله است.

همان طور که از اسم این محصول بر می‌آید، ماست کلسیویتا با دو ریز مغذی مهم برای استخوان‌ها یعنی کلسیم و ویتامین دی غنی شده است. غنای کلسیم محصول کلسیویتا به اندازه ای که است که یک پیاله از آن به اندازه دو برابر ماست‌های معمولی کلسیم در خود دارد. اما قضیه ویتامین دی چیست؟

ویتامین دی برادر دوقلوی کلسیم است

اگر باز به متن مقاله مورد اشاره در ابتدای گزارش برگردیم که منبع آن در انتهای مطلب ذکر شده است در آنجا خواهیم خواند که «ویتامین D به اندازه کلسیم نقش مهمی در سلامت استخوان دارد». در ادامه این مطلب در تشریح و تعلیل این مساله قید می‌شود که «بدون میزان کافی ویتامین D، توانایی بدن برای جذب کلسیم مختل می‌شود که می‌تواند منجر به کمبود و افزایش فرایند تحلیل استخوان شود.»

این بدان معناست که بدون دریافت ویتامین دی کافی به همراه کلسیم، بدن کلسیم دریافت شده را که ارزش بسیار بالایی هم دارد دفع کرده و از طریق کلیه‌ها به بیرون منتقل می‌کند. به این دلیل است که بخش عمده ای از تحقیقات رسمی بر میزان دریافت ویتامین دی در کلنی‌های جمعیتی و مردم جوامع مختلف تمرکز دارد.

برای مثال تحقیقات نشان داده است که 41.6 درصد از بزرگسالان آمریکایی کمبود ویتامین دی دارند، ضمن این که خود ویتامین دی هم به خودی خود در تجزیه و بازسازی استخوان‌ها نقش ایفا می‌کند و بدون این ریزمغذی، افراد، به مراتب بیشتر در معرض از دست دادن چگالی استخوا‌های خود و در ابتلا به پوکی استخوان هستند.

دقیقا به این دلایل علمی و ثابت شده است که بعد از تحقیقات فراوان که منجر به تکمیل پروسه تولید محصول کلسیویتای کاله شد، گنجانیدن میزان کافی از ویتامین دی نیز در سیاست‌های تولیدی این محصول قرار گرفت تا کسانی که این محصول را به طور مستمر در سفره خانواده خود قرار می‌دهند به طور کلی خیالشان از دو ریز مغذی کلسیم و ویتامین دی به عنوان عناصر حیات بخش استخوان‌های افراد خانواده راحت باشد.

ویتامین دی کمیاب و دیریاب است

همچنان که پیش از این نیز اشاراتی به آن شده است و مقالات متعددی هم در منابع دانشگاهی ایران و جهان درباره آن وجود دارد، به طور کلی، بر دو نکته اساسی تصریح می‌شود که بهتر است فهرست وار به آن‌ها اشاره شود:

الف: بدن ویتامین دی تولید نمی‌کند

نکته اول این است که بدن انسان به طور طبیعی قادر به تولید ویتامین دی نیست. بنابراین برای دریافت میزان قابل قبولی از این ریزمغذی به محیط اطراف خود وابسته است. همان طور که می‌دانیم طبیعی ترین عامل دریافت ویتامین دی، نور خورشید است که البته چون قواعد و فاکتورهای سختی برای دریافت این ماده از خورشید وجود دارد.

ب: منابع ویتامین دی محدود است

غذاها و مواد بسیار محدودی در طبیعت وجود دارند که ویتامین دی محدودی در خود دارند که شامل این مواد است:‌

  •       سالمون
  •        ساردین
  •        گوشت قرمز
  •        جگر
  •        زرده تخم مرغ
  •        غذاهای غنی شده

باز به همین دلیل است که اگر حتی صرفه اقتصادی را عامل اصلی تصمیم گیری برای تنظیم برنامه تغذیه خانواده در نظر بگیریم به شکلی که از پوکی استخوان در امان باشند، باز هم محصول معجزه آسای کلسیویتا با غنای کافی ویتامین دی و کلسیم بهترین گزینه است.

کافی است این محصول را در سبد خرید روزانه خود قرار داده یا ذخیره یک هفته خود را از فروشگاه‌های آنلاین سفارش داده و در منزل آن را دریافت کنید. این محصولات معمولا تاریخ مصرف طولانی تری دارند که می‌توان نیاز یک هفته ای را یکباره تهیه کرد.

چند ماده دیگر برای استخوان

ناگفته نماندکه مواد دیگری هم در تقویت استخوان ها نقش دارند که برای مثال می توان به منیزیم اشاره کرد. اما نکته مسلم این است که با توجه به تحقیقات، نقش کلسیم و ویتامین دی در افزایش تراکم استخوان بیشتر از منیزیم است.  

 منابع:

Best Supplements for Osteoporosis

https://b2n.ir/k26257

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گروه صنایع غذایی سولیکو کاله

برند کاله باهدف بهبود و ارتقای سطح سبد غذایی مردم ایران در سال ۱۳۷۰ تأسیس شد. نتیجه فعالیت‌های انجام‌شده در این مجموعه طی سال‌های گذشته که همگی در راستای ارتقای سبد غذایی هم‌وطنان و سرافرازی ایران اسلامی است، این برند را در جایگاه ۴۸ام صنایع غذایی در جهان (به گزارش یورو مانیتور)، برند محبوب و برتر و ۷ سال تنها صادرکننده نمونه در فرآورده‌های لبنی در ایران قرار داده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی