اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139905174480314713

استفاده از کرم ضدجوش

نکاتی در مورد استفاده از کرم ضدجوش

کد: 139905174480314713

https://bit.ly/3gKoJEH

، اهواز , (اخبار رسمی): نکته ی مهمی که در درمان جوش صورت وجود دارد ، کشف علت آن است. اول از هرچیز، شما باید مطمئن شوید که منشأ جوش صورت و اکنه، هورمونی و داخلی نباشد. برای این کار، با مراجعه به پزشک و انجام آزمایشهای مرتبط، میتوانید از شرایط داخلی بدنتان آگاهی پیدا کنید.

نکته ی مهمی که در درمان جوش صورت وجود دارد ، کشف علت آن است.

نکاتی در مورد استفاده از کرم ضدجوش

نکاتی در مورد استفاده از کرم ضدجوش ، همه ما به زیبایی پوست مان بسیار اهمیت فراوانی می‌دهیم و دوست داریم پوستی صاف و بدون جوش داشته باشیم. جوش صورت فارغ از سن نوجوانی، در هر سن دیگر هم بروز پیدا می‌کند و به اندازه خودش می‌تواند فرد را ناراحت کند و یا اعتماد به نفس او را تحت تأثیر قرار دهد. برای درمان جوش صورت روش‌های درمانی بسیاری وجود دارد که بر حسب پوست و شرایط بدنی و روحی هر فرد نتایج آنها متفاوت است. البته آکنه ولگاریس اغلب در نوجوانان سنین ۱۴-۱۹ سال ظاهر می‌شود. این جوش صورت مسری نیست و بین افراد مختلف شیوع پیدا نمی‌کند. برای درمان جوش صورت ولگاریس روش‌های مختلف وجود دارد.

نکته ی مهمی که در درمان جوش صورت وجود دارد ، کشف علت آن است. اول از هرچیز، شما باید مطمئن شوید که منشأ جوش صورت و اکنه، هورمونی و داخلی نباشد. برای این کار، با مراجعه به پزشک و انجام آزمایشهای مرتبط، میتوانید از شرایط داخلی بدنتان آگاهی پیدا کنید.

ولی گاهی برخی اشخاص با بالا رفتن سن دچار جوش‌های بر روی پوست خود میشوند که امکان دارد عواملی مانند چربی بی اندازه پوست، استفاده از دارو، ژنتیکی و یا تغییرات هورمونی باعث اشکار شدن جوش‌های پوستی آن‌ها باشد. بعضی اشخاص دچار جوش سرسیاه و سرسفید میباشند که برطرف نکردن اینگونه جوش‌ها سبب بوجود آمدن جوش التهابی و چرکی میشود.

قبل رسیدن به نوع آرایش و انتخاب مواد آرایشی باید چربی پوست صورت را کنترل کرد وهر روز صورت خود را با ژل مخصوص پوست شست . استفاده از ژل های شستشوی پوست چرب و تونر های کنترل کننده چربی پوست سبب می شود چربی پوست خود را کنترل کنید.

درمان جوش صورت

  • پوست را با شوینده مناسب شست و شو دهید.
  • استفاده از کرم های مرطوب کننده مناسب پوست های چرب و دارای اکنه
  • استفاده از محصولات درمانی برای رفع جوش، اکنه، جوش های سرسیاه و سرسفید
  • استفاده از ضدآفتاب های بی رنگ مناسب پوست چرب

محصولات درمانی متفاوتی در درمان جوش صورت موجود میباشد از جمله میتوان به ژل ضدجوش و کرم ضد جوش اشاره نمود .​

اگر جوش صورت و آکنه صورت شما وخیم نیست، استفاده از کرم‌های مخصوص و شستشو دهنده‌های صورت که با خواص درمانی تولید می‌شوند، به دلیل دارا بودن بنزوئیل پراکسید و سالیسیلیک اسید برای درمان آکنه صورت مؤثر هستند. این محصولات ضد جوش در هر داروخانه یا مغازه معتبر فروش محصولات درمانی آرایشی و بهداشتی یافت می‌شوند. اگر جوش صورت شما کم است و خودتان احساس می‌کنید که با درمان‌های سطحی قابل درمان هستند، حتماً این محصولات را خریداری کنید.

این نکته را در نظر داشته باشید که آکنه به دلیل بهداشت کم فردی بروز نمی‌کند و شستشو و اسکراب زدن بیشتر، باعث درمان آکنه صورت نمی‌شود و حتی می‌تواند شرایط را بدتر کند. باید از شوینده‌های ملایم و مخصوص پوست چرب و آب ولرم استفاده کنید و نهایتا دو بار در روز صورت خود را بشویید.

انواع جوش صورت

جوش صورت انواع مختلفی دارند و نوع آن ها در روش درمان بسیار موثر است. به طور کلی  شکل های مختلف جوش صورت را می توان به 5 دسته تقسیم کرد که به شرح زیر هستند:

1- جوش صورت از نوع کومدون:

کومدون ها جوش های ریزی هستند که بصورت سر سفید و سر سیاه بر روی پوست ظاهر می شوند.

2- جوش صورت از نوع پاپول:

این نوع از جوش برجسته و قرمز رنگ می باشد.

3- جوش صورت از نوع پاسچول:

پاسچول همان جوشهای چرکی موجود بر روی پوست می باشد.

4- جوش صورت از نوع ندول:

این جوش در عمق بیشتری نسبت به پاپول قرار گرفته است و یک تورم التهابی است.

5- جوش صورت از نوع جوش کیستیک:

جوشهای کیستی در زیر پوست در فضای بسته ای قرار  دارند و حاوی ماده ای نیمه جامد یا مایع هستند.​

دسته بندی کلی مواد موثر در درمان جوش صورت

مواد لایه بردار: اسید گلیکولیک، اسید سالی سیلیک

مواد از بین برنده چربی زیر پوست: رتینوئید، روی (زینک)

مواد ضد باکتری جوش: بنزوئیل پروکساید، روغن درخت چای، گوگرد (سولفور)، آزالائیک اسید

مواد ضد باکتری بسیار قوی: کلیندامایسن، اریترومایسن، داکسی سایکلین

هورمون های ضد جوش: اسپرینولاکتون، آکوتان، راکوتان

درمان جوش صورت با اسید گیلیکولیک (AHA)

اسید گلیکولیک بیشترین تاثیر را روی پوست های خشک و معمولی دارد. به این دلیل که AHA محلول در آب است و روی پوست های چرب و مختلط تاثیر چندانی ندارد. علاوه بر این، به دلیل اینکه اسید گلیکولیک محلول در آب است نمی تواند به لایه های زیرین پوست که چربی بیشتری دارند، نفوذ کند و به همین دلیل اسید گلیکولیک برای لایه برداری های عمیق مناسب نیست.

اسید گلیکولیک لایه برداری سطحی از پوست انجام می دهد

نکاتی در مورد استفاده از کرم ضدجوش

گلیکولیک اسید با افزایش سرعت بازسازی سلول جدید و کمک به کلاژن سازی نه تنها پوست را نازک نمی کند بلکه موجب افزایش ضخامت پوست نیز می شود. اما اینکه گفته شده که پوست را نازک می کند چون به طور مداوم لایه برداری می کند این به درصد AHA در کرم ها یا لوازم آرایشی بستگی دارد که در بیشتر مواقع به دلیل استفاده استاندارد از این مواد در کرم ها خاصیت مراقبتی به پوست می دهد و استفاده روزانه آن بلامانع است.

درمان جوش صورت با  اسید سالی سیلیک

محلول در چربی است و به همین دلیل برای درمان جوش در افرادی که پوست های چرب و مختلط دارند، بسیار مناسب است. علاوه بر این، به دلیل محلول بودن در چربی، اسید سالی سیلیک می تواند تا عمق زیادی در پوست نفوذ کرده و در نتیجه هم لایه برداری سطحی و هم لایه برداری عمقی انجام می دهد.

توجه کنید که اسید گلیکولیک و اسید سالی سیلیک خاصیت آنتی باکتریال قوی ندارند و باید همراه با بنزوئیل پروکساید و یا دیگر مواد آنتی باکتریال مورد استفاده قرار بگیرند تا بهترین نتیجه را بدهند. اما به تنهائی برای درمان جوش های سر سیاه و بعضی جوش های سر سفید کوچک می توانند مورد استفاده قرار بگیرند.

درمان جوش صورت با رتینوئید

روش درمان جوش رتینوئیدها با دیگر محصولات ضد جوش متفاوت است، به این شکل که رتینوئیدها با افزایش تولید سلول های تازه زیر پوست باعث جدا شدن چربی و سلول های مرده سطح پوست شده و جوش را از بین می برد. رتینوئیدها برای درمان جوش های سرسیاه و سرسفید کوچک و معمولی می توانند استفاده شوند اما روی جوش های بزرگ و یا کیستیک تاثیری ندارند.

توجه داشته باشید که رتینوئیدها نباید همزمان با بنزوئیل پروکساید استفاده شوند چون بنزوئیل پروکساید باعث تجزیه شدن رتینوئیدها شده و در نتیجه رتینوئید خاصیت شان را از دست می دهند.

درمان جوش صورت با زینک (روی)

زینک یک ماده معدنی مناسب برای از بین بردن جوش است. زینک در 2 حالت خوراکی و پماد موضعی وجود دارد. زینک از پوست در برابر عفونت باکتریایی و التهاب محافظت می کند. همچنین مصرف زینک باعث کاهش تولید چربی پوست می شود که از این راه ها از ایجاد آکنه و جوش بر روی پوست جلوگیری می کند. بهترین راه مصرف زینک برای جوش، استفاده از پماد موضعی بر روی پوست است که اگر همراه با اریترومایسین باشد می تواند به خوبی پوست را پاک سازی کرده و از ایجاد چربی روی پوست جلوگیری کند.

میزان مصرف زینک به صورت خوراکی برای درمان آکنه و جوش حدود 30 میلی گرم در روز است. از مصرف بیش از حد زینک بپرهیزید؛ زیرا ممکن است موجب کمبود مس در بدن شود.

درمان جوش صورت با بنزوئیل پروکساید

این دارو برای درمان جوش و آکنه بسیار موثر است اما نباید به صورت خودسرانه از آن استفاده کنید. این ماده برای کاهش و درمان آکنه های خفیف و متوسط بسیار موثر است و عموما با یک داروی درمانی دیگر تجویز می شود. بنزوئیل پروکساید سلول های مرده را از بین برده و موجب افزایش سرعت بازسازی سلولی پوست می شود اما اصلی ترین کار آن مبارزه با باکتری هاست، علاوه بر آن برای درمان عفونت های قارچی پوست نیز مناسب است.

معمولا در طول استفاده از بنزوئیل پروکساید پوست کمی خشک شده و دچار پوسته ریزی می شود. میزان استفاده از آن حتما باید توسط پزشک بر اساس شدت آکنه تعیین شود ولی به طور معمول 2 بار در روز استفاده می شود

درمان جوش صورت با روغن درخت چای

روغن درخت چای چربی و سبوم پوست را کاهش داده و عملکردی مشابه بنزوئیل پروکساید دارد. این ماده از ایجاد جوش جلوگیری می کند و جوش های صورت را کاهش می دهد و باعث خشک شدن جوش می شود. در محصولات ضد جوش و ضد آکنه گیاهی از این ماده استفاده می شود. روغن درخت چای باید بر روی موضع مشخص استفاده شود و بعد از 20 دقیقه پاک شود. این ماده خاصیت مرطوب کنندگی ضعیفی دارد پس همراه آن باید از مرطوب کننده و ضد آفتاب استفاده کنید. روغن درخت چای برای رفع سیاهی دور چشم، اگزما و پسوریازیس، سوزش بعد از اصلاح، درمان زگیل و پاک کردن آرایش نیز مناسب است.

از روغن درخت چای برای مو نیز استفاده می شود. از این ماده برای ضخیم شدن مو و درمان ریزش، شوره و خارش سر استفاده می شود.​

درمان جوش صورت با سولفور (گوگرد)

گوگرد یا سولفور از عناصر مهم برای بدن است. این عنصر برای پوست خواص بسیاری دارد. سولفور مورد نیاز بدن روزانه 800 تا 900 میلی گرم است. از علائم کمبود سولفور می توان به ایجاد آکنه بر روی پوست اشاره کرد. کمبود سولفور موجب پیدایش و تشدید آکنه و جوش روی پوست می شود. خوردن روزانه 1 وعده مواد غذایی حاوی سولفور برای تامین گوگرد بدن کافی است.

نکاتی در مورد استفاده از کرم ضدجوش

فروشگاه اینترنتی نگار بیوتی شاپ

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فروشگاه اینترنتی نگار بیوتی شاپ

فروشگاه اینترنتی نگار بیوتی شاپ دارای نماد اعتماد و دارای درگاه معتبر بانکی میباشد، هدف از ایجاد این سایت کمک به سلامتی پوست شماست و به راحتی شما میتوانید محصولات پوستی خود را از برندهای کاملا معتبر تهیه کنید. نگار بیوتی شاپ

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سلامت و زیبایی