اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139905204484713815

در طراحی یک منزل ویلایی از چه سبک هایی استفاده می شود؟

کد: 139905204484713815

https://bit.ly/33XvpvP

، اصفهان , (اخبار رسمی): زمانی که صحبت از طراحی منزل ویلایی و به طور کلی دکوراسیون یک فضای بزرگ به میان می آید، فرایندی بسیار چالش برانگیز و در عین حال جالب پیش روی طراحان قرار می گیرد. بزرگترین چالش و مسئله در طراحی منزل ویلایی، برجسته کردن تمامی فضاهای موجود به صورت منحصر به فرد و حفظ یکپارچگی و ظرافت کلی تمام محیط باشد.

در طراحی یک منزل ویلایی از چه سبک هایی استفاده می شود ؟
در طراحی یک منزل ویلایی از چه سبک هایی استفاده می شود؟

استفاده مناسب از فضاها، کارکرد عناصر موجود در محیط و به طور کلی کاربردی بودن و راحتی منزل ویلایی را به عنوان بزرگترین هدف خود در نظر دارد

شیوه های مورد استفاده در طراحی منزل ویلایی را می توان در دو گروه عمده سبک کلاسیک و سبک مدرن قرار داد. طراحی منزل به شیوه کلاسیک، یک انتخاب عامه پسند است و در آن، المان های تزئینی گاها به عناصر ساختاری تبدیل شده و برای پنهان کردن عیب ها و نقص های اجرا و جزئیات، تلاش های گوناگونی انجام می گیرد. در مقابل، در طراحی منزل ویلایی به سبک مدرن، آسایش و راحتی ساکنین در اولویت نخست قرار دارد.

فرم ها و حجم های موجود در یک فضای مدرن نمایانگر ساختار خود به شکل کاملا آشکار بوده و دکوراسیون و طراحی محیط داخلی بیشتر از آن که پای بند مفاهیم سنتی و شناخته شده باشد، تحت تاثیر اندیشه هایی جدید است که استفاده مناسب از فضاها، کارکرد عناصر موجود در محیط و به طور کلی کاربردی بودن و راحتی منزل ویلایی را به عنوان بزرگترین هدف خود در نظر دارد.

جهت گیری و مشخص کردن کارکرد فضاها در طراحی منزل ویلایی

امکان ورود نور از چهار طرف یک منزل ویلایی، اولین مشخصه و بزرگترین مزیت این ساختمان نسبت به بناهای دیگر است. به همین دلیل نور طبیعی مهمترین عامل تعیین کننده جاگیری فضاهای مختلف و مشخص کردن کارکرد متر به متر یک منزل ویلایی محسوب می شود. همچنین تعبیه پنجره، نورگیر یا مولفه هایی از این دست در مکان های مناسب، تفاوت قابل توجهی را در کیفیت دکوراسیون رقم می زند.

همان طور که می دانید خورشید از سمت شرق طلوع می کند و زمانی که در ارتفاع پایینی از آسمان قرار دارد، فضاهایی از منزل ویلایی را روشن می کند که در هنگام صبح بیشترین استفاده را دارند، مانند آشپزخانه، اتاق خواب ها و حمام. از سوی دیگر، قسمت جنوبی خانه، جذب کننده قسمت عمده نور خورشید بوده و بهتر است که در طراحی منزل ویلایی، دربرگیرنده فضاهایی باشد که از صبح تا بعد از ظهر نیازمند بهره گیری حداکثری از نور و گرما هستند، مانند فضاهایی برای بازی کودکان، اتاق ناهار خوری، تراس و پاسیو. در نهایت، بهتر است فضاهایی مانند اتاق نشیمن و مکان های استراحت را در بخش غربی خانه قرار داد تا بتوانند از نور فراهم شده در هنگام غروب خورشید نیز بهره مند شوند.

***جهت اطلاع از ایده های به روز سال 2020 برای طراحی منزل به مقاله طراحی منزل سر بزنید ***

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گروه آینه و دکوراتیو زجاجی

گروه آینه و دکوراسیون زجاجی به مدیریت جناب آقای محسن زجاجی با تکیه بر تجربه نیم قرن ، گروه خود را به سبب علاقه مندی به این حرفه و با هدف نوآوری های بیشتر در زمینه دکوراسیون گسترش داده اند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

دکوراسیون و منزل