اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140105196346413815

مهم ترین نکات در طراحی منزل کوچک

کد: 140105196346413815

https://bit.ly/3PgsySB

، اصفهان , (اخبار رسمی): طراحی منزل کوچک از جمله مسائلی است که گاهی می‌تواند برای افراد تبدیل به یک دغدغه شود. زیرا امروزه اکثر خانه‌ها کوچک شده و در عین حال همه افراد خواهان خانه‌ای زیبا و شیک هستند. در نتیجه این موضوع می تواند در رابطه با خانه‌های کوچک از اهمیت به مراتب بیشتری برخوردار باشد.

مهم ترین نکات در طراحی منزل کوچک
مهم ترین نکات در طراحی منزل کوچک

اگر در چیدمان وسایل دقت کافی صورت نگیرد، در این صورت فضای خانه کوچک تر از متراژ واقعی آن به نظر می رسد. در این میان شاید برخی از افراد با خود گمان کنند که خانه کوچک را نمی توان به شکل ایده آل و مطابق سلیقه طراحی کرد. اما باید بدانید که این موضوع تنها با بکارگیری چند ایده ساده اما کارآمد قابل حل خواهد بود. تنها کافی است که کمی هوشمندانه عمل کرده و خلاقیت را چاشنی کار خود کنید. همچنین هرگز فراموش نکنید که در طراحی و دکوراتیو از افراد و استاد کار های ماهر و فعال در این زمینه مشاوره بگیرید. کارشناسان و متخصصان گروه زجاجی به صورت 24 ساعته آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند.

توجه به نورپردازی در طراحی منزل
در طراحی منزل کوچک توجه به نورپردازی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. چرا که به طور کلی نور و روشنایی فضای اطراف را دلباز و وسیع نشان میدهد. به همین خاطر توجه به این موضوع می تواند نتیجه فوق العاده ای را برای شما به همراه داشته باشد. جدا از این مورد، نورپردازی مناسب نوعی انرژی مثبت و در نتیجه حسی خوب را در فضا پراکنده می کند. به همین خاطر این ایده باید در هر خانه ای مورد استفاده قرار گیرد. البته شاید تاثیر آن در طراحی منزل کوچک بیشتر احساس شود تا در خانه ای که ذاتا بزرگ است. حال بسیاری از خانه ها هستند که از نور طبیعی بهره مند نمی باشند. در چنین حالتی نیز باید از انواع وسایل روشنایی جهت جبران این خلاء استفاده کرد.


استفاده از رنگ های تیره و گرم
اصولا رنگ های گرم و یا تیره از طرفداران بیشتری برخوردار هستند. چرا که برخی از رنگ‌های گرم هیجان انگیز و انرژی بخش بوده و به همین خاطر افراد جذب آنها می‌شوند. اما این را باید بدانید که در رابطه با طراحی منزل کوچک باید دور آنها را خط قرمز بکشید. زیرا اغلب رنگ‌های گرم فضای خانه را کوچک و گرفته می‌کنند. در نتیجه اگر به فکر دلباز کردن خانه تان باشید، عاقلانه است که بیشتر از رنگ‌های روشن استفاده کنید.


استفاده از شلف های دیوارکوب جهت زیبایی بخشیدن به خانه

شلف ها نقطه عطفی جهت زیبایی بخشیدن در طراحی منزل کوچک محسوب می شوند. چرا که با استفاده از اکسسوری‌های تزئینی می توان فضای خانه را از حالت یکنواختی خارج کرد. اما نکته ای که در رابطه با خانه های کوچک وجود دارد، این است که نباید شلوغ به نظر برسند. به همین خاطر با استفاده از شلف های دیوارکوب گویی با یک تیر دو نشان زده اید. چون از طریق آنها بدون آن که فضا را شلوغ کرده باشید، از وسایل مورد علاقه تان هم استفاده کرده اید. تنها کافی است که نمونه هایی از آن ها را بر دیوار نصب کرده و تعدادی وسیله روی آن ها قرار دهید. این وسیله ها می توانند کتاب، قاب عکس، مجسمه های کوچک یا هر چیز مشابه دیگری باشند

از قرار دادن وسایل آشپزخانه در معرض دید بپرهیزید
توجه به چیدمان آشپزخانه در خانه های کوچک از اهمیت بالاتری نسبت به خانه‌های بزرگ برخوردار است. چرا که در خانه‌های کوچک تمام تمرکز باید روی ساده و دلباز جلوه دادن فضا گذاشته شود. از آنجایی که آشپزخانه به طور ذاتی شلوغ جلوه می‌کند، باید در نحوه چیدمان آن هوشمندانه عمل کرد. اما چطور؟ تنها کافی است که تا جای ممکن از در معرض دید قرار دادن وسایل اجتناب کنید. برای این منظور می توان از کابینت‌های وسیع جهت گنجاندن وسایل درون آن ها کمک گرفت. به گونه‌ای که هیچ وسیله ای روی کابینت های آشپزخانه قرار نگیرد. همچنین استفاده از رنگ های روشن نیز تا حدود زیادی می تواند به دلباز جلوه دادن آشپزخانه کمک بزرگی کند. به این صورت با در نظر گرفتین این موارد در آشپزخانه می توانید در طراحی منزل کوچک خود نتیجه بسیار موثری بگیرید.

استفاده از پرده های بلند
پرده‌های بلند نقش بسزایی در بزرگ نشان دادن فضای اطراف دارند. به خصوص آن دسته از پرده‌هایی که بلندی آن‌ها از سقف تا کف می رسد. زیرا در این صورت چنانچه سقف خانه کوتاه باشد، تصویری خلاف ذات واقعی اش را به نمایش می گذارد. در نتیجه با استفاده از یک ترفند ساده فضای اطرافتان را بزرگتر از آنچه که هست، نشان می دهید.

استفاده از وسایل جمع و جور برای اتاق خواب
خانه‌های کوچک به طبع اتاق خواب های کوچکی نیز دارند. در نتیجه باید تا جایی که می‌توانید از وسایل بزرگ و به اصطلاح دست و پا گیر استفاده نکنید. مثلا استفاده از تختخواب و میز تحریر تاشو می تواند ایده مناسبی برای اینگونه اتاق ها در طراحی منزل کوچک باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گروه آینه و دکوراتیو زجاجی

گروه آینه و دکوراسیون زجاجی به مدیریت جناب آقای محسن زجاجی با تکیه بر تجربه نیم قرن ، گروه خود را به سبب علاقه مندی به این حرفه و با هدف نوآوری های بیشتر در زمینه دکوراسیون گسترش داده اند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان