اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139906124526813813

6 گام فروش موفق | بهترین مشاور فروش در اصفهان

کد: 139906124526813813

https://bit.ly/2Z4uBlt

، اصفهان , (اخبار رسمی): اگر مهارت برقراری ارتباط را ندارید نمی توانید انتظار فروش خوبی داشته باشید. مشتری در ابتدا باید بتواند با شما به عنوان فروشنده ارتباط خوبی بگیرد و این وظیفه بر عهده شماست.

6 گام فروش موفق | بهترین مشاور فروش در اصفهان
6 گام فروش موفق | بهترین مشاور فروش در اصفهان

 

  • آیا همه مشتری شما هستند؟

اولین اصل در آموزش فروش شناخت صحیح مشتری است. ممکن است مشتریان زیادی به شما مراجعه کنند و شما روی همه آن ها به یک میزان سرمایه گذاری کنید در حالی که این کار بسیار اشتباه است. قانون پارتو می گوید تنها ۲۰درصد از مشتریان برای شما ۸۰ درصد سود آوری دارند بنابراین باید ۸۰ درصد زمان و سرمایه خود را صرف برقراری و حفظ ارتباط با این ۲۰ درصد کنید. اگر نمی دانید مشتری واقعی کیست، بهتر است در جلسه مشاوره فروش که با مشاور فروش شرکت دارید اطلاعاتی در مورد ویژگی های یک مشتری بالقوه از ایشان بگیرید.

  • تشکر و تشویق مشتریان را فراموش نکنید

دومین اصل در آموزش فروش که در جلسات مشاوره فروش بر آن تاکید می شود، تشکر از مشتریانی است که از شما خرید کرده اند. زمانی که مشتری از شما خرید می کند یعنی خدمات و محصولات شما توانسته ایشان را قانع کند. درست است که مشتریان در مقابل پولی که به شما پرداخته اند خدمات یا محصول دریافت کرده اند اما یک تشویق جای دوری نمی رود. شما می توانید از مشتری با یک اشانتیون کوچک تشکر کنید و حس خوب به ایشان انتقال دهید. اگر از یک مشاور فروش حرفه ای در کنار کسب و کارتان بهره مند هستید، در مورد هدیه ای که برای شما صرفه اقتصادی داشته باشد ضمن آن که مشتری را خوشنود کرده و حس خوبی به ایشان بدهد مشورت کنید.

  • از خودتان بگوئید

سومین اصل آموزش فروش گفتن داستان است. منظورمان از این که می گوئیم از خودتان بگوئید تعریف و تمجید نیست بلکه داستان خودتان را بگوئید. اگر می خواهید موفق شوید باید مشتری را با خودتان همراه کنید. گفتن داستان هایی در مورد برندتان می تواند باعث جلب اعتماد مشتری و در نهایت خرید شود. البته به یاد داشته باشید این داستان ها زایده ذهن مشاور فروش شما نیست بلکه داستانی واقعی است که جذاب بیان می شود. به یاد داشته باشید مشتری به خوبی متوجه دروغ یا راست داستان شما می شود بنابراین سعی در فریب ایشان نداشته باشید.

  • ۳ دقیقه طلایی را در یابید

چهارمین اصل در آموزش فروش، اثر گذاری در سه دقیقه نخست برخورد با مشتری است. زمانی که فروشنده ها نام ۳ دقیقه طلایی را از مشاور فروش می شنوند ممکن است کمی بترسند یا بگویند ۳ دقیقه برای پرزنت محصولات یا خدمات خیلی کم است! حق با شماست بنابراین منظور از ۳ دقیقه ابتدایی دقیقا همان برخورد اولیه ای است که شما به عنوان فروشنده با خریدار خواهید داشت. هیچ خریداری در این ۳ دقیقه از شما کل اطلاعات محصول یا خدمت را نمی خواهد بلکه از شما یک برخورد خوب همراه با حس اعتماد و اعتبار را انتظار دارد. این سه دقیقه را به ساخت تصویر مثبت اختصاص دهید.

  • به حالات بدن مشتری دقت کنید

یکی از اصولی که در آموزش فروش بسیار حائز اهمیت است و مشاور فروش به آن بها می دهد، حالت بدن است. وقتی می گوئیم به حالات بدن مشتری دقت کنید. در بیشتر مواقع شما از حالات بدن مشتری می توانید به حسی که آن لحظه به سخنان شما دارد پی ببرید. به عنوان مثال اگر مدام به ساعتش نگاه می کند یعنی سخنان شما برای ایشان خسته کننده است و منتظر فرصتی است تا سریع به سخنانتان خاتمه دهد. البته دقت به بادی لنگوئیج مشتری صرفا محدود به این موارد نمی شود بلکه به عنوان راهنمایی برای شما جهت برخورد با ایشان نیز خواهد بود. فرض بگیرید در ابتدای بحث مشتری به صورت دست به سینه نشسته یا دستان را در هم قلاب کرده است؛ این نشان دهنده گاردی است که مشتری به صورت ناخودآگاه در برخورد های اولش دارد بنابراین نیاز است کمی فاصله را رعایت کرده و به ایشان فرصت دهید تا احساس راحتی داشته باشند. متاسفانه زمانی که بحث دقت به حالت های بدن مشتری در جلسات مشاوره فروش مطرح می شود فروشنده ها آن را بی اهمیت می پندارند در حالی که به فروش موفق کمک خواهد کرد.

  • از مشاوره فروش غافل نشوید

در تمام این مراحل شما به یک مشاور فروش حرفه ای و با تجربه نیاز دارید تا شما را دقیق راهنمایی کند. برخی از مدیران و صاحبان کسب و کار از هزینه مشاوره فروش می پرسند تا بتوانند برای کسب و کارشان یک مشاور فروش گرفته و از کمک های ایشان بهره مند شوند.  هزینه مشاوره فروش بستگی به تعداد جلسات و کیفیت و سابقه کار مشاور فروش دارد و متغیر است اما به طور کلی هزینه ای که برای مشاوره فروش می پردازید به نوعی صرفه جویی در هزینه ها محسوب می شود و جلو زیان بزرگی مانند شکست در کسب و کار را می گیرد.

علاقمندان برای آموزش فروش حرفه ای می توانند به سایت محمدرضا شیخ بهائی مراجعه نمایند. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

محمدرضا شیخ بهائی

محمدرضا شیخ بهائی مشاور و مجری پروژه های هوش تجاری، بازاریابی دیجیتال، ایمیل مارکتینگ، دیجیتال مارکتینگ و ...

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]