اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139906224546013813

ویژگی های اخلاقی، تجربی و مهارتی مشاور مدیریت

کد: 139906224546013813

https://bit.ly/3bQHaWI

، اصفهان , (اخبار رسمی): یک مشاور مدیریت باید دارای سه دسته ویژگی اخلاقی، تجربی و مهارتی باشد تا بتوان او را برای یک پروژه مشاوره مدیریت انتخاب کرد.

ویژگی های اخلاقی، تجربی و مهارتی مشاور مدیریت
ویژگی های اخلاقی، تجربی و مهارتی مشاور مدیریت

اولین ویژگی که یک مشاور باید داشته باشد ویژگی تجربی است: از آن جایی که مشاوره مدیریت، حوزه گسترده ای را شامل می شود لازم است مشاور مدیریتی که می خواهید انتخاب کنید، در حوزه فعالیت شما تجربه عملی داشته و به خوبی با آن آشنا باشد. بنابراین بهتر است مشاور مدیریت شما، سابقه عملی یا مدیریتی داشته باشد تا پیشنهاد های مفید برای کسب و کار ارائه دهد و نه پیشنهادهایی که قابل اجرا نیست.

دومین ویژگی برای یک مشاور مدیریت، داشتن مهارت است. کسب و کارها معمولا برای اصلاح یا بهبود عملکرد از مشاور مدیریت کمک می گیرند بنابراین در صورتی که در فرآیند مشاوره مدیریت این دو هدف محقق نشود، می توان گفت مشاور مدیریت چندان مفید نخواهد بود. مهارت تنها به مهارت های عملی مربوط نمی شود بلکه فن بیان و نفوذ کلام از دیگر مهارت هایی است که یک مشاور مدیریت باید داشته باشد. اما سوالی که این جا پیش می آید این است که از کجا می توان از مهارت مشاور مدیریت اطمینان حاصل کرد؟ یکی از راه هایی که می توان از آن طریق مشاور مدیریت حرفه ای را انتخاب کرد، بررسی پیشینه و سابقه کاری مشاور مدیریت است. با یک سرچ ساده می توانید پروژه های قبلی مشاوره مدیریت فرد مورد نظرتان را بررسی کرده و بهترین انتخاب را داشته باشید. یک مشاور، در دوره آموزش مشاوره مدیریت، تمام فنونی که برای تبدیل شدن به یک مشاور حرفه ای لازم است را می آموزد.

سومین دسته از ویژگی های یک مشاور مدیریت، ویژگی های اخلاقی است. شاید با شنیدن ویژگی های اخلاقی، اخلاق مداری و ویژگی هایی از این دست در ذهن شما تداعی شود، البته چندان هم بی راهه نیست اما ویژگی های اخلاقی به اخلاق مداری ختم نمی شود. یک مشاور مدیریت به علت این که اطلاعات سازمان در روند مشاوره مدیریت در اختیار او قرار می گیرد باید امین اطلاعات شرکت بوده و حتی در زمان پایان قرار داد آن ها را به رقبا انتقال ندهد.

ویژگی دیگر، که باعث می شود یک مشاور مدیریت انتخاب خوبی محسوب شود، انرژی مثبت است؛ بی شک ادامه کار با مشاوری که بد بین بوده و نقاط قوت کسب و کار را نمی بیند کاری خسته کننده و بیهوده است. خلاقیت ویژگی اخلاقی دیگری است که به بهبود روند مشاوره مدیریت کمک می کند. زمانی که ذهن مشاور مدیریت نتواند آزادانه راه حل های مختلف را ترسیم کند، قطعا جلسات مشاوره مدیریت بیهوده خواهد بود پس یک مشاور مدیریت خوب مشاوری است که ذهن خلاق و جسوری داشته باشد. ویزژگی های اخلاقی، ویژگی های اکتسابی بوده که در دوره آموزش مشاوره مدیریت به فرد آموزش داده نمی شود بلکه به مرور و با تمرین خود فرد به دست می آید.

علاقمندان برای مطالعه بیشتر می توانند به سایت محمدرضا شیخ بهائی مراجعه نمایند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

محمدرضا شیخ بهائی

محمدرضا شیخ بهائی مشاور و مجری پروژه های هوش تجاری، بازاریابی دیجیتال، ایمیل مارکتینگ، دیجیتال مارکتینگ و ...

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]