اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139906254555013414

بلاکچین چیست و چگونه می تواند به زنجیره های تامین کمک کند؟

کد: 139906254555013414

https://bit.ly/3coYm65

، مشهد , (اخبار رسمی): واقعیت این است که بلاکچین  –در اصل یک دفترچه کل توزیع شده و دیجیتال است و کاربردهای زیادی دارد و می تواند برای هر مبادله ، توافق نامه / قرارداد ، ردیابی و البته پرداخت استفاده شود.

بلاکچین  چیست و چگونه می تواند به زنجیره های تامین کمک کند؟
بلاکچین چیست و چگونه می تواند به زنجیره های تامین کمک کند؟

به گزارش کارشناس مسائل بازرگانی و کسب و کار " فرشته نبی خواه " در حالی که برجسته ترین کاربرد بلاکچین  در بیت کوین است ، واقعیت این است که بلاکچین  –در اصل یک دفترچه کل توزیع شده و دیجیتال است و کاربردهای زیادی دارد و می تواند برای هر مبادله ، توافق نامه / قرارداد ، ردیابی و البته پرداخت استفاده شود. از آنجا که هر تراکنش در یک بلوک و در کپی های متعدد از دفترچه ثبت شده است که در بسیاری از گره ها (رایانه ها) توزیع می شوند ، بسیار شفاف است. همچنین بسیار امن است زیرا هر بلوک به پیوند قبل از آن و بعد از آن پیوند می یابد. هیچ مسئولیت اصلی در مورد بلاکچین  وجود ندارد ، و بسیار کارآمد و مقیاس پذیر است. در نهایت ، بلاکچین  می تواند کارایی و شفافیت زنجیره های تأمین را افزایش داده و بر همه چیز از انبارداری گرفته تا تحویل گرفته تا پرداخت تأثیر بگذارد.

مواردی که برای اطمینان و یکپارچگی در زنجیره تأمین ضروری است توسط بلاکچین  تهیه شده است. بلاکچین  اجماع را فراهم می کند - هیچ مشاجره ای در رابطه با معاملات در زنجیره وجود ندارد زیرا همه اشخاص موجود در زنجیره دارای نسخه یکسان هستند. هر کس که در بلاکچین  است می تواند زنجیره مالکیت یک دارایی را در بلاکچین  مشاهده کند. سوابق موجود در بلاکچین  را نمی توان پاک کرد که برای یک زنجیره تأمین شفاف مهم است.

چندین راه اندازی زنجیره تأمین مانند Cloud Logistics وجود دارد که فرصتی برای ارائه راه حل های زنجیره تأمین با استفاده از بلاکچین  برای بهبود کارآیی و کاهش هزینه های صنعت عظیم زنجیره تأمین وجود دارد. مطمئناً تعداد بیشتری از آنها به آنها پیوستند زیرا آنها متوجه پتانسیل و تقاضا برای راه حلهای دارای قابلیت بلاکچین  برای تبدیل زنجیره تأمین و صنعت لجستیک می شوند.

همه ی شرکت ها از وجود واسطه ها متفرند ، سیستم بلاکچین  این امکان را برای اکوسیستم شرکای تجاری فراهم می کند که بخش های اصلی اطلاعات را با یکدیگر به اشتراک بگذارند و به توافق برسند. آنها می توانند این کار را بدون نیاز به تعیین یک واسطه انجام دهند و به جای داشتن یک واسطه مرکزی ، بلاکچین  همه داده ها و معاملات را در شبکه همگام سازی می کند.

در این سیستم تمامی اطلاعات محصول ، اطلاعات مالی و دیجیتالی در یک بستر جمع شده است تا منابع نشت ارزش - از ناکارآمدی های روزمره گرفته تا کلاهبرداری و سوءاستفاده - را آشکار کند و به شما کمک می کند تا راهکارهای جدیدی را برای مقابله با آنها ایجاد کنید.

بلاکچین ها هنوز هم فناوری جدیدی هستند ؛ در ابتدایی ترین سطح آن ، منطق اصلی بلاکچین  بدان معنی است که هیچ قطعه موجودی نمی تواند دو بار دریک مکان وجود داشته باشد.  وضعیت معامله برای همه ، در همه جا ، در عرض چند دقیقه ، با ردیابی کامل ، به روز است همیشه .

شرکتها از طریق بلاکچین  ، یک شرکت دیجیتالیه معاملات واقعی را برای همه شرکت کنندگان در شبکه زنجیره تأمین خود بدست می آورند. مزایایی که از این سیستم به دست می آید باعث صرفه جویی در وقت ، پول و تلاش در چندین جبهه می شود - و این امکان را برای تعریف مجدد در نحوه انجام کار دارید.

نبی خواه می گوید : بلاکچین  ساده است. شرکت شما با داشتن یک دفترچه راهنمای دیجیتال دائماً تجدید شده که داده های مربوط به همه شرکای مربوطه شما را در بر می گیرد ، می تواند بدون در نظر گرفتن اینکه چه کسی فعالیت خرید را انجام داده است - حجم کل را مشاهده کنید - بدون اینکه هر کاربر مجبور شود داده های عملیاتی خود را با دیگران به اشتراک بگذارد.

شکاف بین قراردادها و واقعیت به این دلیل است که پرداخت ها ، گرچه خودشان دیجیتالی هستند ، اما با "شکاف آنالوگ" از عملکرد تماس ، جدا می شوند. یعنی کار انجام می شود و فاکتورها تولید می شود ، که از طریق ایمیل به مشتریان ارسال می شود ، که به نوبه خود ، به صورت دستی وارد آنها می شوند و تصمیم می گیرند چه موقع و چگونه پرداخت کنند.

برای نمونه شرکت ای بی ام مشکلات زنجیره تامین را با استفاده از تکنولوژی بلاک چین ، حل میکند .

این پلت‌فرم برای تبادل داده ها و مدیریت گردش کار ها طراحی شده است . از زنجیره تامین برای ایجاد یک سیستم جهانی غیر قابل دستکاری با هدف دیجیتال سازی فرایند کار ها و ردیابی محموله ها استفاده می کنند . که باعث حذف موانعی مثل هزینه های ارتباطات مستقیم میشود .که ظرفیت بالقوه ای برای ردیابی مسیر میلیون ها محموله در هر سال وجود دارد ، ایجاد میکند .و در مرحله بعدی با ماموران گمرک در بنادر منتخب هماهنگی ب عمل می اید

برخی از مزایای استفاده از بلاکچین در زنجیره تامین عبارتند از :

1.      ثبت اطلاعات به صورت شفاف و غیرقابل تغییر

2.      کم کردن هزینه‌ها

3.      تولید اطلاعات تعاملی

4.      جایگزین تبادل اطلاعات الکترونیکی

5.      توافقات دیجیتال و به اشتراک‌گذاری اسناد

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گروه آموزشی مشاوره ای نبی خواه

مدرس و کوچ تخصصی کسب و کار مدیر عامل شرکت بین المللی آراد دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی گرایش استراتژیک دانشجوی همزمان مهندسی صنایع ایران - مشهد / تهران

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]