کد: 139907074580315122

عوامل موثر بر قیمت دستگاه حضور و غیاب چیست؟

کد: 139907074580315122

https://bit.ly/3nkcl26

، تهران , (اخبار رسمی): استفاده از تکنولوژی‌های ساده می‌تواند به یاری مدیران در ادارات بیاید. از جمله این تکنولوژی‌ها، ابزارهایی برای ورود و خروج کارکنان به سازمان است، اما چالش اساسی‌ انتخاب دستگاه و قیمت آن است.

عوامل موثر بر قیمت دستگاه حضور و غیاب چیست؟
قیمت دستگاه حضور و غیاب

عوامل موثر بر قیمت دستگاه حضور و غیاب چیست؟ کدام دستگاه حضور و غیاب را بخریم؟ این ها سوالات در ذهن صاحبان مشاغل است که در این مقاله به طور کامل به آنها پاسخ داده شده است.

بسیاری از صاحبان مشاغل در شرکت‌های بزرگ، سازمان‌ها و ادارات‌، تمایل دارند روابط پیچیده سازمانی را ساده‌تر کنند تا از این طریق بتوانند روابط تجاری‌ شرکت خود را بهبود بخشند. در این راستا، استفاده از تکنولوژی‌های نه چندان پیچیده می‌تواند به یاری آن‌ها بیاید، از جمله این تکنولوژی‌های نوین، ابزارهایی برای کنترل حضور و غیاب و ورود و خروج کارکنان به سازمان مورد نظر است، اما چالش اساسی‌تر شاید انتخاب دستگاه مورد نظر و قیمت دستگاه حضور و غیاب باشد که هر مدیری با آن مواجه است، در ادامه به بررسی انواع دستگاه حضور و غیاب و عوامل موثر بر قیمت یک دستگاه حضور و غیاب پرداخته می شود.

عوامل موثر بر قیمت دستگاه حضور و غیاب

قیمت یک دستگاه حضور و غیاب به چند عامل بستگی دارد. هر یک از این عوامل می‌توانند هزینه‌های متفاوتی را برای مدیران سازمان‌ها به دنبال داشته باشند.

یکی از عوامل موثر بر هزینه دستگاه حضور و غیاب نوع دستگاه است. دستگاه‌های حضور و غیاب، انواع مختلفی دارند که مدیران می‌توانند با توجه به تعداد پرسنل، میزان اهمیت امنیت در سازمان تحت امر، و بودجه‌ای که در اختیار دارند مناسب‌ترین آن‌ها را انتخاب کنند.

تاثیر قیمت با توجه به نوع دستگاه حضور و غیاب

دستگاه‌های حضور و غیاب، انواع مختلف و به تبع آن قیمت‌های متفاوتی دارند. برای نمونه می‌توان از دستگاه حضور و غیاب کارتی، رمزی، انگشتی و تشخیص چهره نام برد که هر کدام کارایی و قیمت متفاوت دارند. در ادامه به معرفی هر یک از انواع دستگاه‌ها و بررسی قیمت دستگاه های حضور و غیاب مختلف پرداخته می شود.

دستگاه حضور و غیاب کارتی

در این نوع از دستگاه به هر کدام از پرسنل اداره و یا سازمان، کارتی تعلق می‌گیرد که کارمندان موظف هستند با این کارت ، لحظه ورود و خروج خود را با نزدیک کردن کارت به دستگاه ثبت کنند. دستگاه، هویت آن‌ها را تشخیص داده و زمان دقیق ورود و خروجشان را ثبت می‌کند. این نوع دستگاه‌ها از لحاظ قیمت در دسته ارزان قیمت ترین دستگاه های حضور و غیاب قرار دارند که با توجه به نوع و مدل دستگاه قیمت آنها متفاوت است.

دستگاه حضور و غیاب با رمز عبور

در این نمونه، به هر یک از پرسنل، رمزی مخصوص داده می‌شود که کارمندان، هنگام ورود و خروج، رمز خاص خود را با استفاده از صفحه کلید دستگاه ثبت می‌کنند. این نوع دستگاه‌ها که از قدیم در شرکت‌ها دیده می‌شد در دسته دستگاه‌های حضور و غیاب ارزان قیمت قرار می‌گیرند.

دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی

در این نمونه از دستگاه حضور و غیاب، آثار انگشت از پیش تعیین شده افراد، ملاک ورود و خروج به سازمان است. به طوری ‌که فرد در بدو ورود و یا هنگام خروج از سازمان، انگشت خود را در محل مخصوص آن قرار می‌دهد و دستگاه با سنسورهایی که در ساخت آن به کار رفته است اثر انگشت این فرد را با اثر انگشت‌های از پیش ذخیره شده در سیستم، مقایسه می‌کند و زمان دقیق ورود و خروج فرد مورد نظر را ثبت می‌کند. این نوع دستگاه‌های حضور و غیاب یکی از متداول‌ترین مدل‌ها برای استفاده است و در دسته دستگاه‌های با قیمت متوسط قرار داده می‌شود.

دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره

در ساخت این نمونه، دوربین مخصوصی به کار رفته که می‌تواند تصویر چهره فردی که مقابل آن قرار می‌گیرد را با تصاویری که در سیستم، ذخیره شده مقایسه کند و ورود و خروج آن کارمند با دقت ثبت شود. این دستگاه بیشترین استفاده را در شرکت‌ها دارا است و با توجه به مسئله کرونا از بهترین آن‎ها به حساب می‌آید. قیمت این دستگاه در رده متوسط قیمت و گران ‌قیمت دسته بندی می‌شود.

همان‌طور که گفته شد بسته به نوع دستگاه حضور و غیاب، قیمت آن نیز متفاوت است. برای نمونه دستگاه‌های حضور و غیاب کارتی از ارزان‌ترین این محصول و دستگاه‌های تشخیص چهره از گران‌ترین این دستگاه‌ها به شمار می‌روند.

ظرفیت ثبت کاربر در دستگاه حضور و غیاب

دومین عامل موثر بر هزینه دستگاه حضور و غیاب، ظرفیتی است که این سیستم برای ثبت و ذخیره تعداد کارمندان دارد. مسلما یک سازمان کوچک که تعداد کارمند کمتری نیز دارد هزینه کمتری هم برای خرید دستگاه حضور و غیاب صرف خواهد نمود. یک سازمان، نمی‌تواند دستگاهی را خریداری نماید که ورود و خروج تمامی کارکنانش را ثبت نمی‌کند و یا به عبارتی میزان حافظه و ذخیره کمتری نسبت به تعداد کارکنانش دارد.

ظرفیت ذخیره اطلاعات تردد کارمندان

سومین عامل موثر بر تعرفه دستگاه حضور و غیاب، ظرفیت اطلاعات تردد کارمندان است. این دستگاه‌ها ظرفیت ذخیره متفاوتی دارند. یعنی دستگاه، برای ثبت ورود و خروج کارکنانش باید حافظه کافی داشته باشد. چنانچه عبور و مرور در سازمانی زیاد باشد و دستگاه، حافظه کافی برای ذخیره کردن این میزان از تردد را نداشته باشد مناسب نیست و خرید دستگاهی با حافظه بالاتر مسلما هزینه بیشتری نیز خواهد داشت.

گارانتی و خدمات پس از فروش دستگاه حضور و غیاب

چهارمین عامل موثر بر قیمت یک دستگاه حضور و غیاب، گارانتی و خدمات پس از فروش آن است. عاملی که می‌توان گفت در خریداری یک محصول، بسیار اهمیت دارد. این عامل به خریدار اطمینان می‌دهد که در صورت بروز هر گونه مشکل یا خرابی سیستم، شرکت پشتیبان، زیان‌های وارده را جبران می‌نماید و یا به حداقل می‌رساند.

نرم افزار همراه دستگاه حضور و غیاب

پنجمین عامل موثر بر تعرفه دستگاه حضور و غیاب، نرم افزاری است که به همراه آن ارایه می‌شود. تمامی دستگاه‌های حضور و غیاب با یک نرم افزار، همراه هستند اما تمامی این نرم افزارها مانند هم نیستند؛ بعضی قابلیت ثبت و ضبط بهتری دارند و بعضی این امکان را ندارند بنابراین قیمت‌ آن‌ها متفاوت است.

ماژول‌های موجود برای دستگاه حضور و غیاب

ماژول‌های موجود دستگاه حضور و غیاب نیز از عوامل موثر بر قیمت آن است. برای نمونه ماژول بی سیم، اکسس کنترل، دوربین داخلی، صفحه لمسی و ...که طبیعتا بسته به دارا بودن این امکانات، هزینه دستگاه حضور و غیاب، افزایش می‌یابد.

برند دستگاه حضور و غیاب

برند دستگاه حضور و غیاب نیز از عوامل موثر بر قیمت این دستگاه‌ها است. البته عده‌ای از افراد معتقدند عامل برند، قوی‌ترین و مهم‌ترین عامل در خرید یک دستگاه حضور و غیاب است و یک برند خوش‌نام و معروف، ضریب اطمینان بالاتر و به تبع آن هزینه بیشتری هم دارد.

از جمله برندهایی که از دستگاه حضور و غیاب در ایران وجود دارد عبارتند از: اطلس، سوپریما، زد کی تی اکو، دستگاه پردازش غدیر و...

یکی از این برندهای معروف دستگاه حضور و غیاب، برند زد کی تی اکو است که در بازارهای ایران وجود دارد. کمپانی این دستگاه در چین قرار دارد. این شرکت به طور رسمی در سال 2007 تاسیس شد و در حال حاضر از شرکت‌های معتبر در این زمینه است.

از برند زد کی تی اکو در ایران انواع مختلف با اثر انگشت و کلمه عبور و کارت و تشخیص چهره با انواع قیمت و کارکرد وجود دارد که بسته به نوع سازمان، میزان اهمیت امنیت و بودجه‌ای که در اختیار دارید می‌توانید مناسب‌ترین آن را انتخاب کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار