اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139907144690615294

تازه های دنیای بلبرینگ های صنعتی

نوآوری های تولید بلبرینگ و رولبرینگ صنعتی

کد: 139907144690615294

https://bit.ly/36QDCDm

، تهران , (اخبار رسمی): بلبرینگ ها و رولبرینگ ها هر چند ایده آل ترین نوع مفصل برای محور های در حال گردش در صنایع محسوب می شوند اما با وجود پیشرفت تکنولوژی همچنبن ضعف هایی برای بر طرف کردن دارند.

نوآوری های تولید بلبرینگ و رولبرینگ صنعتی
استفاده از ساچمه بشکه ای در ساختار بلبرینگ و رولبرینگ

یکی از بهترین راهکارها برای حل مشکلات بلبرینگ ها و رولبرینگ ها بصورت ساده تر استفاده از رولبرینگ بشکه ای است که برای اولین بار توسط گروه SKF معرفی شده است.

بلبرینگ ها دارای ساچمه هایی به شکل کروی هستند که هم نقاط قوت منحصر به فردی دارد و هم نقاط ضعفی را برای کاربری بلبرینگ ها ایجاد می کند. مهمترین مشکل استفاده از بلبرینگ ها اینجاست که ساچمه بلبرینگ تنها در یک نقطه با سطح رینگ تماس بر قرار می کند. این امر میزان تمرکز تنش و به دنبال آن سایش ساچمه بلبرینگ را به همراه خواهد داشت. از طرفی با ایجاد سایش سطحی ساچمه ها به ویژه در بلبرینگ های شعاعی که در آن ساچمه ها بصورت هم تراز در یک ارتفاع قرار نمی گیرند سبب می شود تا در کل فاصله 2 رینگ درونی و بیرونی در بخش بالایی بلبرینگ کمتر و در بخش پایینی بیشتر شده و عملا ساچمه هایی که در پایین بلبرینگ قرار گرفته اند عملکرد و تاثیر خود را به کلی از دست بدهند.

مشکلات طراحی رولبرینگ ها

رولبرینگ ها بر خلاف بلبرینگ ها با مشکل سطح تماس ساچمه بر روی رینگ مواجه نیستند چرا که ساچمه های آنها یا به شکل استوانه ای، تسمه مخروطی و بشکه ای تولید می شود که سطح تماس مناسبی را با رینگ ایجاد می کند. اما با این وجود، ساچمه های استوانه ای، سوزنی و نیمه مخروطی اغلب با سایش بالایی به ویژه در نقاط ابتدایی و انتهایی روبرو هستند که مشکلاتی را از نظر کاربری برای این اتصالات به وجود می آورد. میزان سایش بالاتر، درجه آزادی کمتر و حرارت ایجاد شده بالاتر از مشکلات رولبرینگ ها در مقایسه با بلبرینگ ها محسوب می شود که البته در طراحی های نوین انواع بلبرینگ و رولبرینگ به حل این مشکلات پرداخته شده است.

طراحی رولبرینگ بشکه ای

یکی از بهترین راهکارها برای حل مشکلات بلبرینگ ها و رولبرینگ ها بصورت ساده تر استفاده از رولبرینگ بشکه ای است که برای اولین بار توسط گروه SKF معرفی شده است. ساچمه های بشکه ای بکار گرفته شده در ساختار رولبرینگ بشکه ای نه تنها سطح تماس مناسبی بر روی رینگ ها داشته و قابلیت تعلیق میزان بالایی از بار را فراهم می کنند، بلکه با تمرکز تنش کمتر، شرایط را برای انتقال حرارت بهتر فراهم کرده و درجه آزادی مناسب تری را نیز دارند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت رول صنعت زاگرس

عرضه انواع بلبرینگ و رولبرینگ صنعتی، مشاوره رایگان خرید و نصب انواع یاتاقان بلبرینگ ها بر حسب سایز و میزان بار وارده. عرضه برند های مختلف بلبرینگ مانند بلبرینگ شیار عمیق SKF ، بلبرینگ کف گرد FAG ، بلبرینگ خود تنظیم TIMKEN ، بلبرینگ تماس زاویه ای NACHI انواع رولبرینگ های صنعتی امل رولبرینگ مخروطی، رولبرینگ بشکه ای، رولبرینگ استوانه ای، رولبرینگ های کف گرد. آموزش کاربری و تعویض انواع یاتاقان بلبرینگ ها

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید