اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139912084934315294

شکل و نوع یاتاقان های صنعتی

کد: 139912084934315294

https://bit.ly/3qZnTJf

، تهران , (اخبار رسمی): یاتاقان ها دسته وسیعی از اتصالات صنعتی را شامل می شوند که بلبرینگ ها و رولبرینگ ها در واقع تنها نوعی از یاتاقان ها محسوب می شوند. یاتاقان های پیچ و مهره ای که اتصال آنها توسط پیچ و مهره فولادی گرید 8.8 خشکه صورت می پذیرد از جمله پر کاربرد ترین نوع یاتاقان ها هستند.

شکل و نوع یاتاقان های صنعتی
انواع و شکل های یاتاقان

یاتاقان های دارای هوزینگ را می توان در دو دسته کلی یکی یاتاقان بلبرینگ ها که اتصال آنها تویز پیچ آلن مغزی صورت گرفته و دارای شکل گوی مانند هستند و از هوزینگ های فولادی چکش خوار و یا استنلس استیل استفاده می کند و در نوعی دیگر یاتاقان های دارای اتصال پیچ شش گوش که دارای هوزینگی از جنس چدنی Cast Iron هستند دسته بندی نمود. یاتاقان های دارای اتصال پیچ و مهره ای هم از نوع شعاعی Radial و هم از نوع محوری Axial تولید می شوند. انواع یاتاقان های دو سوراخ و یاتاقان های چهار سوراخ در این دسته قرار دارند.

یاتاقان های پیچ و مهره ای در شکل Pillow block که در واقع یاتاقان هایی شعاعی هستند و اتصال آنها بر روی سطح افق صورت می پذیرد برای تعلیق بار های شعاعی در اتصال شافت های افقی بکار گرفته می شوند. یاتاقان های فلنج دار نیز در دو نوع اصلی یاتاقان فلنج دار بیضوی Oval flanged bearing و مربع چهار گوش Square flanged bearing دسته بندی می شوند که بر حسب نوع بار وارده نوع خاصی از بلبرینگ و یا رولبرینگ را در خود جای می دهند.

در اغلب کاربری ها در سرعت های زاویه ای بالا از بلبرینگ تماس زاویه ای و در بارگذاری های محوری از رولبرینگ سوزنی کف گرد و یا بلبرینگ سوزنی در اتصال این یاتاقان ها استفاده می شود.

برند های تولید کننده انواع بلبرینگ و رولبرینگ به تولید یاتاقان ها نیز می پردازند که در این میان برند های SKF, FAG, NACHI, TIMKEN, NTN, NSK, INA مشهور ترین این برند ها هستند. روانکاری یاتاقان ها اغلب به سبب دسترسی کمتری که وجود دارد با بکارگیری گریس هایی با پایه های فلزی مختلف بصورت نسوز صوزت می پذیرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت رول صنعت زاگرس

عرضه انواع بلبرینگ و رولبرینگ صنعتی، مشاوره رایگان خرید و نصب انواع یاتاقان بلبرینگ ها بر حسب سایز و میزان بار وارده. عرضه برند های مختلف بلبرینگ مانند بلبرینگ شیار عمیق SKF ، بلبرینگ کف گرد FAG ، بلبرینگ خود تنظیم TIMKEN ، بلبرینگ تماس زاویه ای NACHI انواع رولبرینگ های صنعتی امل رولبرینگ مخروطی، رولبرینگ بشکه ای، رولبرینگ استوانه ای، رولبرینگ های کف گرد. آموزش کاربری و تعویض انواع یاتاقان بلبرینگ ها

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید