اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139908224746615294

سختی سطحی بلبرینگ تیمکن TIMKEN

درباره رولبرینگ مخروطی

کد: 139908224746615294

https://bit.ly/3f1cDqy

، تهران , (اخبار رسمی): یکی از انواع رولبرینگ صنعتی که برای اولین بار توسط برند تیمکن TIMKEN آمریکا طراحی شده است با ساچمه های مخروطی تولید شده و برای اتصال بر روی محور های افقی می باشد. کونس یا قفسه مخروطی در داخل این رولبرینگ بکار گرفته می شود.

درباره رولبرینگ مخروطی
بلبرینگ و رولبرینگ تیمکن TIMKEN

رولبرینگ های مخروطی تحت تنش های شدیدی قرار می گیرند. این تنش ها هر چند در اصل بصورت شعاعی اعمال می شوند اما هر قدر که ماشین آلات دارای تنش های بالاتر، ارتعاشات بیشتر و اینرسی حرکتی بالاتری باشند

رولبرینگ مخروطی برای اولین بار توسط هنری تیمکن TIMKEN پایه گذار بلبرینگ تیمکن آمریکا در اوایل قرن بیستم معرفی شده که اتصال اصلی آن بر روی محور های افقی صورت گرفته اما قابلیت بالایی در تعلیق بار های ترکیبی و بار محوری در یک جهت را نیز دارد. رولبرینگ های مخروطی تحت تنش های شدیدی قرار می گیرند. این تنش ها هر چند در اصل بصورت شعاعی اعمال می شوند اما هر قدر که ماشین آلات دارای تنش های بالاتر، ارتعاشات بیشتر و اینرسی حرکتی بالاتری باشند تنش های وارده بر رولبرینگ مخروطی نه تنها افزایش خواهد داشت بلکه می تواند در راستای محوری نیز مولفه ای داشته باشد. البته طراحی ویژه و زاویه دار رولبرینگ مخروطی بگونه ای است که قابلیت تعلیق بار های ترکیبی را نیز دارد اما یک کمیت مکانیکی به نام سختی سطحی که از مهمترین فاکتور های کیفی رولبرینگ و بلبرینگ ها محسوب می شود در حالت کلی وجود دارد که در واقع بیان گر سختی و مقاومت سطح رینگ و ساچمه رولبرینگ در برابر سایش می باشد. این کمیت ابتدا تحت تاثیر آلیاژ فولادی بکار گرفته شده در تولید رولبرینگ مخروطی و در وهله دوم طریقه سخت کاری سطحی و یا به بیان ساده تر عملیات حرارتی می باشد.

سختی سطحی نه تنها برای انواع بلبرینگ و رولبرینگ بلکه برای تمامی قطعات صنعتی بالاخص قطعات فولادی که تحت بار گذاری و به شکل دینامیک عمل می کنند مطرح می باشد. دیمانسیون سختی سطحی رولبرینگ ها می تواند یکی از موارد راکول، برینل و ویکرز باشد که تحت تست هایی متفاوت و تحت فشار کنترل شده مشخص می شود. حداقل سختی سطحی برای رولبرینگ ساچمه مخروطی می بایست میزان 47 راکول را داشته باشد. در مورد برخی از برند های معتبر تولید کننده انواع رولبرینگ و بلبرینگ این عدد به بالای 65 راکول نیز می رسد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت رول صنعت زاگرس

عرضه انواع بلبرینگ و رولبرینگ صنعتی، مشاوره رایگان خرید و نصب انواع یاتاقان بلبرینگ ها بر حسب سایز و میزان بار وارده. عرضه برند های مختلف بلبرینگ مانند بلبرینگ شیار عمیق SKF ، بلبرینگ کف گرد FAG ، بلبرینگ خود تنظیم TIMKEN ، بلبرینگ تماس زاویه ای NACHI انواع رولبرینگ های صنعتی امل رولبرینگ مخروطی، رولبرینگ بشکه ای، رولبرینگ استوانه ای، رولبرینگ های کف گرد. آموزش کاربری و تعویض انواع یاتاقان بلبرینگ ها

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید