اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139907194694511815

استانداردهای طراحی داخلی خودرو

اهمیت روزافزون ارگونومی خودرو و ارتباط آن با فناوری

کد: 139907194694511815

https://bit.ly/3nJedRV

، تهران , (اخبار رسمی): مقصود از ارگونومی در خودرو، نحوه تعامل سرنشینان یک خودرو با فضای داخل آن است.

اهمیت روزافزون ارگونومی خودرو و ارتباط آن با فناوری
اهمیت روزافزون ارگونومی خودرو و ارتباط آن با فناوری

در نظر گرفتن استانداردهای طراحی داخلی خودرو به نحوی که با بدن راننده و سرنشینان، وضعیت نشستن راننده و سایر سرنشینان، موقعیت‌های گوناگون قرارگیری، درک مکان و حرکات مورد نیازِ قابل پیش بینی مطابقت دارد.

مقصود از ارگونومی در خودرو، نحوه ی تعامل سرنشینان یک خودروی با فضای داخل آن است. به بیان دیگر، در نظر گرفتن استانداردهای طراحی داخلی خودرو به نحوی که با بدن راننده و سرنشینان، وضعیت نشستن راننده و سایر سرنشینان، موقعیت‌های گوناگون قرارگیری، درک مکان و حرکات مورد نیازِ قابل پیش بینی مطابقت دارد، مفهوم کلی ارگونومی خودرو است. اینک به سه مورد از مهمترین عناصر ارگونومی و استانداردهای تازه ی آنها پرداخته می شود.

 

داشبورد

اشکال، رنگ ها و ابعاد نمایشگرها، کلیدها و شاسی های روی داشبورد هیچ یک تصادفی انتخاب نشده اند بلکه با توجه به نتایج حاصل شده از آزمایش ها و بررسی های چندین مرحله ای طراحی شده اند. شکی در این نیست که فناوری‌های جدید به راحتی می‌توانند ساختار سنتی فرمان و کلیدها و دکمه های فشاری و مکانیکی کلاسیک را با نمایشگرهای لمسی جایگزین کنند، اما آنچه قویا مانع این تغییرات می‌شود، رعایت ارگونومی خودرو است زیرا رانندگان غالبا شکل کلاسیک را ترجیح می‌دهند.

 

طراحی صندلی ها با استانداردهای جدید ارگونومی

این خودرو است که تا حد امکان باید هماهنگ و سازگار با سرنشین باشد نه برعکس. هرچه زمان می گذرد، به راحتیِ راننده و سرنشینان در خودرو بیشتر توجه می‌شود. از مهمترین اقدامات برای بهبود ارگونومی خودرو توجه به طراحی صندلی هاست. در تازه ترین طراحی ها هدف این است که راننده و سرنشینان تا حد امکان احساسی شبیه به حضور در خانه ی خود داشته باشند. برخی خودروهای جدید به شیوه ای طراحی می‌شوند که بتوان با تغییراتی در وضعیت صندلی ها، آنها را به مکانی مناسب برای تشکیل جلسات کاری تبدیل کرد.

 

کف پوش های خودرو

کف پوش های مرغوب و استاندارد، عنصر تکمیل کننده ی راحتی صندلی ها و فضای داخلی خودرو هستند. تلاش می‌شود آنها علاوه بر نرمی و راحتی و نیز استانداردهای بهداشتی، نقش بسزایی در کاهش انتقال وقایع از بخش موتور به فضای داخلی خودرو داشته باشند و در نتیجه‌ی توجه به این المان از ارگونومی خودرو، احساس صدا و لرزش برای سرنشینان به حداقل برسد.

اگر در حوزه هوشمندسازی خودرو تیم-ایده دارید به سایت مرکز نوآوری کارینو مراجعه کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

هم آوا

هم‌آوا حلقه کاملی از خدمات به استارتاپ‌ها در فرآیند تبدیل ایده به کسب‌و‌کار بزرگ را ارائه می‌دهد. این خدمات شامل توسعه جامعه کارآفرینی و فضای کار اشتراکی (اختصاص فضای کار اشتراکی، برگزاری رویدادها، خدمات مشاوره، آموزش، بازاریابی محتوایی)، توسعه فناوری (تحقیق و پژوهش، مالکیت فکری، رصد فناورانه، مدیریت آزمایشگاه‌ها)، ماجراجویی کسب و کار (انتخاب و راستی آزمایی، خدمات برنامه شتاب‌دهی، پایش، رصد فناوری و بازار،)، خدمات تخصصی استارتاپ‌ها (خدمات حمایتی سرمایه‌گذاران، پشتیبانی فروش، خدمات رشد، خدمات منابع انسانی)، سرمایه گذاری (ارتباطات سرمایه گذاران، مدیریت سبد سرمایه‌گذاری، خدمات جذب سرمایه) است که در نهایت این فعالیت‌ها منجر به ایجاد شرکت‌های بالغ و آماده جهت ورود به بازار بورس و سرمایه کشور می‌شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید