اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139908244748812077

هفته کتاب و کتابخوانی

کد: 139908244748812077

https://bit.ly/3kDcU4e

، تهران , (اخبار رسمی): روز 24 آبان، روز کتاب است. به مناسبت این روز نگاهی داریم به علت نام گذاری آن، بررسی میزان مطالعه در کشور و بررسی کسب و کار کتابفروشی با محوریت حمایت سیزپی با ارائه درگاه پرداخت اینترنتی.

هفته کتاب و کتابخوانی
هفته کتاب و کتابخوانی

درگاه پرداخت اینترنتی سیزپی برای استفاده در پیج های اینستاگرام، سایت و فروشگاه های آنلاین کتاب بسیار مناسب و کاربردی می باشد و به مناسبت روز کتاب این خدمت رایگان عرضه می شود.

تاریخچه هفته کتاب

نگاهی به تاریخ نشر و کتاب در ایران، نشان می دهد که برگزاری هفته کتاب در کشور ما سابقه طولانی دارد. در سال ۱۳۴۵ آئین نامه ای در این راستا صادر گردید که بر اساس آن قرار بود هر سال هفته آخر آبان ماه مراسمی به این نام اجرا شود. این آئین نامه ۱۱ماده ای اجرا نشد تا اینکه تا این که نخستین دوره مراسم هفته کتاب در آبان ماه سال ۱۳۷۲ با عنوان نخستین دوره هفته کتاب برگزار گردید.

آمار مطالعه در کشور

به نقل از دنیای اقتصاد: در آخرین پیمایش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اطلاعات آماری از 15 هزار و 600 نفر ایرانیان در نقاط مختلف کشور جمع‌آوری و مشخص شد که به طور میانگین هر ایرانی در طول هفته یک ساعت و 30 دقیقه به مطالعه می پردازد. وی با تاکید بر این که این پیمایش دقیق‌ترین پیمایشی است که در ارتباط با میزان مصرف محصولات فرهنگی در کشور انجام می‌شود، گفت: این آمار به معنای آن است که میانگین سرانه مطالعه ایرانیان در طول روز 13 دقیقه است که نسبت به سال 94 تغییری نکرده و همان 13 دقیقه‌ای است که در آن سال بوده است.

به نظر می رسد شبکه های اجتماعی و فضاهای مجازی بخش زیادی از زندگی افراد را در بر گرفته است و باعث شده تا افراد به جای مطالعه کردن وقت خود را به گشت و گذار در فضای مجازی اختصاص دهند. اما ناگفته نماند که همین گسترش استفاده از اینترنت و گوشی های هوشمند باعث افزایش استفاده از نسخه های الکترونیکی کتاب ها هم شده است تا آنجا که نسخه های صوتی کتاب ها جای خود را در بین مردم باز کرده است و به طبع آن کسب و کارهای زیادی هم راه افتاده است.

کسب و کارهای مرتبط با کتاب و نقش سیزپی

در حال حاضر کتابفروشی های آنلاین، سایت های فروش کتاب صوتی، پیج های معرفی کتاب، شرکت های تولیدکتاب صوتی و... همگی کسب وکارهایی هستند که در ارتباط با کتاب راه اندازی شده اند. راه اندازی فروشگاه آنلاین کتاب نسبت به داشتن یک مغازه فیزیکی پردرآمدتر است چرا که نیاز به اجاره یا خرید یک مغازه با قیمت های سرسام آور را ندارد، نیازی به خرید کتاب هم نیست و می توان بر اساس میزان سفارشی که دریافت می شود کتاب خرید، فقط باید یک فروشگاه اینترنتی بر بستر ووکامرس راه اندازی کنید که معمولا 42 درصد سایت های فروش آنلاین از ووکامرس استفاده می کنند. سیزپی به عنوان ارائه دهنده درگاه پرداخت اینترنتی سعی کرده است تا متناسب با حال و هوای کسب و کارها، راه حل پرداخت آنلاین ارائه دهد یعنی اگر سایت داشته باشید درگاه پرداخت سایت را دریافت می کنید اگر در شبکه های اجتماعی فعال هستید درگاه پرداخت ویژه اینستاگرام و تلگرام را دریافت خواهید کرد، اگر دارای یک تیم فروش و بازاریابی تلفنی هستید قابلیت فاکتور آنلاین به کمک شما خواهد شتافت.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

درگاه پرداخت اینترنتی سیزپی (SIZPay)

شرکت پیشگامان فناوری اطلاعات کهکشان به عنوان یکی از کانون های مهم تولید نرم افزار در صنعت بانکداری و پرداخت الکترونیک مطرح بوده و به منظورخدمت به پیشرفت تکنولوژی در این حوزه با همراهی مدیران و متخصصین داخلی در تمامی علوم مرتبط در این مسیر فعال می باشد. این شرکت در سال 1398 موفق به اخذ مجوز پرداخت یاری از شرکت شاپرک (بانک مرکزی) شد و مفتخر است که می تواند به عنوان یکی از شرکت های با سابقه در حوزه پرداخت به ارائه خدمات درگاه پرداخت اینترنتی برای تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی اقدام نماید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]