کد: 139908274755615122

دلایل استفاده از دستگاه کنترل دسترسی تشخیص چهره در سازمان ها

کد: 139908274755615122

https://bit.ly/35DuC3k

، تهران , (اخبار رسمی): دستگاه‌ کنترل دسترسی تشخیص چهره با جدیدترین فناوری بیومتریک و هوش مصنوعی یکی از جدیدترین دستگاه‌های کنترل دسترسی است که از امکانات و امنیت بالایی برخوردار بوده و به دلایل متعددی مورد استفاده سازمان‌ها قرار می گیرد که در این مقاله به بررسی آن‌ها پرداخته ایم.

دلایل استفاده از دستگاه کنترل دسترسی تشخیص چهره در سازمان ها
دستگاه کنترل دسترسی تشخیص چهره

دستگاه اکسس کنترل تشخیص چهره وسیله‌ای نوین برای ثبت ورود و خروج افراد است که از به روز‌ترین تکنولوژی‌های موجود استفاده می‌کند.

استفاده از سیستم حضور و غیاب به عنوان کنترل تردد کارکنان و یا محدود سازی رفت و آمد جهت بالا بردن امنیت در یک بخش، همواره مورد توجه سازمان‌های صنعتی، اداری و... بوده است. به همین دلیل استفاده از دستگاه‌هایی که با تکنولوژی‌های جدید و به روز طراحی شده‌اند، یکی از اقداماتی است که سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف برای هر چه بهتر مدیریت کردن مجموعه خود استفاده می‌کنند.

از این رو با توجه به اهمیت نظارت بر رفت و آمد کارکنان، سیستم کنترل دسترسی به مرور زمان پیشرفته‌تر شده و هر بار طراحان سعی کرده‌اند تا امکانات این سیستم را بیشتر از قبل کرده و قابلیت‌ها و دقت آن را بالا ببرند. دستگاه کنترل دسترسی تشخیص چهره با جدیدترین فناوری بیومتریک و هوش مصنوعی یکی از جدیدترین دستگاه‌های کنترل دسترسی است که از امکانات و امنیت بالایی برخوردار بوده و مورد استفاده سازمان‌ها نیز قرار می گیرد.

کارکرد دستگاه تشخیص چهره در ادارات و سازمان‌ها چگونه است؟

دستگاه اکسس کنترل تشخیص چهره وسیله‌ای نوین برای ثبت ورود و خروج افراد است که از به روز‌ترین تکنولوژی‌های موجود استفاده می‌کند. در این دستگاه تنها قابلیت تشخیص چهره وجود ندارد و سنسور اثر انگشت، صفحه نمایش لمسی، کارتخوان و... از دیگر امکاناتی است که در این دستگاه وجود دارد.

دستگاه تشخیص چهره به گونه‌ای است که می‌توان از آن هم در محیط‌های پر رفت و آمد مانند فرودگاه و فروشگاه‌ها استفاده کرد و هم در محیط‌های کوچکی که داشتن امنیت در آن مکان از اهمیت بالایی برخوردار است؛ به همین دلیل تنها به عنوان حضور و غیاب کارکنان از آن استفاده نمی‌شود و به طور مثال می‌تواند در ورودی یک انبار تعبیه شود تا ورود و خروج افرادی که چهره‌شان در دستگاه تعریف شده است را کنترل ‌کند.

همین موضوع کمک خواهد کرد تا افرادی که چهره و یا مشخصات‌شان در دستگاه ثبت نشده است، اجازه ورود نداشته باشند و محدودیت تردد به وسیله دستگاه تعریف شده باشد. از تکنولوژی دیگری که به امنیت هر چه بیشتر محیط‌ها کمک می‌کند، این است که می‌تواند چهره جعلی (عکس فرد) را تشخیص دهد و اجازه ورود صادر نکند در این صورت تنها راه ورود موقعی خواهد بود که خود فرد در مقابل دستگاه حضور داشته باشد.

چگونه دستگاه تشخیص چهره در دوران کرونا به بهداشت کمک می‌کند؟

با توجه به همه گیری بیماری کرونا رعایت سلامت و بهداشت حتی در کوچک‌ترین موارد اهمیت بالایی پیدا کرده است. دستگاه تشخیص چهره با اسکن صورت سلامت افراد را تا حد زیادی تضمین خواهد کرد؛ زیرا اگر یک سازمان به منظور حضور و غیاب کارکنان خود از این دستگاه استفاده کند، با توجه به اینکه دیگر نیازی به اسکن اثر انگشت نیست احتمال انتشار ویروس از طریق دستگاه وجود نخواهد داشت و سلامت افراد هنگام ثبت ورود و خروج به خطر نخواهد افتاد.

همچنین با فناوری که در دستگاه تشخیص چهره استفاده شده است، قادر خواهد بود افرادی که ماسک دارند و نیمی از صورت آن‌ها مشخص است را شناسایی و ثبت کند، بنابراین استفاده از چنین دستگاه‌هایی با توجه به اپیدمی کرونا اهمیت بیشتری یافته است.

دستگاه کنترل دسترسی تشخیص چهره چه امکاناتی دارد؟

یک دستگاه اکسس کنترل تشخیص چهره بسته به مدلی که انتخاب می‌کنید، می‌تواند با استفاده از سنسور اثر انگشت بین 1000 تا 5000 اثر انگشت را ثبت کند. همچنین قابلیت این را دارد که بین 400 تا 800 چهره را اسکن و ذخیره سازی کند و بین 5000 تا 10000 کارت شناسایی الکترونیک را ذخیره و روزانه تعداد 100000 تردد را ثبت نماید.

دستگاه‌های حضور و غیاب تشخیص چهره دقت بسیار بالایی داشته و در کسری از ثانیه توانایی تشخیص و ثبت چهره را دارند؛ همچنین با وجود دوربین دوگانه‌ای که در این دستگاه‌ها تعبیه شده است، در صورت تغییرات ظاهری، با الگوریتم‌های پیشرفته‌ای که در دستگاه استفاده شده، در تشخیص چهره مشکلی به وجود نخواهد آمد و اگر فاصله فرد زیاد باشد و تا سه متر با دستگاه فاصله داشته باشد، به راحتی عمل تشخیص چهره را انجام خواهد داد.

این دستگاه‌ها از ضریب خطای کمی برخوردار هستند و از ثبت تکراری چهره جلوگیری می‌کنند. از طرفی یک مدل از این دستگاه تشخیص چهره مجهز به سیستم نوری مادون قرمز است و این فناوری کمک می‌کند تا اگر نور محیط کم باشد در تشخیص چهره خطایی رخ ندهد.

از دیگر امکانات دیگر آن می‌توان به صفحه نمایش لمسی، بلندگوی صوتی، زنگ هشدار، گارانتی یک ساله، 10 سال خدمات پس از فروش و... اشاره کرد.

دستگاه تشخیص چهره با امکانات بالایی که دارد در فضاهایی پردد مانند فرودگاه‌ها، شهربازی‌ها، مراکز‌ آموزشی و یا مکان‌هایی که محدودیت تردد در آن وجود دارد می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد تا علاوه بر استفاده از کارایی این دستگاه امنیت هر چه بیشتر را نیز به وجود آورد. با این دستگاه‌ها می‌توان تعیین کرد که در چه ساعاتی از شبانه روز دسترسی وجود داشته باشد در این صورت به غیر از ساعات تعریف شده افراد اجازه ورود را نخواهند داشت.

تایگر ارائه دهنده دستگاه های کنترل دسترسی تشخیص چهره

با توجه به موارد گفته شده در صورتی که قصد سفارش و خرید این محصول را داشته باشید شرکت تایگر می‌تواند انتخاب مناسبی باشد، چرا که این مجموعه به صورت حرفه‌ای و کاملاً تخصصی در زمینه دستگاه‌های حضور و غیاب و کنترل تردد فعالیت می‌کند و کالاهای خود را بدون واسطه به فروش می‌رساند.

از طرفی این دستگاه‌ها مجهز به نرم افزار حضور و غیابی هستند که توسط شرکت تایگر ارائه می‌شود. این نرم افزار دارای قابلیت‌های کاربردی بسیاری است، مانند تغییر و یا ویرایش شیفت برای یک نفر از کارکنان در یک روز مشخص، قابلیت تعریف حداکثر ساعت اضافه کاری در روز که به طور جداگانه می‌توان برای هر گروه تعریف کرد، امکان تنظیم بیش از یک شیفت در نرم افزار مانند شیفت‌های عادی، چرخشی و یا نامنظم و امکانات متعدد دیگر...

همچنین این شرکت به شما اطمینان می‌دهد دستگاه‌ کنترل دسترسی تشخیص چهره را با بهترین قیمت در بین رقبای شرکت خرید خواهید کرد و علاوه بر این پشتیبانی جامع و خدمات پس از فروش وجود خواهد داشت.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار