اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139909124784214921

با ثبت شرکت آشنا شوید

کد: 139909124784214921

https://bit.ly/3mQ8PMg

، شیراز , (اخبار رسمی): بدون شک همه افراد حداقل یک بار کلمه شرکت و ثبت شرکت به گوششان خورده و با این کلمات آشنایی دارند. اما قصد داریم قبل از صحبت در رابطه با ثبت شرکت، تعریف ساده ای از شرکت را بیان نماییم.

ثبت شرکت و برند هوبا
با ثبت شرکت آشنا شوید

ثبت شرکت ، برند ، لوگو

 

بدون شک همه افراد حداقل یک بار کلمه شرکت و ثبت شرکت به گوششان خورده و با این کلمات آشنایی دارند. اما قصد داریم قبل از صحبت در رابطه با ثبت شرکت، تعریف ساده ای از شرکت را بیان نماییم. به زبان ساده شرکت به معنای شریک شدن است؛ یعنی شریک شدن دو یا چند نفر در راه اندازی یک کسب و کار اقتصادی سودآور که سود آن را پس از کسر هزینه ها بین یکدیگر تقسیم می کنند. حالا که با مفهوم شرکت آشنا شدیم باید بگوییم که شرکت ها به دو دسته زیر تقسیم می شوند.

شرکت تجاری : به طور خلاصه شرکت تجاری به منظور انجام فعالیت های تجاری و بازرگانی و با هدف کسب سود و تقسیم سود بین شرکا تشکیل می گردد. شرکت تجاری خود به 7 شاخه ی شرکت سهامی، شرکت با مسئولیت محدود، شرکت تضامنی، شرکت مختلط غیر سهامی، شرکت مختلط سهامی، شرکت نسبی و شرکت تعاونی تقسیم می شود.

شرکت مدنی : شرکت مدنی به معنی مالکیت دو یا چند نفر بر یک شیء واحد است که میزان سهم هر فرد تا قبل از تقسیم آن شیء مشخص نیست. شرکت های مدنی اهداف غیر تجاری را دنبال می کنند.

حال که با تعریف شرکت و انواع آن آشنا شدیم، به بررسی ثبت شرکت می پردازیم. ثبت شرکت چیست؟ چرا باید شرکت خود را ثبت نماییم؟ مزایای ثبت شرکت چیست؟ اینها سوالاتی است که ممکن است برای شما هم هنگام ثبت شرکت پیش آید که در این بخش به آنها پاسخ خواهیم داد.

ثبت شرکت چیست؟ شرکت ها برای انجام فعالیت های خود به صورت قانونی و رسمی موظف به ثبت شرکت خود در اداره امور ثبت شرکت ها هستند. برای ثبت شرکت کسب اطلاع در رابطه با انواع شرکت ها و اینکه شرکت شما از کدام نوع است اهمیت فوق العاده ای دارد. نکته مهم دیگر در ثبت شرکت انتخاب اسم مناسب برای شرکت است.

چرا باید شرکت خود را ثبت نماییم؟ همان طور که گفته شد ثبت شرکت به منظور رسمیت یافتن شرکت و انجام فعالیت در چهارچوب قانون انجام شده و در صورتی که شرکت ثبت نگردد، فعالیت آن رسمی و قانونی نبوده و مشکلاتی را نیز برای شرکت پیش خواهد آورد. به عنوان مثال در صورت عدم ثبت شرکت، فعالیت آن غیر قانونی تلقی شده و مراجع ذیصلاح می توانند مانع ادامه ی فعالیت شرکت گردند.

مزایای ثبت شرکت چیست؟ مهم ترین مزیت ثبت شرکت اعتبار بخشیدن به شرکت است که موجب می شود افراد تمایل بیشتری به همکاری و معامله با شما داشته باشند. از دیگر مزایای ثبت شرکت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

رسمی بودن قرارداد ها بین شرکا

داشتن امتیاز اخذ وام از نهادهای دولتی

امکان شرکت در مناقصه و مزایده

ایجاد شخصیت حقوقی برای شرکت و امکان پیگیری

نحوه ثبت شرکت

تمام فعالیت ها نیاز به رعایت استاندارد ها و قوانین خاصی دارد که این امر در نحوه ثبت شرکت نیز به چشم می خورد. ثبت شرکت در گذشته نیاز به مراجعه حضوری به اداره ثبت شرکت ها داشت اما امروزه به راحتی از طریق اینترنت و به صورت آنلاین در سامانه این اداره قابل انجام است. هر چند هنوز هم به صورت حضوری می توان ثبت شرکت را انجام داد ولی نیاز به صرف زمان و هزینه های بسیاری دارد.

در صورتی که با ثبت شرکت آشنایی ندارید بهتر است این کار را به افراد حرفه ای و با تجربه در این امر بسپارید، چرا که ثبت شرکت فرآیند پیچیده ای است. هوبا ثبت آماده ارائه ی خدمات ثبت شرکت به هموطنان خود در سراسر ایران می باشد. برای ثبت شرکت خود در اسرع وقت با ما تماس بگیرید.

در وبسایت هوبا بخوانید :

ثبت شرکت تعاونی

ثبت شرکت عمرانی

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت مهندسی ساین

گروه ساین در سال 1386 تاسیس شده است و در ابتدا در زمینه طراحی سایت شروع به فعالیت نمود . سپس فعالیت خود را گسترش داده و علاوه بر طراحی سایت در زمینه طراحی لوگو ، مدیریت پیج اینستاگرام ، بهینه سازی سایت برای گوگل ، تبلیغات اینترنتی ، و محتواسازی سایت به شما عزیزان ارائه خدمات می نماید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار