اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140007015446714921

آزمون GMAT چیست؟

کد: 140007015446714921

https://bit.ly/39zFlNF

، شیراز , (اخبار رسمی): آزمون GMAT یا «Graduate Management Admission Test» به‌معنای آزمونی برای سنجش مهارت‌های شفاهی، کمی و قدرت تحلیلی فارغ‌التحصیلان مقطع لیسانس و مشتاق به ادامه تحصیل در رشته MBA، MPA، اقتصاد، امور مالی، حسابداری و غیره است که در زمره پرطرفدارترین و معتبرترین مدارک تحصیلی در دنیا قرار دارد.

آزمون GMAT چیست ؟
آزمون GMAT چیست؟

با آزمون GMAT می‌توانید ثابت کنید که سطح آموزه‌های تحصیلی شما تا چه حدی است. مرکز آزمون GMAT در کشور آمریکا قرار داشته و به کمک نهاد یا مؤسسه غیرانتفاعی «GMAC» یا «Graduate Management Admission Council»در هرساله برگزار می‌شود.

شرکت در این آزمون با هدف شرکت در مقاطع فوق لیسانس، دکتری و بالاتر از آن در کشورهای آمریکا و در بیش از 114 کشور جهان و بیش از 2300 دانشگاه و مؤسسه در سرتاسر جهان معتبر است. شما می توانید این دوره را در کالج ittciran بگذرانید.

همانطور که در مقدمه‌ی این متن اشاره شد، آزمون GMAT یک آزمون بین‌المللی معتبر است برای کسانی که قصد ادامه تحصیل در رشته‌هایی مانند اقتصاد، مدیریت، حسابداری، MBA و غیره را در کشورهای نظیر کانادا و آمریکا دارند. در واقع می‌توان گفت برای ورود به این رشته‌ها داشتن مدرک این آزمون امری الزامی و ضروری است. متقاضیان جهت ورود به بیش از ۶۰۰۰ دانشگاه در کشورهای مختلف باید در این آزمون شرکت کنند. آزمون GMAT میزان دانش متقاضیان را از ریاضی، جبر، هندسه، تجزیه‌ی داده و دستور زبان مورد سنجش و ارزیابی قرار می‌دهد.

ویژگی‌های کلی آزمون GMAT

این آزمون معمولا برای پذیرش در رشته های MBA و MPA و DBA گرفته می‌شود. * این آزمون معمولا به صورت کامپیوتری برگزار می گردد. * این آزمون هوشمند میباشد.

معرفی تاریخچه‌ آزمون GMAT

انجمن Graduate Management Admission Council  یا GMAC در سال ۱۹۵۳، با همکاری چند مدرسه کسب و کار تصمیم به طراحی یک آزمون استاندارد و معین، برای پذیش متقاضیان از کشورهای مختلف ، گرفت. در سال اول ، این آزمون حدودا 2 هزار بار برگزار شد. اما اکنون حدودا 230 هزار بار در سال برگزار می شود و این موضوع در حقیقت نشان دهنده روند رو به رشد و علاقمندی افراد برای ادامه تحصیل در رشته‌های مدیریت می باشد. هم اکنون حدودا 2 هزار دانشکده در سرتاسر جهان برگزار کننده‌ این آزمون هستند.

برگزاری آزمون GMAT

باید گفت، متاسفانه آزمون GMAT در ایران برگزار نمی‌شود و متقاضیان شرکت در این آزمون، باید  به کشورهای دیگری سفر کنند. کشورهای مانند ترکیه (آنکارا و استانبول) ،قطر، ارمنستان، آذربایجان، گرجستان و امارات (دوبی و ابوظبی) که خوشبختانه کشورهای نزدیک به ایران هستند و این امر شرکت در آزمون را برای متقاضیان تسهیل می‌کند. می توان گفت آزمون GMAT تا حدود بسیار زیادی شبیه به آزمون GRE است.

آزمون GMAT معمولا به صورت کامپیوتری برگزار می‌گردد و در این آزمون پاسخ هر سوال در تعیین سوال بعدی بسیار موثر است. در این آزمون داوطلبین نمی توانند هیچ سوالی را بدون پاسخ بگذارند و همچنین نمی‌توانند پاسخ ثبت شده‌ی خود را تغییر دهند. در این آزمون نمره داوطلب به صورت لحظه‌ای مورد محاسبه قرار گرفته و به محض پایان به داوطلب اعلام می‌گردد.

نمره داوطلبین در آزمون از عدد ۲۰۰ تا۸۰۰ می باشد. باید خاطرنشان کرد که نمره بخش‌های ارزشیابی نگارش تحلیلی و استدلال یکپارچه به صورت مجزا به متقاضیان اعلام می‌شود. سیستم الگوریتم نمره دهی در آزمون GMAT یک الگوریتم چند معیاره‌ی پیچیده می‌باشد.

برای نمره گرفتن باید به این نکته توجه داشت که  تست‌ها به صورت انطباقی ارائه شده و در صورتی که متقاضی به سوالات جواب صحیح بدهد، سوالات بعدی سخت‌تر خواهند بود. هر متقاضی بیش از ۵ بار در طول یک سال نمی‌تواند در این آزمون شرکت کند و فاصله بین دو آزمون حداقل باید ۱۶ روز باشد.

در صورتی که متقاضی بخواهد در یکی از دانشگاه های معتبر جهان پذیرش بگیرد، باید نمره ای در حدود ۷۰۰ را از این آزمون کسب کند. باید توجه کرد که مدت زمان مورد نیاز برای ارسال نمره به ۵ دانشگاه مورد انتخاب متقاضی، ۲۰ روز می‌باشد.

همچنین باید اشاره کرد که این آزمون به طور کلی در حدود  حدود ۴ ساعت به طول می انجامد. قابل ذکر است که  نمره بالا در آزمون GMAT اثر مستقیمی روی برنامه مدرسه کسب و کار متقاضیان خواهد داشت. باید به این نکته اشاره کرد که متقاضیان می‌تواند تا ۵ دانشکده را برای ارسال گزارش نمره‌ی آزمون خود انتخاب کنند.

همچنین امکان ارسال گزارش‌های بیشتر با وجود دارد. البته با هزینه اضافی! در واقع متقاضی باید به ازای هر دانشگاه جدید ۲۸ دلار اضافی پرداخت کند. در صورتی که متقاضی از نمره کسب شده خود راضی نباشد، فرصت این را دارد که دوباره در آزمون شرکت کند.

اما باید گفت که تمام نمرات آزمون‌های ۵ سال گذشته در کارت نمره ارسال شده به دانشکده‌های مختلف کسب و کار مورد نظر متقاضیان، قرار خواهند گرفت. شرکت‌کنندگان در این آزمون، می‌توانند بلافاصله پس از پایان یافتن آزمون GMAT، ارسال گزارش نمرات به دانشکده‌های کسب و کار را لغو کنند. باید به این نکته نیز اشاره کرد که در صورتی که متقاضیان نتوانند در زمان تعیین‌ شده برای آزمون، آن را به پایان برسانند، جریمه‌ای مشخص در نمرات آن‌ها لحاظ می‌شود.

همچنین، اگر یک متقاضی بخواهد به هر دلیل تغییری در محل آزمون خود بدهد، باید ۵۰ دلار هزینه اضافی بپردازد. نکته دیگر اینکه اگر فردی در آزمون ثبت‌نام کرده و پس از آن قصد لغو آن‌ را دارد، اگر تا ۷ روز قبل از آزمون آن را لغو کند، مقدار ۸۰ دلار به وی عودت داده می شود. اما درصورت درخواست لغو آزمون در کمتر از ۷ روز باقی مانده به آزمون، متاسفانه هیچ مبلغی به متقاضی بازگردانده نمی شود. پس متقاضیان باید به این فواصل زمانی دقت کنند.

بخش‌های مختلف آزمون GMAT

برای آشنایی کامل و دقیق‌تر با آزمون GMAT، بهتر است با بخش‌های مختلف آن آشنا شوید. این بخش‌ها شامل موارد ذیل است:

۱ . بخش نگارش تحلیلی
۲ .  بخش استدلال یک پارچه
۳ .  بخش مهارت محاسباتی
۴ . بخش مهارت کلامی

در ادامه توضیحاتی را به تفصیل در مورد بخش‌های گوناگون این آزمون ارائه می‌دهیم.
۱ . Analytical Writing Assessment: AWA (ارزشیابی نگارش تحلیلی)
این قسمت از آزمون GMAT، در واقع یک بخش نوشتاری است و مدت زمان آن ۳۰ دقیقه است. در این بخش آزمون، هدف ارزیابی و سنجیدن قدرت و مهارت متقاضی در یک تحلیل معین و سپس نقد آن است. قابل ذکر است که این بخش، از نظر اهداف سنجش، شبیه به بخش نوشتاری آزمونهای آیلتس یا تافل نیست. می‌توان گفت متون این بخش بسیار پیچیده تر از دیگر آزمون های عادی زبان است. ارزیابی در این بخش بدین گونه است که دو نمره ارائه می‌گردد و از میانگین این دو نمره، یک نمره نهایی به متقاضی داده می‌شود. اولین نمره با یک برنامه کامپیوتری ارائه شده و دومین نمره نیز توسط یک فرد تصحیح کننده ارائه می‌گردد.  نمره در این بخش از آزمون GMAT،  از یک تا شش  به صورت نیم واحدی متغیر است. نمره صفر نیز در صورتی داده می شود که داوطلب هیچ پاسخی را ننوشته باشد!

۲ . Integrated Reasoning (بخش استدلال یکپارچه)
مدت زمان این بخش از آزمون ۳۰ دقیقه بوده و در این بخش اقدام به ارزیابی توانمندی متقاضی در تحلیل منابع مختلف اطلاعاتی مانند نمودارها و جداول می‌شود.  این بخش دارای ۱۲ سوال در چهار بخش مجزا است: بخش تفصیر بصری- بخشش تحلیل دو قسمتی- بخش تحلیل جدول و بخش استدلال چند منبعی.

۳ . Quantitative (مهارت محاسبه)
این بخش از آزمون GMAT، در واقع بخش استدلال ریاضی است و هدف آن سنجیدن قدرت و مهارت تحلیل و حل مسائل مختلف ریاضی می‌باشد.  سوالات این بخش تا حدود زیادی نیازمند دانش محاسباتی و جبری است. مباحث گوناگون ریاضی در این بخش در مدت زمان ۷۵ دقیقه برای متقاضیان ارائه می‌گردد.  این بخش دارای نکات بسیار زیاد و پیچیدگی‌های مختلف است و نیازمند دقت و توجه بسیار بالایی از سوی شرکت کنندگان است. سوالات این بخش به دو دسته‌ی حل مسئله و کفایت داده تقسیم بندی می‌شود. نمرات این بخش بین بازه ۰ تا ۶۰ محاسبه می‌شود.

۴ .  Verbal (مهارت کلامی)
بخش کلامی در آزمون GMAT،  با هدف ارزیابی و سنجش توانمندی و مهارت و استدلال، ارزیابی مهارت اصلاح جملات با در نظر گرفتن اصول نوشتاری انگلیسی و همچنین ارزیابی توانایی خوانش متون گوناگون پیچیده طراحی می‌شود. در این بخش متقاضیان مدت زمان ۷۵ وقت برای پاسخ دادن به سوالات دارند. این بخش از آزمون از ۴۱ سوال تشکیل شده و سوالات نیز ۵ گزینه ای می‌باشند. باید خاطر نشان کرد که در تاریخ ۵ ژوئن سال ۲۰۱۲، بخش استدلال یکپارچه، به بخش‌های دیگر آزمون GMAT، اضافه شد!

منبع : ittciran.net

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت مهندسی ساین

گروه ساین در سال 1386 تاسیس شده است و در ابتدا در زمینه طراحی سایت شروع به فعالیت نمود . سپس فعالیت خود را گسترش داده و علاوه بر طراحی سایت در زمینه طراحی لوگو ، مدیریت پیج اینستاگرام ، بهینه سازی سایت برای گوگل ، تبلیغات اینترنتی ، و محتواسازی سایت به شما عزیزان ارائه خدمات می نماید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش