اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140003015143014921

درباره نوروفیدبک بیشتر بدانیم

کد: 140003015143014921

https://bit.ly/3hUkvxw

، شیراز , (اخبار رسمی): وروفیدبک نیز به طور مستقیم با مغز ما در ارتباط بوده و به همین دلیل نیز باید درباره نوروفیدبک بیشتر بدانیم.

درباره نوروفیدبک بیشتر بدانیم
درباره نوروفیدبک بیشتر بدانیم

شاید تا به حال کلمه ی نوروفیدبک به گوشتان نخورده باشد، شاید هم خورده باشد اما متوجه نشده باشید که به چه معنی است. در هر صورت نوروفیدبک هر چه که باشد می تواند در زندگی هر کدام از ما تاثیر گذار باشد. چرا که فعالیت هایی که انجام می دهیم، تصمیم هایی که می گیریم، احساساتی که حس می کنیم، همه و همه به مغز ارتباط پیدا می کند و در واقع ناشی از فعالیت های مغز ماست. نوروفیدبک نیز به طور مستقیم با مغز ما در ارتباط بوده و به همین دلیل نیز باید درباره نوروفیدبک بیشتر بدانیم.

آیا مشتاق نشدید که درباره ی نوروفیدبک بیشتر بدانید؟ پس با ما در این مقاله همراه باشید تا درباره نوروفیدبک بیشتر بدانیم.

نوروفیدبک یعنی چه؟

واژه ی نوروفیدبک (Neurofeedback) به معنای بازخورد عصبی است و در واقع به معنای آموزش دادن مغز توسط خود مغز می باشد. به عبارت دیگر در نوروفیدبک مغز سعی می کند با بازخوردهایی که از بدن و محیط اطراف دریافت می کند، کارکرد های خود را تنظیم و کنترل نماید.

نکته ی مهم در نوروفیدبک امواج مغزی هستند. همان طور که می دانیم این امواج مغزی ما هستند که عادات، افکار و به طور کلی رفتار و خلق و خوی ما را به سمت خاصی هدایت می کنند. نوروفیدبک دستگاهی است که با سنسورهایی که دارد و روی پوست سر قرار می گیرد، قادر به شناسایی این امواج مغزی می باشد. در واقع این سنسور ها از طریق امواج مغزی، فعالیت های مغز را اندازه گیری می کند و سپس برای تجزیه و تحلیل آن ها باید از نرم افزار مخصوص کمک گرفت.

هنگامی که فعالیت های مغز تجزیه و تحلیل شد، می توان به این موضوع پی برد که هر کدام از فعالیت های مغز موجب بروز کدام رفتار می شود.

کاربرد های نوروفیدبک

حالا که فهمیدیم نوروفیدبک به چه معنی است و چه کار می کند، اکنون می خواهیم کاربردهای آن را نیز بررسی کنیم. اگر چه از نوروفیدبک می توان در موارد بسیاری زیادی بهره برد، اما کاربرد آن بیشتر در بخش درمان مشاهده می شود، به خصوص درمان مشکلات خلقی و رفتاری در کودکان.

رایج ترین مواردی که نوروفیدبک قادر به درمان آن در کودکان است به شرح زیر می باشند:

  • کنترل اختلالات رفتاری مخرب در کودکان مانند اختلال دو قطبی، اوتیسم، فلج مغزی و ...
  • کنترل تشنج در کودکان
  • مشکلات خواب در کودکان
  • اختلالات بیش فعالی  کم توجهی
  • البته لازم به ذکر است که نوروفیدبک فقط محدود به درمان بیماری ها و اختلالات کودکان نمی شود و در بزرگسالان نیز کاربردها فراوانی دارد. از جمله:
  • درمان اضطراب و استرس
  • درمان افسردگی
  • درمان میگرن
  • درمان اعتیاد به مواد مخدر یا الکل

- کاربردهایی که در بالا به آن ها اشاره کردیم، در رابطه با درمان با نوروفیدبک بود، اما نوروفیدبک کارکردهای دیگری علاوه بر درمان مانند ایجاد آرامش عمیق و ایجاد مراقبه نیز دارد.

گروه تخصصی Healthy8 T تخصصی ترین مرکز نوروفیدبک شیراز و یکی از کلینیک های معتبر ارائه دهنده ی خدمات نوروفیدبک در شیراز می باشد. جهت اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با ما از طریق شماره تماس 09010580038 ارتباط برقرار کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت مهندسی ساین

گروه ساین در سال 1386 تاسیس شده است و در ابتدا در زمینه طراحی سایت شروع به فعالیت نمود . سپس فعالیت خود را گسترش داده و علاوه بر طراحی سایت در زمینه طراحی لوگو ، مدیریت پیج اینستاگرام ، بهینه سازی سایت برای گوگل ، تبلیغات اینترنتی ، و محتواسازی سایت به شما عزیزان ارائه خدمات می نماید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | سلامت و زیبایی