اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139909174794215646

آنچه که درباره موفقیت شغلی باید بدانیم

کد: 139909174794215646

https://bit.ly/2VNqM22

، (اخبار رسمی): کمتر کسی را می بینید که دنبال موفقیت شغلی نباشد . آنچه در این مقاله بیان می شود عبارت است از : موفقیت شغلی چگونه به دست می آید ، مهارت های لازم جهت موفقیت شغلی ،عوامل موثر در موفقیت شغلی ،راز موفقیت شغلی

آنچه که درباره موفقیت شغلی باید بدانیم
آنچه که درباره موفقیت شغلی باید بدانیم

موفقیت شغلی چگونه بدست می آید ؟

موارد بسیاری وجود دارد که به شما کمک می کند تا به موفقیت شغلی دست پیدا کنید. در قدم اول شما باید بدانید که، دقیقاً می خواهید چه کار کنید؟ باید برنامه داشته باشید و قبل از برنامه، هدف داشته باشید. این کار زمان زیادی از شما نخواهد گرفت. شاید چند دقیقه لازم باشد تا شما هدف تان را مشخص کنید و بقیه زندگیتان را بر روی آن هدف بگذارید. هدف باید کوتاه موثر و ارزشمند باشد.

برای موفقیت شغلی بهتر است، نقاط قوت خود را بشناسید. شما در انجام چه کاری فوقالعاده هستید؟ لیستی از آنها تهیه کنید. سعی کنید خیلی واضح و راحت نقاط موفقیت خود را به صورت کلیدی یادداشت کنید. همچنین شما باید نقاط ضعف خود را بشناسید. نگران نباشید، همه نقاط ضعف دارند و مطمئناً با شناسایی نقاط ضعف و قوت تان میتوانید آن را برطرف کنید. باید کارها و مسئولیتها را به دیگران بسپارید، هیچ فردی در جهان نمی تواند همه کارها را خودش انجام دهد. این مسئله در موفقیت شغلی بسیار مهم است. شما باید دقیقاً کدام کارهایتان را خودتان انجام دهید؟ کارمندانتان کدام کار ها را باید انجام دهند؟ شرکهای تجاری شما چه کاری باید انجام دهند؟ تفویض اختیار کنید. کاری را انتخاب کنید و  انجام دهید که بعدا بتوانید به آن افتخار کنید. ممکن است این کار درآمد بالا باشد یا شغل خاصی باشد. اگر شما از آن دسته افراد هستید که فقط به خاطر پول و اجبار در کار، کاری را انجام می دهید، ممکن است بعدا چیزی نباشد که زمانی که در مورد آن صحبت می کنید چشمانتان برق بزند و قدرت صدای تان، افزایش پیدا کند. باید شما کاری انجام دهید که بعداً که درمورد آن صحبت می کنید، آدرنالین خونتان بالا رود و چشمانتان برق بزند و از صحبت کردن در مورد آن لذت ببرید. اینگونه می توانید در شغلتان موفق شوید و موفقیت های شغلی را کسب کنید.

مهارت های لازم جهت موفقیت شغلی

برای رسیدن به هر خصوصیتی شما باید مهارت های لازم را بلد باشید مهارت های لازم برای موفقیت شغلی به نظر من در ابتدا داشتن یک هدف است. صحبت کردن در مورد داشتن یک هدف باید بسیار با احتیاط باشید. برخی از افراد میگویند در هدفگذاری هیچ محدودیتی نداشته باشید، برخی میگویند که باید هدفتان منطقی باشد. ما باید چیزی بین این دو را انتخاب کنیم و به فراتر از محدودیت های ذهنی مان، محدودیت هایی که دیگران در ما ایجاد کرده اند فکر کنیم. مثلاً ممکن است میانگین درآمد کسانی که اطراف شما هستند ۱۰ میلیون تومان باشد. شما نمی توانید به درآمد خیلی بالاتر فکر کنید. البته درآمد بالاتر نیاز به تغییراتی در خودمان نیز می باشد. بهترین روش موفقیت پله ای است. یعنی اگر شما میتوانید یک جمع پنج نفره را مدیریت کنید، باید یاد بگیرید به ۳۰ نفر فکر کنید و بعد از آن به مدیریت یک رویداد ۱۰۰ نفر کنید و سپس پس به یک رویداد۵۰۰ نفره فکر کنید. یکباره از پنج نفر به ۵۰۰ نفر نپرید. اینگونه هدف گذاری ها ممکن است به نتایج مثبت منجر نشود.

کاری که میترسید انجام دهید را، انجام دهید. از منطقه امن خود خارج شوید. کارهای جدید انجام دهید. سخنرانی کنید. مسئولیت های جدید بپذیرید. انجام بعضی از کارهایی که از آن می ترسید، میتواند بسیار لذت بخش باشد. اگر دیگران از شما انتقاد میکنند، ناراحت نشوید. انتقاد دیگران را به صورت یک فیدبک بگیرید و از این بازخورد، کار خودتان را بهتر کنید. حتی اگر انتقاد دیگران مغرضانه باشد.

یاد بگیرید که نه بگویید و از شنیدن نه دیگران ناراحت نشوید. خودتان را در برابر نه شنیدن ایمن کنید. اگر از کاری خوشتان می آید یا ناراحت می شوید، واکنش نشان دهید. به دیگران بازخورد دهید. فیدبک شما در بهبود شرایط کمک میکند. البته باید این کار را با احتیاط انجام دهید، تا بتوانید نیت خیرتان را به آنها نشان دهید.

عوامل موثر در موفقیت شغلی

شبکه سازی از عوامل بسیار مهم در موفقیت شغلی می باشد. ممکن است که شبکه سازی در کسانی که میخواهند کاری را شروع کنند، اهمیت بیشتری داشته باشد. ولی در همه افراد و همه زمینه ها شبکه سازی وجود دارد. باید بتوانید شبکه سازی کنید و مهمتر از همه آن را نگه دارید و حفظ کنید. شبکه تان باید مورد اعتماد باشد و به شما در رشد کاریتان کمک کند. حتی شما باید به مشخصاتی که از شما در اینترنت و فضای مجازی منتشر شده است، سر و سامان دهید. اگر مطالبی هست که نمی خواهید دیگران بدانند، آنها را اصلاح کنید. میتوانید برخی از مطالب را حذف کنید. اگر دنبال موفقیت شغلی تان هستید، باید رزومه موفقیت هایتان را به صورت فیزیکی یا مجازی داشته باشید. کارهای موفقی که انجام داده اید، باید در پرتفوی شما باشد. بهتر است سایت شخصی داشته باشید، که مرتباً به روز رسانی شود و آخرین اطلاعات در آن باشد. فروش مقدس است؛ فروش محترم است؛ یاد بگیرید، بفروشید. هرکسی چیزی را می فروشد. کسی ممکن است شعری را بفروشد، فرد دگری محصولی را می فروشد که دیگران تولید کرده باشند یا  ممکن است شما محصول یا وسیله ای را بفروشید از آن خودتان باشد. این شیء یا محصول ممکن است، فیزیکی باشد یا دیجیتال باشد. بعضی از افراد اطلاعات خودشان را میفروشند. پس هر چقدر شیء ای که شما می فروشید، ارزشمند باشد درآمدی که از آن کسب میکنید، بیشتر خواهد بود. دوستی را داشتم که میگفت کارمندم از من خواست که حقوقش را افزایش دهم؛ به او گفتم که تو چقدر قابل جایگزین هستی و جوابی نداشت و کس دیگری به جای او آمد. پس باید اطلاعات شما، دانش شما، مهارت شما، حتی روابط عمومی شما غیر قابل جایگزین باشد وگرنه در نهایت در هر موقعیتی که هستید ممکن است جایگزین شوید.

راز موفقیت شغلی

رازهای موفقیت شغلی بسیار هستند. این رازها میتواند از ظاهر شما شروع شود، تا به افکار و نگرش ها و ایدئولوژی شما برسد. یک فرد موفق و کسی که می خواهد موفقیت شغلی خوبی کسب کند، باید به ظاهرش توجه کند. لباس شیک و مناسب بپوشید. یاد بگیرید که با دقت لباس بپوشید. باید بدانید که آیا لباس پوشیدن شما مناسب آنجا می باشد یا خیر. بعضی از افراد می گویند که لباس برای انسان ارزشی ایجاد نمی کند، ولی یادتان باشد که شما باید در حوزه تجارت از آنچه دارید برای معرفی خودتان استفاده کنید. مثل یک فرد موفق لباس بپوشید. مثل یک فرد موفق قدم بزنید، راه بروید و کارهایتان را انجام دهید. شما باید یاد بگیرید که، مثل افراد برنده فکر کنید تا این که بتوانید در موقعیت شغلی تان رشد کنید و کسب و کارتان را رونق بخشید. تجربه بزرگترین معلم ما می باشد، تجربه کنید و یاد بگیرید. درست است که دانش و اطلاعات میتواند به ما کمک کند، ولی جای تجربه را نخواهد گرفت. پس، از اقدام کردن هراس نداشته باشید. سعی کنید در هر شرایطی تجربه کسب کنید. برای رسیدن به موفقیت شغلی باید از شغل خود رضایت داشته باشید. از انجام آن لذت ببرید.

برای بسیاری از افراد موفقیت شغلی، همان بهبود وضعیت مالی یا موفقیت مالی می باشد. میتوانند این دو به همدیگر ربط داشته باشد ولی با هم فرق می کند. در موفقیت شغلی شما به هدف خود یا مقصد خود می رسید؛ در موفقیت مالی شما به میزان درآمد خاصی دست پیدا خواهید کرد. برای این که بتوانید مهارت های خود را افزایش دهید بهتر است، از دروس دانشگاهی، درس آنلاین، کتاب، کنفرانس ها، مجلات، انجمن ها استفاده کنید.

موفقیت شغلی یکی از مهمترین موفقیت ها

موفقیت شغلی و موفقیت مالی یکی از بهترین موفقیت ها است. به دلیل اینکه، رسیدن به این موفقیت ها در درجه اول لذت بخش است و در درجه دوم قابل اندازه گیری است. مغز انسان هر چیزی که قابل اندازه گیری باشد را به راحتی درک میکند و از آن لذت می برد. چون بیشتر موفقیت ها در انتها ممکن است به پول و رفاه ختم شود و انتظار ما از موفقیت در انتها داشتن رفاه است، به همین دلیل موفقیت شغلی و موفقیت مالی در این زمینه بیشتر قابل لمس است. بیشتر مردم موفقیت شغلی را در موفقیت درآمد می دانند؛ اما از نظر اقتصاددانان این دیدگاه مناسبی نیست، چرا که ممکن است افراد از طریق شغل های کاذب درآمد خوبی کسب کنند، ولی احساس رضایت و موفقیت نمیکنند. هر چند که میزان درآمد، میزان حقوق در رضایت افراد نقش دارد، ولی عامل اصلی موفقیت به حساب نمی آید و افراد به چیزی فراتر از میزان درآمد فکر میکنند. اعتبار شغلی و اینکه در اجتماع از چه مقبولیتی برخوردار هستید و آیا اطرافیان و خانواده شما شغل تان را قبول دارند و آیا این شغل جایگاه اجتماعی شما را بالاتر برده است، میتوانند در موفقیت شغلی و رضایت شغلی نقش داشته باشد.

ما میتوانیم تعریف های گوناگونی از موفقیت شغلی داشته باشیم. بعضی از افراد و عامه مردم تعریف غیر روانی دارند و موفقیت شغلی را با میزان درآمد و مادیات میسنجند. برخی با این موضوع که موفقیت شغلی ما همان میزان درآمد میباشد را، صحیح نمی دانند. برخی از افراد بیشتر به تاثیر روانی موفقیت شغلی میپردازند. مسئله روانی، میزان کارایی و توانایی انجام کارهایی می باشد که به او محول شده است. به نظر من موفقیت شغلی، زمانی حاصل می شود که افراد از همه توانایی ها و امکاناتی که دارند برای رسیدن به هدف شان استفاده کنند و بهره می برند.

جهت مطالعه مقالات بیشتر در حوزه موفقیت می توانید به سایت آکادمی تجسم خلاق  مراجعه کنید .

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

کار و استخدام | علم و آموزش