اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139912054931615646

ای اف تی (EFT) چیست و چطور ما را در بیرون ریختن مشکلات یاری می‌کند؟

کد: 139912054931615646

https://bit.ly/2ZNKmNm

، (اخبار رسمی): ای اف تی ،کارایی بالایی در حذف احساسات منفی و خاطرات تلخ دارد ؛ نتیجه گیری از ای اف تی کار بسیار ساده‌ای نیست. شما باید بدانید مشکل چیست. باید کشف کنید انرژی سازنده‌ی این مشکل کجا به دام افتاده است. سپس با EFT، آن انرژی را رهاسازی کنید تا مشکل به‌صورت کامل از جهان درون و جهان فیزیکی شما حذف شود.

ای اف تی (EFT) چیست و چطور ما را در بیرون ریختن مشکلات یاری می‌کند؟
نقاط ضربه در تکنیک EFT

با پیشرفت علم روانشناسی و آگاهی بیشتر انسان نسبت به ساختار وجودی‌اش بسیاری از مشکلات به‌ظاهر حل نشدنی به‌سادگی حل شدند. وقتی انسان با ساختار بدنی و روحی‌اش بیشتر آشنا شد و تاثیر غیرقابل انکار افکار و عواطف را در زندگی‌اش به اثبات رسانید؛ به دنبال تحقیق و تفحص برای بهره‌گیری بیشتر از داشتن این امتیاز بزرگ، یعنی همان بعد روحانی و معنوی‌اش، روش‌های جالبی را برای زندگی بهتر کشف کرد. ای اف تی یکی از این روش‌ها بود. ای اف تی روشی علمی برای رهاسازی احساسات گیر افتاده در بدن است و اولین بار توسط گری کریک ارائه شد. مبنای اصلی این روش بر استفاده از ضربه زنی به نقاط مریدین یا همان کانال‌های متافیزیکی جریان‌های ماورایی استوار است. در این روش برای ضربه زنی از انگشتان دست استفاده می‌شود. اولین بار ای اف تی توسط فرهاد فروغمند در ایران ارائه شد. این روش برای درمان انواع افسردگی و مشکلات روحی روانی و دردهای جسمانی و همچنین اصلاح باورهای محدودکننده کاربرد دارد.

موارد کاربرد ای اف تی چیست؟

۱-حذف خاطرات منفی بعضی از خاطرات تلخ مانند قتل، تجاوز، تصادف و سایر حوادث ناگوار ممکن است سال‌ها باعث اختلال در سطح انرژی بدن شوند و به دام افتادن احساسات منفی ناشی از این خاطرات تلخ، باعث بروز انواع هیجانات منفی و اختلالات عصبی می‌شود. ای اف تی روشی کارآمد برای حذف خاطرات منفی است.

۲- ای اف تی روشی برای حذف باورهای غلط، ریشه احساسی بسیاری از مشکلات مانند عدم اعتمادبه‌نفس کافی، فقر، روابط عاطفی بد و غیره است. به یاد داشتن باورهای منفی، محدودکننده است که می‌توان با استفاده از ای اف تی این باورها را حذف کرد.

۳- درمان استرس و افزایش سطح آرامش: ترس، استرس و بسیاری از اختلالات روانی با روش ای اف تی قابل درمان هستند.

۴- جایگزین کردن باورهای صحیح: جالب است بدانید با ای اف تی علاوه بر اینکه می‌توانید از شر باورهای منفی خلاص شوید؛ می‌توانید باورهای مثبت و سازنده‌ای بسازید که به‌سرعت زندگی شما را دگرگون می‌کنند.

۵- تغییرات فیزیکی مثل تناسب‌اندام: طرفداران ای اف تی بر این باورند که بروز هر مشکل فیزیکی یا احساسی که ما را اذیت می‌کند ناشی از عدم تعادل در سیستم گردش انرژی بدن است. بنابراین، ای اف تی با درمان اختلالات انرژیکی بدن می‌تواند به حل مشکلات جسمی مانند چاقی و لاغری و سردرد و غیره کمک کند.

مراحل انجام ای اف تی

۱- در گام اول باید خودتان را عمیقاً بپذیرید و قبول کنید. اگرچه این مسئله در وجود شما برایتان آزار دهنده است؛ اما خودتان را دوست دارید و می‌پذیرید.

۲- سعی کنید میزان شدت مشکل را ارزیابی کنید و به آن نمره بدهید.

۳- برای شروع به کنار دست (قسمت گوشتی) ضربه بزنید و جمله‌ی ای اف تی را تکرار کنید. این جمله دو ویژگی اصلی دارد.

ویژگی اول: باید مشکلات را دقیقا و صریحا به زبان بیاورید. لازم به ذکر است که ریشه احساسی مشکلات را بگویید مثلا اگر مقروض هستید باید بگویید بااینکه به خاطر بدهی‌هایم ناراحت هستم و یا استرس دارم.

ویژگی دوم: حتما تاکید کنید که باوجوداین مشکل، همواره خودتان را می‌پذیرید و دوست دارید. پس جمله‌ای که باید آن را تکرار کنید، ترکیبی از دو جزء بیان مشکل و پذیرش خود است. مثلا بگویید بااینکه به خاطر بدهی‌هایم ناراحتم؛ اما عمیقاً و کاملا خودم را می‌پذیرم. حالا از بالا به پایین به نقاط هشتگانه مریدین‌ها با دو انگشت ضربات آرامی وارد کنید.

نقطه اول: بالای ابرو نزدیک تاج ابرو

نقطه دوم: کنار سر

نقطه سوم: زیر چشم

نقطه چهارم: زیر بینی

نقطه پنجم: زیر لب

نقطه ششم: ابتدای ترقوه

نقطه هفتم: زیر بغل

نقطه هشتم: فرق سر

نکته اول: محل دقیق مریدین‌ها در شکل نشان داده شده است. اما برای پیدا کردن محل دقیق مریدین‌ها حساسیت زیاد به خرج ندهید؛ بلکه به محدوده گفته‌شده ضربات را وارد کنید.

نکته دوم: با هر ضربه یک‌بار جمله‌ای اف تی را تکرار کنید. بهتر است جمله را با صدای بلند تکرار کنید. در بعضی روش‌های ارائه‌شده برای ای اف تی آمده است که می‌توانید جمله‌ ای اف تی را خلاصه کنید. نکته مهم این است که حتما مشکلتان را به زبان بیاورید.

نکته سوم: اگر جملات ای اف تی را با تمرکز و باور تکرار کنید، بهتر است. اما لزومی ندارد برای انجام ای اف تی حتما آن را کاملا باور داشته باشید. کافیست جملات را تکرار کنید.

نکته چهارم: تعداد ضربات به هر مریدین یا تعداد تکرار جمله‌ ای اف تی تاثیری در نتیجه کلی ندارد.

نکته پنجم: بعضی محل‌های ضربه تراپی در ای اف تی در دو سوی بدن به‌صورت قرینه هستند. شما می‌توانید به‌دلخواه به مریدین‌های یک سمت بدن و یا به‌صورت همزمان به مریدین‌های زوج ضربه بزنید.

مرحله سوم: حالا تغییرات را بررسی کنید؛ یعنی از خودتان بپرسید شدت مشکل تغییری کرده است؛ یعنی احساس بهتری دارید یا خیر. این مراحل را تا زمانی که شدت مشکل به حد صفر می‌رسد تکرار کنید.

نقاط ضعف روش ای اف تی کدامند؟

۱- از ای اف تی نمی‌توانیم برای حل مشکلات دیگران استفاده کنیم. پس اگر عصبانیت همسرتان شما را آزار می‌دهد، می‌توانید از ای اف تی استفاده کنید تا احساسات منفی خودتان را که به خاطر خشم همسرتان شکل‌گرفته خنثی کنید. اما نمی‌توانید برای بهبود حال همسرتان ضربه تراپی را روی بدن خودتان انجام دهید.

 ۲- نتیجه گیری از ای اف تی نیازمند به صرف زمان و تداوم در استفاده است.

۳- وقتی مشکلتان را به زبان می‌آورید ممکن است در ابتدا احساس ناخوشایندی پیدا کنید؛ به عبارت دیگر ای اف تی روشی با برون‌ریزی نسبتاً ضعیف است.

۴- گاهی یک مشکل در اثر چندین خاطره منفی یا باور محدودکننده مختلف بروز می‌کند. در روش ای اف تی برای هرکدام از این باورها یا خاطرات، باید به صورت جداگانه ضربه تراپی را انجام دهیم. اگر در شناخت ابعاد اصلی مشکل مهارت کافی نداشته باشیم، احتمالا هیچ‌گاه مسئله به‌صورت ریشه‌ای پاک‌سازی نمی‌شود.

آنچه درباره‌ی ای اف تی نمی‌دانید

دو نکته مهم در مورد ای اف تی وجود دارد که توجه به آن‌ها برای نتیجه گیری از این تکنیک ضروری است:

نکته اول: وقتی قصد دارید برای حل یک مشکل از ای اف تی استفاده کنید، باید ابعاد مختلف آن مشکل را به‌طور کامل شناسایی و تماما خنثی کنید؛ به عبارت دیگر با یک ریشه‌یابی هوشمندانه، تمام داده‌ها، خاطرات و احساسات گیر افتاده در بدنتان که باعث بروز مسئله یا مشکل موردنظر شده است را شناسایی کنید. برای این کار می‌توانید از یک روانشناس خبره در این زمینه کمک بگیرید تا با ریشه یابی دقیق عواطف و احساسات گیر افتاده، روند نتیجه گیری سریع‌تر پیش برود. اگر حوصله جست‌وجو در اینترنت را برای یافتن یک مشاور کار بلد در زمینه پاک‌سازی ندارید، می‌توانید به سایت دکتر آرام مراجعه کنید و با کمک یک تیم باتجربه، نتیجه دلخواهتان را در مدت‌زمان کوتاهی کسب کنید. روش پرسیدن سؤال از خودتان هم روش مؤثری دیگری است که در زمینه ریشه یابی احساسی به شما کمک می‌کند. از خودتان بپرسید که مسئله چیست؟

چه خاطراتی در وجود من این مسئله را به وجود آورده است؟

چه اتفاقاتی باعث می‌شود من این مشکل را به یاد بیاورم؟

وقتی به این مشکل فکر می‌کنم، چه احساس بدی سراغم می‌آید؟

توانایی خودم را برای حل این مشکل چطور ارزیابی می‌کنم؟

نکته دوم: برای گرفتن نتیجه نهایی از ای اف تی باید تمام لایه‌های یک مسئله را پاک‌سازی کنید. پس از انجام چند دور مراحل ای اف تی، ممکن است ریشه احساسی بروز آن مسئله تغییر کند؛ برای مثال شما می‌خواهید برای کنترل استرس از ای اف تی استفاده کنید. در مرحله اول جمله شما این است که بااینکه استرس دارم اما عمیقاً خودم را می‌پذیرم و دوست دارم. پس از انجام چند دوره ای اف تی احساس شما این است که به خاطر ترس دچار استرس شده‌اید؛ یعنی لایه‌ی درونی‌تر مشکل شما همان ترس است. این نکته نشانگر این است که شما به لایه درونی‌تر مشکلتان رسیدید. پس دو نشانه‌ی اصلی وجود دارد که شما می‌توانید نتیجه بگیرید ای اف تی را درست انجام داده‌اید. نشانه‌ی اول این است که احساس بهتری دارید و احساس می‌کنید از شدت مشکل کاسته شده است. نشانه‌ی دوم این است که ریشه احساسی مشکل شما تغییر می‌کند که نشانگر پاک‌سازی لایه‌های اولیه آن مشکل یا خاطره است.

سخن آخر

اگرچه ای اف تی روش نسبتاً ساده‌ای است، کارایی بالایی در حذف احساسات منفی و خاطرات تلخ دارد و انجام دادن آن توسط شخص ممکن است؛ اما نتیجه گیری از ای اف تی کار بسیار ساده‌ای نیست. شما باید بدانید مشکل چیست. باید کشف کنید انرژی سازنده‌ی این مشکل کجا به دام افتاده است. سپس با ای اف تی، آن انرژی را رهاسازی کنید تا مسئله یا مشکل به‌صورت کامل از جهان درون و جهان فیزیکی شما حذف شود. دانستن روش‌هایی چون ای اف تی و سایر روش‌های مبتنی بر تاثیر گذاری بر ناخودآگاه، لازمه‌ی زندگی پراسترس و پر چالش امروزی است. با یادگیری این تکنیک‌های ناب می‌توانید بدون هزینه و نسخه، شفا یابید و با تاثیر گذاری بر جهان پر از شگفتی درونتان زندگی رویانیان را بسازید. اگر علاقمند به پا گذاشتن در چنین دنیایی هستید، مجموعه تجسم خلاق تحت نظر دکتر آرام با انواع دوره های چاکرا، انرژی درمانی، ای اف تی، هیپنوتیزم، مراقبه و ... شما را یاری می‌کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]