اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139909224803815617

وبینار کارینوتک چیست؟ (قسمت سوم)

کد: 139909224803815617

https://bit.ly/3qZ5SLy

، تهران , (اخبار رسمی): وبینار چگونه کار می کند؟ برای میزبانی یک وبینار، مواردی زیادی را در نظر داشته باشید که در این مقاله به آن پرداخته ایم.

وبینار کارینوتک چیست؟ (قسمت سوم)
وبینار3-کارینوتک

وبینار چگونه کار می کند؟

برای میزبانی یک وبینار، مواردی زیادی را در نظر داشته باشید. بیایید در زیر بیشتر به آنها بپردازیم:

  1. ساختار وبینار

زمان برگزاری وبینارها معمولاً بین 45-60 دقیقه است و شامل شخص ارائه دهنده، یک موضوع خاص وشرکت کنندگان درآن می باشد.

ابتدا باید برای وبینار خود موضوعی ارائه دهید که مورد توجه مخاطبان شما باشد. اگر قصد استفاده از وبینار به عنوان ابزاری برای بازاریابی یا فروش دارید، موضوع شما باید مربوط به تجارتتان باشد پس تهیه لیستی از سوالات رایج مشتریان با استفاده از برنامه هایی مانند PowerPoint یا Keynote و پاسخ دادن به آنها موجب میشود که ابهامات آنها در خصوص نحوه عملکرد و مزایا و معایب و قیمت محصولات شما بر طرف گردد و در نهایت به آسانی منجر به خرید مشتریان و سودآوری شما گردد. به طور ساده تر یک جلسه پرسش و پاسخ با مخاطبان و در پایان رسیدن به مرحله فروش است.

ساختن یک الگوی مناسب برای وبینارتان به طور مثال Envato Elements با طراحی های متنوع و کارآمد و قیمت های بسیار پایین میتواند به حرفه ای ترشدن وبینارشما کمک شایانی کند. و یا اگرعلاقه به داشتن یک قالب برای وبینار هستید، می توانید الگوهای جذاب و حرفه ای تری برای پاورپوینت در GraphicRiver بیابید.

نکته دیگر داشتن طرح و برنامه برای بازاریابی میباشد که میتواند وبینارهای شما را برای مخاطبانتان جذاب تر نماید.

در شروع ایجاد وبینار، برخی از الگوهای وبینار میتواند بسیار مفید باشد که در یک مقاله دیگر در خصوص آن برای شما توضیحات بیشتری را ارائه میدهیم.

  1. الزامات فنی

در مورد الزامات فنی، باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • بستر وبینار

یکی از اولین انتخاب هایی که باید انجام دهید، بستر وبینار است که میتواند با در نظر گرفتن تعداد مخاطبان و بودجه در نظر گرفته شده شما تغییر کند. به عنوان مثال  تا 300 شرکت کننده به طور همزمان میتوانند از سرویس ادوبی کانکت ویا  کارینومیت استفاده کنند ولی بالای 300 نفر حتما باید از سرویس ادوبی کانکت استفاده شود. در خصوص امکانات سرویس های کارینوتک باید بگوییم سرویس ها دارای ویژگی های تعاملی مانند گفتگوی آنلاین، امکان نظرسنجی، امکان اشتراک گذاری صفحه نمایش و وب کم و صدا و فایل هستند. آنها همچنین توانایی ضبط وبینار و تنظیم برنامه پخش خودکار را دارند. برای اطلاع از سایر امکانات و قیمت ها میتوانید به بخش تعرفه مراجعه کنید البته این مبالغ به تعداد شرکت کنندگانی که به صورت همزمان  در وبینار شما حضور پیدا کنند بستگی دارد.

اگر بودجه کافی دارید، می توانید از YouTube Live برای میزبانی یک وبینار به صورت رایگان استفاده کنید. برای این منظور، ابتدا باید یک کانال YouTube راه اندازی کنید. نکته منفی استفاده از YouTube Live این است که نمی توانید تکرار خودکار وبینار ضبط شده را تنظیم کنید. اما می توانید ضبط را از کانال YouTube خود دانلود کنید و دوباره از آن استفاده کنید.

  • دوربین

 برای برقراری رابطه تعاملی با مخاطبان خود بهتر است که در زمان اجرای وبینار خود به یک دوربین مجهز باشید. این ابزار به مخاطبان شما این امکان را میدهد که بتوانند صدا و تصویر شما را  به صورت همزمان داشته باشند، در نظر داشته باشید شما به صورت حرفه ای کنترلی روی وب کم خود ندارید و تنها تصویر از زاویه ای که دوربین شما قرار گرفته است برای مخاطبانتان پخش میشود. البته می توانید روی یک وب کم USB حرفه ای تر سرمایه گذاری کنید یا حتی اگر از قبل دوربین فیلم برداری دارید از آن استفاده کنید گزینه های اخیر به شما امکان کنترل بیشتر موقعیت دوربین را می دهند. می توانید با استفاده از نرم افزارهای جلوه های ویژه جزئیاتی مانند روشنایی، کنتراست و موارد دیگر را دقیق تنظیم کنید. البته میتوانید از یک تیم فیلم برداری هم برای تصویر برداری استفاده کنید. توصیه اکید میشود قبل از هر گونه هماهنگی از امکان اتصال و هم سویی سخت افزاری و نرم افزاری سیستم خود، تجهیزات دیگر و سرویس ارائه وبینار مطمئن شوید. برای این منظور تیم پشتیبان فنی کارینوتک آمادگی پاسخگویی به سوالات شما میباشد.

  • میکروفون

تجهیزات بعدی که به آن نیاز خواهید داشت، میکروفن است. همانند دوربین، انتخابهای متنوعی مانند میکروفن USB تا میکروفن lavalier جهت افزایش کیفیت صدا نسبت به میکروفون داخلی  وجود دارد که البته این انتخاب به بودجه وهمچنین اولویت شخصی شما بستگی دارد.

  • اتصال اینترنت

اتصال اینترنت شما در کیفیت وبینار شما نقش مهمی دارد. در حالت ایدآل بهتر است سرعت دانلود و آپلود بین حداقل 4 تا 15 مگابیت بر ثانیه و سرعت  باشد.

برای اطلاع از سرعت اینترنت خود میتوانید از نرم افزار SpeedTest.net استفاده کنید و در صورت لزوم با شرکت ارائه دهنده اینترنت خود در مورد ارتقا سرعت مذاکره کنید.

البته راه های دیگری نیز وجود دارد که بتوانید این مسئله را در زمان برگزاری وبینارخود مدیریت کنید، به طور مثال:

  1. هیچ دستگاه دیگری به اینترنت ثابت یا سیار شما متصل نباشد. در صورت امکان، برای دوربین، صدا و ارائه مطلب از چند دستگاه متفاوت ارائه دهنده اینترنت استفاده نمایید. زمان غیر از اوج مصرف اینترنت را به عنوان زمان برگزاری وبینار خود انتخاب کنید. مکانی که پوشش دهی اینترنت مناسبی دارد برای برگزاری وبینار خود انتخاب نمایید. در صورت عدم امکان جابه جایی فیزیکی، میتوانید از شرکت های ارائه دهنده سرویس های تقویت کننده اینترنتی مشاوره بگیرید.
  1. نحوه عضویت در یک وبینار

چگونگی پیوستن مخاطبان به وبینار بستگی بستر برنامه مورد استفاده شما دارد. بدین منظور که در بعضی از برنامه ها برای اینکه شرکت کنندگان بتواند وارد وبینار شما شوند نیاز است تا ابتدا در بستر انتخابی شما ثبت نام و سپس نرم افزارهای لازم را روی سیستم خود نصب و اجرا کنند.

اما دربرخی از بسترها، نیاز به ثبت نام و نصب برنامه خاصی نیست، کافی است میزبان لینک ورود به وبینار را قبل از شروع از طریق ایمیل یا پیامک در اختیارمخاطبانش قرار دهد. در نظر داشته باشید علاوه بر ارسال لینک ورود به وبینار میتوانید برای هر شرکت کننده نام کاربری و رمز عبور انتخاب کنید و یا ورود به وبینار را بدون نام کاربری و رمز عبور به صورت آزاد قرار دهید.

قبل از انتخاب بستر اجرای وبینار پیشنهاد میشود امکانات و نیازمندی های آن را بررسی کنید تا مطمئن شوید مخاطبانتان وبینار را از دست نمی دهند. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه میتوانید به سایت کارینوتک مراجعه فرمایید و یا با تیم پشتیبان فنی ما تماس بگیرید.

  1. پیگیری بعد از وبینار

 پس از پایان وبینار، میتوانید به افرادی که ثبت نام کرده ولی در وبینار حاضر نبودند، لینک وبینار ضبط شده با مهلت تماشای 48 ساعت را در اختیارشان قرار دهید. البته اگر وبینار شما روی فروش متمرکز است میتوانید یک ایمیل ویژه برایشان ارسال کنید و زمان انقضا بسته پیشنهادی در وبینار را به اطلاع آنها برسانید.

برای مطالعه ادامه مطلب به مقاله بعدی در سایت اخبار رسمی و یا صفحه وبلاگ کارینوتک مراجعه کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کارینوتک

کارینوتک، ارائه دهنده نرم افزارهای آموزش آنلاین فارسی و همچنین برگزار کننده وبینار (سمینار آنلاین) و برگزاری دوره های آموزشی آنلاین ویژه مدرسین و مراکز آموزشی، طراحی سایت و سئو سایت

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]