اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139909264816415561

صفر تا صد ورزش تنیس (Tennis) + اصول و قوانین

کد: 139909264816415561

https://bit.ly/2WrGq3d

، تهران , (اخبار رسمی): این ورزش هیجانی در یک زمین مستطیلی شکل انجام می شود و معمولا طول این زمین ۲۳ متر و عرض آن ۸ متر می باشد که این اندازه در بعضی از زمین ها متفاوت بوده و گاهی پهن تر یا طولانی تر هم می باشد.

0 تا 100 ورزش تنیس (Tennis) + اصول و قوانین
صفر تا صد ورزش تنیس (Tennis) + اصول و قوانین

این ورزش اولین بار از کشور انگلستان آمد در حقیقت انگلیس اولین کشوری بود که طرفداران بسیار زیادی را جذب این رشته ورزشی کرد در حالی که این اتفاق برای اولین بار در لندن در سال ۱۸۷۷ اتفاق افتاد.

عادت به ورزش کردن اگر در کسی وجود داشته باشد آن فرد از سلامت جسمی و روحی مناسبی برخوردار خواهد بود برای مثال سلامت جسمی فردی که دائم در رشته های مختلف ورزشی فعالیت می کند با فردی که سالی یک بار هم فعالیت ورزشی ندارد کاملا متفاوت خواهد بود. یکی از ورزش های بسیار هیجانی و جذاب که در این مقاله قصد داریم همه چیز در مورد آن بدانیم ورزش تنیس می باشد. امروزه این ورزش در بین رشته های مدرن ورزشی قرار گرفته است. این ورزش اولین بار از کشور انگلستان آمد در حقیقت انگلیس اولین کشوری بود که طرفداران بسیار زیادی را جذب این رشته ورزشی کرد در حالی که این اتفاق برای اولین بار در لندن در سال ۱۸۷۷ اتفاق افتاد. دلیل محبوبیت این ورزش ساده بودن می باشد چرا که شما در هر مکانی که حضور داشته باشید با دو عدد راکت تنیس و یک عدد توپ تنیس با دوستان و اقوام خود می توانید به این بازی هیجانی بپردازید و از اوقات فراغت خود نهایت لذت را ببرید.

نگاهی به تاریخچه بازی تنیس

در ابتدا قبل از آموزش تنیس خاکی یا تنسی روی میز می خواهیم نگاهی کوتاه با تاریخچه این ورزش هیجانی و جذاب داشته باشیم. تاریخچه اصلی این ورزش به قرن های دوازده و سیزده میلادی و کشور فرانسه بر می گردد اما فردی به نام هاری جم این ورزش را برای اولین بار در شهر لمینگتن انگلستان به مردم معرفی کرد. در زمانی که این فرد ورزش تنیس را به مردم معرفی کرد خصوصیات آن ورزش با تنیس امروزی تفاوت های بسیاری داشت.
با گذشت زمان در سال ۱۸۷۷ برای اولین بار در تمام دنیا مسابقه این ورزش در زمین های مخصوصی در باشگه ویمبلدون برگزار شد. هم اکنون در این باشگاه با گذشت سال های متعدد نیز بزرگ ترین مسابقات تنیس در ان برگزار می شود. در تاریخچه این ورزش تنیس از اصلی ترین ورزش های راکتی می باشد که پینگ پنگ، گلف و بدمینتون نیز از این ورزش سر چشمه گرفتهاند.

همه چیز در مورد تنیس خاکی

در این بخش شما را با همه چیز در مورد تنیس خاکی آشنا خواهیم کرد اما قبل از دانستن همه چیز در مورد تنیس خاکی ابتدا باید بدانیم تنیس چه جور بازی است؟ این ورزش را هم تنهایی و هم به صورت دو نفره می توانیم بازی کنیم در حقیقت هدفه ایجاد این بازی پرتاپ توپ به طرف مقابل یا یار خود می باشد تا جایی که یکی از این دو نفر نتواند توپ را مهار کند و ببازد.
خب اکنون نوبت دانستن همه چیز در مورد تنیس خاکی می باشد. در تنیس خاکی به دلیل نرم بودن خاک زمین بازی وقتی توپ با زمین برخورد کند به داخل زمین فرو خواهد رفت در نتیجه سرعت کم می شود. با کم شدن سرعت باعث می شود که توپ با ارتفاع بیشتری نسبت به بقیه زمین ها بالا بیاید. یکی از مزایای این ورزش در زمین های خاکی داشتن زمان بیشتر برای حرکت کردن است.

آموزش تنیس خاکی گام به گام

این بازی جذاب و هیجانی از سه ست تشکیل شده است که هر کس دو ست را ببرد برنده خواهد بود. در اصل ما شش ست خواهیم داشت که در ست اخر باید حداقل دو امتیاز بین دو حریف تفاوت داشته باشد تا برنده اعلام شود. در آموزش تنیس خاکی همه افراد چه مبتدی و چه حرفه ای از چهار ضربه استفاده می کنند. این چهار ضربه عبارتند از : فورهند، بک هند، والی و سرویس می باشد که اگر این چهار ضربه را به طور کامل بلد باشید به راحتی می توانید با حریف خود مبارزه کنید.
در اینجا به چکیده ای از آموزش تنیس خاکی خواهیم پرداخت اما برای اگاهی بیشتر کافیست به مطالعه قوانین تنیس خاکی pdf بپردازید تا برنده میدان شوید. در ضربه فورهند با استفاده از یک دست کافیست راکت را در راستای بدن خود بچرخانید و به توپ ضربه بزنید یا در ضربه بک هند با استفاده از دو دست کافیست راکت را درحالیکه پشت دست مسلط شما رو به تور است به جهت مخالف بگردانید. در ضربه والی که قدرت مند ترین ضربه است تنها کافیست کمی بچرخید و قبل از اینکه توپ به زمین بخورد راکت را زیر ان برده و توپ تنیس را پرتاب کنید.

همه چیز درباره تنیس روی میز

در بخش همه چیز درباره تنیس روی میز شما این ورزش را به راحتی یاد خواهید گرفت. برای دانستن همه چیز درباره تنیس روی میز باید گفت که فردی که بازی را شروع می کند جوری باید به راکت ضربه بزند که توپ به وسط زمین خورده و پس از عبور از روی تور به نیمه حریف وارد شود. در همان ابتدای شروع کار وقتی حریف نیز با راکت خود به توپ ضربه بزند و توپ وارد محوطه شما شود و بتوانید ان را مهار کنید تازه بازی شروع می شود.
به این ترتیب وقتی دو طرف بتوانند توپ را مهار کنند بازی تا جایی ادامه پیدا می کند که یک فرد موفق به مهار توپ نشده و در نتیجه طرف مقابل یک امتیاز کسب می کند. همان طور که گفته شد وقتی هر فرد با راکت به توپ ضربه میزند و توپ به نیمه زمین خورده و سپس از روی تور رد می شود اگر هر گونه خطای کوچکی را مرتکب شوید توسط داور مشاهده می شود. برای بررسی بیشتر قوانین تنیس خاکی pdf یا روی میز کافیست به این مقاله مراجعه کنید.

مشخصات زمین بازی تنیس

این ورزش هیجانی در یک زمین مستطیلی شکل انجام می شود و معمولا طول این زمین ۲۳ متر و عرض آن ۸ متر می باشد که این اندازه در بعضی از زمین ها متفاوت بوده و گاهی پهن تر یا طولانی تر هم می باشد. در اطراف این زمینه محوطه ای برای افتادن توپ تنیس قرار داده شده است. متخصصان این زمین را به دو قسمت مساوی تقسیم می کنند و یک ناحیه را برای پایان بازی قرار می دهند که حدودا ۱٫۷ متر است.
همچنین زمین تقسیم شده را با خط های مختلف از یک دیگر جدا می کنند در ادامه هر قسمت از این دو بخش را به دو قست تقسیم کرده که این بخش برای سرویس می باشد. زمین این ورزش نیز از خاک رس بوده و به همین علت کمی نرم می باشد و بازیکنان به راحتی می توانند روی آن بازی کنند.

نکات مهم قبل از خرید راکت تنیس


ورزش تنیس که امروزه در سراسر جهان طرفداران مخصوص به خود را دارد کافیست دو راکت و یک توپ داشته باشید تا ساعت ها دور یک میز با دوستان و اشنایان خود سرگرم شوید اما از طرفی بسیاری از داوران برای دانستن از قدرت یا ضعف یک بازیکن به راکت او توجه می کنند پس انتخاب یک راکت خود بسیار مهم می باشد. یک راکت مناسب باید سطح صافی داشته و از خطوط عمودی و افقی در روی خود تشکیل شده باشد.
راکت های موجود در بازار معمولا ۱۸۵ سانت طول و ۸۰ سانت عرض دارند. در حقیقت اندازه و شک راکت باید جوری باشد که طرز ایستادن یا حتی حرکت بازیکن در حین بازی را تغییر ندهد. امروزه راکت های جدید و زیبایی وارد بازار شده اند که توسط بازیکن می شود ان ها را به سلیقه خود کوتاه یا بلند کنید.


آشنایی با ویژگی های توپ تنیس


هر ورزشی که با توپ انجام می شود انتخاب صحیح توپ می توانید مسیر بازیکن را عوض کند از این رو می توان گفت که در ورزش تنیس انتخاب لوازم جانبی مانند توپ بسیار مهم می باشد و در صورت انتخاب غلط ممکن است شانس برنده شدن در بازی را از دست بدهید. توپ تنیس در حالت معمولی باید کروی شکل و قطر آن ۴۰ میلی متر باشد همچنین وزن مناسب برای توپ ۲٫۷ گرم است.
توپ های تنیس معمولا از یک توپ پلاستیکی همراه با روکش نمدی پرز دار ساخته می شود. در حقیقت جنس مناسب برای توپ این ورزش باید از سلولوئید یا مواد پلاستیکی مشابه آن باشد و رنگ مناسب برای توپ سفید مات یا نارنجی مات بدون انعکاس نور می باشد و معمولا هیچ گونه درز یا شکافی بر روی آن ها نباید وجود داشته باشد.

خرید توپ تنیس را می توانید از فروشگاه ورزشی آسان اسپرت انجام دهید.

فواید و مزایای بازی Tennis برای روح و جسم


همه ما می دانیم که ورزش کردن پیر و جوان ندارد و در هر سنی که باشیم می توانیم در رشته مورد علاقه مان ورزش کنیم و بدنی سالم و خوش اندام داشته باشیم. بدن انسان با ورزش کردن انرژی های لازم را دریافت می کند و در طول روز انرژی زیادی خواهیم داشت در اصل ورزش کردن باعث نشاط و شادابی اندام های ما می شود در ادامه برخی از مهم ترین فواید این ورزش را برای شما شرح داده ایم :
• تحریک حرکات دست
• افزایش طول عمر
• زیبایی اندام
• بهبود عملکرد مغز
• کاهش خطر مرگ
• از بین رفتن بیماری های قلبی و عروقی
• از بین رفتن بیماری های دیابتی
• کاهش پوکی استخوان
• چابکی بالا
• تعادل بدنی
• بهبود هملکرد ماهیچه های بدن
• تقویت سیستم ایمنی بدن
• افزایش سرعت و قدرت فیزیکی
• انعطاف


ادامه مطلب تنیس را در وبلاگ آسان اسپرت مطالعه نمایید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آسان اسپرت

گروه تخصصی "آسان اسپرت" در سال ۱۳۹۵ با هدف فعالیت در زمینه ارائه کلیه خدمات و محصولات ورزشی از طریق فضای مجازی شروع به فعالیت نمود. ما نیز همانند بسیاری از شما مراجعه کنندگان به فضای مجازی و مشتریان سنتی که به دنبال سریعترین، ساده ترین و ارزانترین راه دریافت خدمات و محصولات ورزشی بودید، همواره دچار سختی ها و پیچیدگی های مراحل خرید یا فروش در شکل سنتی و مجازی بوده ایم و به خوبی می دانیم که یافتن بهترین گزینه ی ممکن برای خرید و فروش خدمات و محصولات ورزشی در بازار شلوغ کنونی، کاری بس پر دغدغه، زمان بر، و گیج کننده است. از این رو گروه آسان اسپرت به عنوان جامعه متخصصین ورزش کشور و مسلط به مقوله ورزش و تحولات گوناگون این صنعت بر آن شد که ضمن بررسی علمی و دقیق نیاز ها، محدودیت ها، فرصت ها و تهدیدهای موجود بازار فعلی ورزش کشور ، به ایجاد و راه اندازی پایگاهی مجازی بپردازد. اگرچه نهایت سعی خود را نموده ایم که حداکثر سادگی را در فرآیند ارائه خدمات و محصولات داشته باشیم، لیکن همواره مشتاق دریافت نظرات و پیشنهادات سازنده شما برای هرچه بهتر و کارآمدتر کردن این فرآیند هستیم. در صورتی که علاقمند به در میان گذاشتن نظرات خود با ما هستید، آنها را به آدرس[email protected] ارسال نمائید. آسان اسپرت با ساده سازی و روشن سازی فرآیند خرید و فروش انواع خدمات و محصولات ورزشی، شما را یاری می کند تا با کمترین دردسر و در کمترین زمان "بیابید" یا "بسپارید".

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تازه‌های ورزش