اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139909294820815617

آموزش استفاده از پرده کروماکی (پرده سبز) در وبینار- قسمت اول

کد: 139909294820815617

https://bit.ly/3h5Kpw3

، تهران , (اخبار رسمی): یکی از نیازمندی ها برای برگزاری وبینارهای تخصصی استفاده از پرده سبز و یا همان پرده کروما است که می شود جلوه قابل توجهی برای شرکت کنندگان ایجاد نماید و در عین حال تصویر پس زمینه را با هر تصویری که مد نظر می باشد می تواند جایگزین کرد.

آموزش استفاده از پرده کروماکی (پرده سبز) در وبینار- قسمت اول
آموزش استفاده از پرده کروماکی (پرده سبز) در وبینار

کلید Chroma و تصاویر صفحه سبز:

طبق تخمین ما، تقریباً در هر فیلم بزرگی که در سال 2019 ساخته شده، از جلوه های صفحه سبز حداقل برای یک صحنه استفاده شده است. اگرچه این یک ارزیابی کاملاً غیر علمی است که شما نباید در مقاله دانشگاهی به آن استناد کنید، اما با توجه به دسترسی و پیچیده بودن فناوری صفحه سبز موجود، احتمالاً دور از دسترس نیست. از فیلم های مارول گرفته تا ایستگاه های خبری محلی، همه کلید ها فناوری ترکیب بندی خبره را دارند.

یکی از بهترین روش ها برای یادگیری صفحه سبز، تحقیق در مورد نحوه اجرای آن در فیلم های واقعی است. می توانید برای کلیپ های پشت صحنه از YouTube استفاده کنید، یا فقط خلاصه کاربردهای صفحه سبز در طول سال ها را بررسی کنید. خواهید فهمید که صفحه نمایش سبز و آبی بسیار خوب در بسته های مختلفی، از جلوه های ظریف و در عین حال جزئی گرا دیوید فینچر گرفته تا نبردهای نمادین فضایی در جنگ ستارگان ارائه می شود.

استفاده از صفحات سبز طی چند دهه گذشته مسیری طولانی را طی کرده است. فناوری ای که عمدتا مختص فیلم های پرمخاطب هالیوود بود، اکنون توسط بسیاری از کاربران مورد علاقه شما در  YouTubeاستفاده می شود. در اینجا، ما تمام مراحل استفاده از پس زمینه صفحه سبز را از ابتدا تا انتها به شما معرفی خواهیم کرد. ما در مورد تنظیم روشنایی، فیلمبرداری، کلید زدن، ویرایش و اشتباهات رایج صحبت خواهیم کرد.

 

صفحه سبز و کلید کروم چیست؟

قبل از اینکه به نحوه استفاده از صفحه سبز بپردازیم، بیایید یاد بگیریم که یک صفحه سبز واقعاً چه کارهایی انجام می دهد و با چند اصطلاح کلیدی در این زمینه آشنا شویم.

صفحه سبز: از لحاظ فنی، اصلاحاً به پس زمینه رنگی گفته می شود که می خواهید در عکس شما با صحنه ای جایگزین شود. این معمولاً یک پس زمینه تک رنگ است که می تواند هر رنگی باشد، اما معمولاً سبز روشن است زیرا دورترین رنگ از رنگ پوست انسان است. (صفحات آبی اغلب در روزهای ابتدایی فیلم، و در بعضی موارد خاص نیز مورد استفاده قرار می گیرند.) گاهی اوقات این اصطلاح به عنوان مناسب ترین اصطلاح برای کل فرآیند کلید زدن استفاده می شود.

کلید کروما: اصطلاح متداول "تصویردر تصویر" همواره با صفحه سبز همراه است. در واقع این روش لایه بندی یا ترکیب دو تصویر بر اساس رنگ و شکل است. هر رنگ یک محدوده کروما مطابق با اصطلاحی که برای آن استفاده میشود دارد.

کلید زدن: این اصطلاح برای توصیف روند حذف پس زمینه صفحه سبز در زمان پس تولید با استفاده از نرم افزار ویرایش ویدئو گفته میشود. وقتی پس زمینه صفحه سبز قفل شد، کاملاً شفاف خواهد بود. سپس می توانید آن قسمت شفاف را با یک تصویر یا فیلم متفاوت جایگزین کنید. هدف این است که مناسب ترین قرارگیری ممکن را بدست آورید، به این معنی که  هیچ اثری در تصویر دیجیتالی شما از آن صفحه سبز مصنوعی باقی نمانده باشد.

تنظیم روشنایی: این اغلب به نور رنگی مربوط می شود که از صفحه سبز به سوژه شما بازتاب می شود. وقتی یک صفحه سبز به شدت روشن می شود، نور می تواند آن رنگ را دوباره به سوژه شما منعکس کند. چند مرحله وجود دارد که می توانید برای جلوگیری از روشن شدن انجام دهید، که در زیر به آنها خواهیم پرداخت.

TLDR در صفحه های سبز

 ما می دانیم که شما مشغله زیادی دارید و این مقاله طولانی است. اگر فقط بدنبال TLDR صفحه های سبز هستید، ما شش قانون اساسی را انتخاب کرده ایم که برای پروژه بعدی کروما شما پایه خوبی خواهد بود.

  1. با سبز (یا آبی) مناسب شروع کنید

از یک صفحه سبز غیر بازتابنده استفاده کنید و به دنبال رنگ هایی مانند "سبز کروما" و "سبز دیجیتالی" باشید. این رنگ ها طوری تنظیم شده اند که برای استفاده در صفحه های سبز ایده آل هستند. همچنین می توان از صفحه های آبی به ویژه برای تکرار صحنه های شب استفاده کرد. درباره بحث صفحه سبز و آبی بیشتر بیاموزید تا بفهمید کدام رنگ برای عکس شما مناسب است.

  1. سوژه خود را از پس زمینه جدا کنید

سوژه خود را حداقل شش فوت از صفحه سبز دور کنید. این به حداقل رساندن سایه های ناخواسته در پس زمینه صفحه سبز کمک می کند.

  1. RAW

فیلم با بالاترین تعداد بیت، کمترین کد فشرده، رنگ 10 بیتی از 8 بیت و ProRes 442,444 بهترین حالت خواهد بود. اگر تصویر شما چنین توانایی را داشته باشید، RAW نیز بهتر است.

  1. پس زمینه را به درستی نشان دهید

پیش زمینه و پس زمینه خود را به طور جداگانه روشن کنید. همچنین مهم است که پس زمینه صفحه سبز خود را به طور مساوی روشن کنید. قرار گرفتن در معرض نور مناسب به جلوگیری از انتشار زیاد نور سبز کمک می کند.

  1. تاری حرکت را از بین ببرید

فیلمبرداری با سرعت شات بیشتر، تاری حرکت را کاهش می دهد و به تهیه یک کلید تمیزتر کمک می کند. همیشه می توانید حین حرکت پس از تولید، حرکت ثانویه را اضافه کنید.

  1. اجازه دهید نرم افزار کار خود را انجام دهد

برای بدست آوردن سریع بهترین کلید، از نرم افزارهای مخصوص کلید کروما مانند Delta Keyer در DaVinci Resolve استفاده کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کارینوتک

کارینوتک، ارائه دهنده نرم افزارهای آموزش آنلاین فارسی و همچنین برگزار کننده وبینار (سمینار آنلاین) و برگزاری دوره های آموزشی آنلاین ویژه مدرسین و مراکز آموزشی، طراحی سایت و سئو سایت

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]