اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139909294821015617

آموزش استفاده از پرده کروماکی (پرده سبز) در وبینار- قسمت دوم

کد: 139909294821015617

https://bit.ly/3nGu9ny

، تهران , (اخبار رسمی): یکی از نیازمندی‌ها برای برگزاری وبینارهای تخصصی استفاده از پرده سبز و یا همان پرده کروما است که باعث می شود جلوه قابل توجهی برای شرکت کنندگان ایجاد کند و در عین حال تصویر پس زمینه را با هر تصویری که مد نظر است می تواند جایگزین کرد.

آموزش استفاده از پرده کروماکی (پرده سبز) در وبینار- قسمت دوم
آموزش استفاده از پرده کروماکی (پرده سبز) در وبینار- قسمت دوم

مواد صفحه سبز - آنچه شما نیاز دارید

تا زمانی که بودجه بزرگی برای تهیه فضای سبز استودیو یا سیکلورامای شخصی خود اختصاص نداده اید، گزینه های شما برای صفحه سبز DIY یا مسیر کیت همه جانبه است. بودجه و ایده شما از عوامل اصلی تعیین بهترین تناسب هستند، اما ما در اینجا اصول اولیه را برای شما بیان خواهیم کرد.

صفحه سبز DIY

فقط یک رنگ سبز فلورسنت روی صفحه بگذارید، گزینه های DIY در صفحه سبز را نباید فراموش کرد. در استفاده از آیتم های  دست ساز، همه چیز در تهیه مواد مناسب برای پس زمینه مانند رنگ، ماسلین، نایلون، تابلو پوستر و موارد دیگر  مهیا  است.

عواملی مانند:

  • قابلیت حمل: آیا می خواهید فضای استودیویی ایجاد کنید یا گزینه های در حال حرکت تهیه کنید؟ پارچه های سبک و کشی بهترین گزینه برای جا به جایی ها وماشین های در حال حرکت هستند. صبر: آیا شما حوصله یا وقت صرف اتو کردن یا بخار زدن چین و چروک های پارچه را دارید؟ در این صورت، می توانید پارچه سنگین تری را انتخاب کنید که به راحتی چروک شود اما پوشش بسیار خوبی داشته باشد. پوشش: آیا شما در حال فیلمبرداری یک صحنه کامل هستید، یا یک موضوع از نمای نزدیک؟ میزان پوششی که شما نیاز دارید میزان متریالی که نیاز دارید را تعیین می کند. اگر فقط می خواهید یک فضای کوچک را بپوشانید، یک صفحه پوستر هم می تواند مناسب باشد.

از راهنمای صفحه سبز DIY ما برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مواد ضروری، روشنایی و تجهیزات نصب برای ساخت مجموعه جلوه های ویژه خود استفاده کنید.

کیت های صفحه سبز

کیت ها گزینه آسان و سریع برای کسانی است که می خواهند از سفارشی سازی صرف نظر کنند و حق فیلمبرداری را دارند. انواع مختلفی برای انتخاب وجود دارد، مانند صفحه نمایش های کوچک قابل حمل تا تنظیمات اندازه کامل برای نصب دائمی. بسیاری از این کیت ها با توجه به تولیدات کوچک مانند محتوای YouTube ساخته شده اند. این صفحات در زمان صحبت کردن، قسمت سر را کاملاً پوشش  مناسبی می دهند تا بتوانند پس زمینه شفافی را در اطراف صورت سوژه ایجاد کنند. اگر قصد فیلمبرداری در حین حرکت را دارید، کیت های خاص و مرتبط نیز فوق العاده مفید هستند. در زمان  مونتاژ، خرابی آسان و ذخیره سازی ساده این کیت ها برای فیلمساز دوره گرد مناسب هستند.

با لیست بهترین کیت های صفحه سبز موجود در بازار و دانستن  مزایا و معایب هر یک  انتخاب خود را انجام دهید.

نحوه شلیک به یک صحنه صفحه سبز

هنگام عکاسی با صفحه سبز بسیار مهم است که از قبل برنامه ریزی کنید و صحنه نهایی خود را تجسم کنید. هنر مفهومی و استوری بورد می توانند به این روند کمک کنند. اما هدف اصلی شما تعیین واقعیت و آنچه در صحنه شما نیست. این بدان معناست که شما می خواهید بدانید که از نظر فیزیکی در صحنه چه چیزی وجود دارد و در مراحل بعدی تولید پس از آن چه چیزهایی اضافه خواهد شد. اگر صحنه شما خیلی پیچیده است و دارای لایه هایی از صفحه سبز است، بهتر است یک راهنمای روشن برای همه موارد ایجاد کنید.

در موارد خاص، ممکن است به مجموعه های واقعی که بازیگران شما می توانند به آنها مراجعه کنند نیاز داشته باشید. در عکسهای پشت صحنه، غالباً گلوله های تنیس را می بینید که روی صفحه نمایش سبز آویزان شده اند. اینها نکات مرجع بصری را برای بازیگران فراهم می کند. نورپردازی یکی دیگر از ملاحظات مهم دیگر است. به فکر نورپردازی شخصیت خود باشید تا با نور محیطی که در آن جمع می شوند مطابقت داشته باشد. این امر وقتی که به کامپوزیت نهایی کلید کروما و لایه بندی آنها باهم می رسد، تفاوت فاحشی ایجاد خواهد کرد.

برای مشاهده موارد تکمیلی می توانید به صفحه وبینارهای کارینوتک مراجعه نمایید

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کارینوتک

کارینوتک، ارائه دهنده نرم افزارهای آموزش آنلاین فارسی و همچنین برگزار کننده وبینار (سمینار آنلاین) و برگزاری دوره های آموزشی آنلاین ویژه مدرسین و مراکز آموزشی، طراحی سایت و سئو سایت

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش