اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139910054832610703

چند نکته در مورد روغن حیوانی که احتمالا نمی‌دانید

کد: 139910054832610703

https://bit.ly/38GlBbk

، تهران , (اخبار رسمی): در این مطلب می‌خواهیم با انواع روغن حیوانی و تفاوت آن‌ها آشنا شویم، بهترین روغن حیوانی را بشناسیم و هم‌چنین متوجه شویم که روغن حیوانی را باید چگونه نگهداری کنیم.

چند نکته در مورد روغن حیوانی که احتمالا نمی‌دانید
تفاوت روغن حیوانی گوسفندی و گاوی

انواع روغن حیوانی و تفاوت آن‌ها

اگر برای خرید روغن حیوانی به بازار مراجعه نمایید، متوجه خواهید شد که در مجموع سه نوع روغن حیوانی داریم. روغن حیوانی گاوی، گوسفندی و مخلوط.

این سه روغن، در بسیاری از ویژگی‌ها با هم متفاوتند. در زیر به برخی از این تفاوت‌ها اشاره شده است:

  1. تفاوت در ماده اولیه: روغن حیوانی گوسفندی از شیر گوسفند و روغن حیوانی گاوی از شیر گاو تولید می‌شود. روغن حیوانی مخلوط نیز از ترکیب روغن گاوی و گوسفندی به دست می‌آید.
  2. تفاوت در طعم و عطر: روغن گوسفندی طعم و عطر تند و تیزی دارد ولی عطر و طعم روغن گاوی، ملایم است. طعم و عطر روغن مخلوط نیز با توجه به اینکه برای تولید آن از چه میزان روغن گاوی و گوسفندی استفاده شده باشد، بین دو روغن دیگر قرار می‌گیرد.
  3. تفاوت در طبع: طبع روغن گاوی، گرم و طبع روغن گوسفندی سرد است. روغن حیوانی مخلوط نیز طبع ملایمی دارد.
  4. تفاوت در قیمت: قیمت روغن گوسفندی بالاتر از دو روغن دیگر است. این به معنای بهتر بودن این روغن نسبت به دو روغن دیگر نیست بلکه به دلیل کمیاب بودن شیر گوسفند نسبت به شیر گاو است.

بهترین روغن حیوانی

انتخاب روغن حیوانی کاملا به ذائقه و طبع شما بستگی دارد. ممکن است از نظر برخی از افراد روغن گاوی بهتر باشد ولی برخی دیگر روغن گوسفندی را بیش‌تر دوست داشته باشند.

بهترین راه برای کسی که برای اولین بار می‌خواهد روغن حیوانی بخرد و نمی‌داند کدام روغن بیش‌تر باب میلش است، این است که روغن مخلوط بخرد. اگر طعم وو عطر این روغن به نظرش زیاد بود، می‌تواند دفعه بعد روغن گاوی بخرد ولی اگر عطر و طعم آن کم بود، می‌تواند روغن گوسفندی بخرد و یا اصلا ممکن است همان روغن مخلوط را بیش‌تر بپسندد.

شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیش‌تر در مورد انواع روغن‌های حیوانی و شناخت بهترین روغن، روی "روغن حیوانی گاوی بهتر است یا گوسفندی" کلیک نمایید تا به مقاله‌ای کامل در این زمینه هدایت شوید. در این مقاله هم‌چنین می‌تواند ویدئویی در این زمینه مشاهده نموده و این موضوع را بهتر درک کنید.

روش نگهداری روغن حیوانی

در صورتی که زیاد از روغن حیوانی استفاده نمی‌کنید، بهتر است که آن را به خصوص در فصول گرم، در یخچال نگهداری کنید فقط دقت داشته باشید که در آن را محکم ببندید تا عطر و طعم آن از دست نرود. درست است که روغن حیوانی به دلیل طبیعی بودن خراب نمی شود، ولی همان طوری که بالاتر گفتیم، چون پایه روغن حیوانی از دوغ است، در صورتی که خارج از یخچال نگهداری شود، به دلیل این که ممکن است مقداری دوغ داخل روغن باقی مانده باشد، ممکن است دوغ آن جدا شود و روی سطح روغن بیاید. این موضوع باعث فساد روغن نمی شود ولی بهتر است که روغن را برای جلوگیری از این اتفاق، در یخچال نگهداری کنیم.

اما اگر مصرف روغن شما زیاد است، آن را خارج از یخچال در مکانی خشک و خنک مثل داخل کابینت قرار دهید زیرا اگر آن را در یخچال بگذارید و در آن را خوب نبسته باشید، عطر و طعم آن از دست می رود.

بهترین ظرف برای نگهداری روغن حیوانی خیک است که از پوست گوسفند درست می‌شود و عشایر روغن خود را در همین خیک نگهداری می‌کنند اما امکان نگهداری روغن حیوانی داخل خیک برای اکثریت مردم وجود ندارد. بهتر است روغن را داخل ظروف شیشه‌ای یا روحی ریخته و درب آن را بعد از هر بار استفاده محکم ببندید و بدانید ظروف پلاستیکی برای نگهداری روغن حیوانی مناسب نیستند.

در این مقاله به نکاتی در مورد روغن حیوانی اشاره کردیم. برای تهیه روغن حیوانی دقت کنید که روغن متناسب با طبع و مزاج خود را خریداری کنید و برای اطمینان از خوب بودن روغن، حتما آن را از فروشگاه های معتبر بخرید. یکی از این فروشگاه های آنلاین که روغن های حیوانی مرغوبی دارد، درکام است. شما می توانید برای تهیه و مشاهده قیمت روغن حیوانی کرمانشاهی گاوی، گوسفندی و مخلوط، به سایت درکام به آدرس https://dorkam.com/ مراجعه کنید.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

درکام

درکام یک برند و فروشگاه در زمینه فروش محصولات و موادغذایی سالم، طبیعی و محلی است که می‌خواهد به کسب و کارهای محلی کمک کند تا توانمندتر شوند و با عرضه محصولات با کیفیت که به دقت از بهترین تولیدکنندگان و کشاورزان تهیه می‌شوند به مشتریان خود کمک کند به راحتی به محصولات مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند. اطمینان از کیفیت محصولات برای ما یک اصل اساسی است و برای هر یک از محصولات از تولیدکننده‌های زیادی نمونه گرفته تا بهترین‌ها را برای مشتریان خود فراهم کنیم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]