اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140008125507210703

چگونه روغن حیوانی اصل و خالص را از تقلبی تشخیص دهیم؟

کد: 140008125507210703

https://bit.ly/3kdpZ6X

، تهران , (اخبار رسمی): امروزه به دلیل تقلباتی که در روغن حیوانی صورت می‌گیرد، شناخت روش‌های تشخیص اصالت و خلوص روغن حیوانی برای کسانی که اهل استفاده از روغن حیوانی هستید، ضروری است. در این مقاله این روش‌ها را بشناسید.

چگونه روغن حیوانی اصل و خالص را از تقلبی تشخیص دهیم؟
چگونه روغن حیوانی اصل و خالص را از تقلبی تشخیص دهیم؟

در میان روغن‌های خوراکی، روغن حیوانی یکی از بهترین و سالم‌ترین روغن‌هاست که هم خواص زیادی دارد و هم استفاده از آن در غذاها، عطر و طعم دل‌پذیری به آن‌ها می‌بخشد. متاسفانه امروزه روغن حیوانی خالص و با کیفیت به سختی پیدا می‌شود؛ چون هم تولیدکنندگان فعال در این زمنیه کم شده‌اند و هم برخی از تولیدکنندگان در تولید این روغن تقلب می‌کنند، روغن حیوانی را با روغن نباتی مخلوط می‌کنند و آن را به اسم روغن حیوانی و با قیمت بالا به مردم می‌فروشند.

ما در این مقاله قصد داریم روش‌های تشخیص روغن حیوانی اصل را به شما معرفی کنیم تا به کمک آن‌ها خالص و مرغوب بودن روغن حیوانی خود را بسنجید.

روش‌های تشخیص روغن حیوانی

۱- تشخیص حدودی با روش‌های خانگی: روش‌های خانگی تشخیص روغن تا حدودی می‌توانند کمک‌کننده باشند. ما به برخی از این روش‌ها در زیر اشاره کرده‌ایم:

  • روغن حیوانی اصل اگر در دمای محیط قرار گیرد، در مقایسه با زمانی که در یخچال قرار دارد باید شل‌تر شود. اگر مدتی بعد از خارج کردن روغن حیوانی از یخچال، روغنتان هم‌چنان سفت باقی ماند، احتمالا یا اصل نیست یا ناخالصی دارد.
  • روغن حیوانی خالص بر روی پوست دست سریعا آب می‌شود و اگر انگشتان خود را به روغن آغشته کنید و به هم بمالید، روغن تا حد زیادی جذب پوست شما خواهد شد.
  • اگر کمی روغن حیوانی اصل را روی پوست دست خود بمالید و آن را با آب بشویید، باید به سادگی از روی پوست شسته شده و چربی آن پاک شود.
  • اگر در صورت نگهداری درست روغن حیوانی، طعم و عطر آن بعد از مدتی تغییر کرد (تلخ، ترش یا بی‌مزه شد) به این معناست که یا روغنتان فاسد شده و یا ناخالصی دارد.

۲- تشخیص قطعی با آزمایش روغن: درست است که روش‌های خانگی تا حدودی می‌توانند به ما در تشخیص روغن حیوانی کمک کنند ولی قطعی نیستند و گاهی ممکن است نتیجه اشتباهی بدهند. تنها راه قطعی تشخیص روغن حیوانی اصل و خالص، انجام آزمایش “اندیس رایشر (اسیدهای چرب اشباع)” در آزمایشگاه‌های معتبر است. در این آزمایش، حداقل عدد گزارش شده باید 24 باشد تا بتوان نتیجه گرفت روغن اصل و خالص است.

از آن جایی که احتمالا امکان انجام این آزمایش برای شما وجود ندارد، بهترین راه برای اینکه مطمئن باشید روغنتان مرغوب است، این است که آن را از مکان‌های معتبر بخرید. فروشگاه درکام می‌تواند یکی از گزینه‌های مناسب پیش روی شما باشد. درکام روغن‌هایش را از دل روستاها و عشایر کرمانشاه تامین می‌کند و تمامی آن‌ها را قبل از فروش آزمایش می‌کند. شما می‌توانید برای مشاهده و خرید انواع روغن حیوانی درکام به همراه برگه آزمایش به سایت درکام مراجعه نمایید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

درکام

درکام یک برند و فروشگاه در زمینه فروش محصولات و موادغذایی سالم، طبیعی و محلی است که می‌خواهد به کسب و کارهای محلی کمک کند تا توانمندتر شوند و با عرضه محصولات با کیفیت که به دقت از بهترین تولیدکنندگان و کشاورزان تهیه می‌شوند به مشتریان خود کمک کند به راحتی به محصولات مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند. اطمینان از کیفیت محصولات برای ما یک اصل اساسی است و برای هر یک از محصولات از تولیدکننده‌های زیادی نمونه گرفته تا بهترین‌ها را برای مشتریان خود فراهم کنیم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی