اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140005295385610703

تفاوت روغن کنجد با روغن ارده کنجد؛ کدام روغن بهتر است؟

کد: 140005295385610703

https://bit.ly/3j4jfs4

، تهران , (اخبار رسمی): ما در این مقاله به بیان تفاوت روغن کنجد و روغن ارده کنجد می‌پردازیم و در انتها به شما می‌گوییم که کدام یک بهتر است؛ پس ما با همراه باشید تا این دو روغن را بهتر بشناسید و با اطلاعات بیشتری روغن مناسب خود را انتخاب کنید.

تفاوت روغن کنجد با روغن ارده کنجد | کدام روغن بهتر است؟
تفاوت روغن کنجد با روغن ارده کنجد؛ کدام روغن بهتر است؟

احتمالا شما نام روغن کنجد را زیاد شنیده‌اید و از خواص فراوان آن تا حدودی مطلع هستید؛ روغن کنجد یکی از بهترین روغن‌های گیاهی است که مشابه روغن زیتون فواید زیادی داشته و بسیاری از متخصصان تغذیه این روغن را برای پخت و پز توصیه می‌کنند. 

در کنار این روغن، روغن دیگری به اسم روغن ارده کنجد وجود دارد که شاید به اندازه روغن کنجد معروف نباشد ولی به همان اندازه و حتی بیشتر خوب و مفید است. ما در این مقاله قصد داریم به بیان تفاوت این دو روغن بپردازیم و در انتها به شما بگوییم که کدام یک بهتر است؛ پس ما با همراه باشید تا این دو روغن را بهتر بشناسید و با اطلاعات بیشتری روغن مناسب خود را انتخاب کنید.

روغن کنجد چیست؟

روغن کنجد مستقیما از کنجد گرفته می‌شود. این روغن از تحت فشار قرار دادن کنجد و استخراج روغن آن تهیه می‌شود. در این روش کنجد از یک طرف وارد یک دستگاه مانند چرخ گوشت شده و از طرف دیگر روغن و تفاله کنجد خارج می‌شود.

روغن ارده کنجد چیست؟

روغن ارده روغنی است که از ارده کنجد گرفته می‌شود. در تهیه روغن ارده، ابتدا کنجدها را به مدت ۸ ساعت خیس می‌کنند؛ سپس آب کنجد را می‌گیرند و آن را در دستگاه پوست‌گیری می‌ریزند تا کنجدها به یکدیگر مالیده شوند و پوست آن‌ها جدا شود. بعد از این کنجدها را در آب بسیار شور می‌ریزند تا در دو مرحله پوست کنجدها کاملا جدا شوند. در این دو مرحله کنجدها در بالای آب و پوستشان در زیر آب قرار می‌گیرد.

بعد از اینکه پوست کنجدها جدا شدند در ۳ یا ۴ مرحله، کنجدها را با آب شیرین تسویه شده می‌شویند و بعد از آن به مدت ۶ ساعت در فر بو می‌دهند. بو دادن کنجد هم آب اضافی آن را می‌گیرد و هم کمی آن را برشته می‌کند. بعد از اینکه کنجدها بو داده شدند در آسیاب های ۴۰۰ کیلویی به مدت ۲۴ ساعت آسیاب می‌شوند تا تبدیل به ارده شوند.

سپس ارده را در دستگاه‌هایی مثل گریز از مرکز می‌ریزند تا روغن و تفاله از هم جدا شوند. پس از این مرحله، تفاله کنجد هم‌چنان دارای کمی روغن است. به همین خاطر آن را در کیسه‌هایی تحت فشار می‌گذارند تا روغن آن کامل جدا شود. به روغن تولید شده در این روش، روغن ارده کنجد گفته می‌شود.

به دلیل اینکه روغن ارده از ارده کنجد گرفته می‌شود، کمی عطر و طعم کنجد و ارده می‌دهد. البته با توجه به میزان فرآوری، این عطر و طعم ممکن است زیاد و یا متوسط و مطلوب باشد. اگر همه چیز به درستی انجام شود، روغن ارده طعم و عطری ملایمی داشته و برای پخت و پز بسیار مناسب و سالم است. 

تفاوت روغن ارده کنجد با روغن کنجد

همان‌طوری که در بالا هم توضیح دادیم، اصلی‌ترین تفاوت این دو روغن به روش تولید آن‌ها باز می‌گردد. در تولید روغن کنجد با استفاده از دستگاه‌های پرس سرد، مستقیما از کنجد روغن آن را می‌گیرند ولی روغن ارده کنجد را از ارده به دست می‌آورند. به دلیل تفاوت در روش تولید، این دو روغن در میزان عطر، طعم و خواص با هم متفاوتند.

کدام روغن بهتر است؟ روغن ارده یا روغن کنجد؟

فرآیند تولید این دو روغن با یکدیگر متفاوت است به همین دلیل عطر و طعم آن‌ها فرق می‌کند. روغن ارده به دلیل اینکه از ارده گرفته می‌شود، کمی عطر و طعم ارده می‌دهد اما روغن کنجد معمولا عطر و طعم خاصی نداشته و مشابه روغن مایع است.

روغن کنجد به دلیل اینکه عطر و طعم خاصی ندارد، ممکن است همه پسندتر باشد اما از طرفی عده‌ای نیز اعتقاد دارند که روغن ارده روغن سالم‌تری برای مصرف است.

نکته مهم: دقت داشته باشید که هم روغن ارده کنجد و هم روغن کنجد به دلیل نقطه دود پایینی که دارند، برای سرخ کردن مناسب نیستند و بهتر است از آن برای پخت و پز و در تهیه سالاد استفاده نمایید.

منبع: https://dorkam.com/mag/فرق-روغن-ارده-و-روغن-کنجد/

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

درکام

درکام یک برند و فروشگاه در زمینه فروش محصولات و موادغذایی سالم، طبیعی و محلی است که می‌خواهد به کسب و کارهای محلی کمک کند تا توانمندتر شوند و با عرضه محصولات با کیفیت که به دقت از بهترین تولیدکنندگان و کشاورزان تهیه می‌شوند به مشتریان خود کمک کند به راحتی به محصولات مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند. اطمینان از کیفیت محصولات برای ما یک اصل اساسی است و برای هر یک از محصولات از تولیدکننده‌های زیادی نمونه گرفته تا بهترین‌ها را برای مشتریان خود فراهم کنیم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی