اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140009105553210703

چگونه گردوی تازه را در منزل خشک کنیم؟

کد: 140009105553210703

https://bit.ly/3ll3Wfe

، تهران , (اخبار رسمی): در این مقاله بهترین روش خشک کردن گردوی تازه را خواهید شناخت تا با انجام آن جلوی خراب شدن گردو را بگیرید و به افزایش ماندگاری آن کمک کنید.

چگونه گردوی تازه را در منزل خشک کنیم؟
چگونه گردوی تازه را در منزل خشک کنیم؟

اگر می‌خواهید گردو به مدت طولانی سالم بماند و کیفیتش حفظ شود، لازم است آن را به خوبی خشک کنید. روش‌های مختلفی برای خشک کردن گردو وجود دارد اما ما در این مقاله قصد داریم بهترین و ساده‌ترین روش را به شما معرفی کنیم تا خودتان به راحتی بتوانید گردوهایتان را در خانه خشک کنید.

مراحل خشک کردن گردو تازه و سبز

1- جدا کردن پوست سبز گردو: زمانی که گردو می‌رسد و از درخت چیده می‌شود، دارای یک پوشش سبز رنگ در اطراف خود می‌باشد. این پوست سبز باید در مدت کوتاهی بعد از چیده شدن گردو از درخت، از آن جدا شود در غیر این صورت کیفیت و طعم مغز گردو به شدت افت کرده و رنگ آن نیز سیاه می‌شود.

طبق نکته بالا، اولین گام در خشک کردن گردو کندن پوست سبز آن است که می‌توانید این کار را به یکی از روش‌های زیر انجام دهید.

  1. به کمک یک چاقوی تیز، چندین شیار روی پوست سبز گردو ایجاد کنید؛ سپس آن‌ها را در یک پارچه حوله‌ای یا نخی بپیچید و با حرکت چرخشی پوست گردوها را به راحتی جدا کنید.
  2. یک تخته چوبی روی گردوها گذاشته و آن را مانند وردنه روی آن‌ها حرکت دهید تا پوست سبزشان جدا شود.
  3. گردوها را به مدت 1 دقیقه در آب جوش قرار دهید؛ در این صورت پوست سبز گردو شل شده و راحت‌تر جدا می‌شود.
  4. اگر عجله ندارید، بعد از چیدن گردو از درخت، آن را به مدت 2 الی 3 روز در هوای آزاد قرار دهید تا پوست آن کمی خشک شده و راحت‌تر جدا شود.

2- خشک کردن گردو با پوست قهوه‌ای: ساده‌ترین راه برای خشک کردن گردو این است که ابتدا گردوها را به مدت 2 روز روی یک سینی یا پارچه بزرگ زیر نور آفتاب قرار دهید و سپس آن‌ها را 7 روز دیگر در سایه بگذارید تا به طور کامل آب موجود در گردو تبخیر شده و گردوها خشک شوند.

دقت داشته باشید که نباید گردوها را به مدت طولانی در آفتاب قرار دهید زیرا نور آفتاب ممکن است به مغز گردو آسیب برساند.

بعد از این مدت حتما تعدادی از گردوها را بشکنید تا مطمئن شوید که گردوها به خوبی خشک شده‌اند؛ اگر رطوبت در گردو باقی مانده باشد، مغز گردو ممکن است بعد از مدتی کپک بزند و خراب شود. پس اگر گردو هنوز تر بود، چند روز دیگر آن را در هوای آزاد قرار دهید تا به صورت کامل خشک شود.

بعد از اینکه از خشک بودن گردوها مطمئن شدید، می‌توانید آن‌ها را در یک کیسه قرار دهید، سر آن را محکم ببندید و سپس کیسه را در یک مکان خشک و خنک نگهداری کنید؛ در این صورت گردو تا مدت‌ها تازه و سالم باقی خواهد ماند.

3- شکستن گردو و جدا کردن مغز آن: معمولا زمانی که گردو تازه خشک شده باشد، مغز آن راحت‌تر جدا می‌شود و احتمال اینکه مغز داخلی گردو خرد شود، کمتر است؛ بنابراین می‌توانید بعد از خشک کردن گردو، پوست آن را بشکنید و مغز گردو را جدا کنید. بعد از شکستن گردوها، حتما آن‌ها را در یک کیسه یا ظرف دربسته قرار داده و در فریزر یا یخچال نگهداری کنید.

از آن جایی که فرآیند خشک کردن گردو کمی زمانبر است، برای کسانی که وقت کافی برای این کار ندارند، بهترین راه حل خرید از یک فروشگاه معتبر و مطمئن مانند درکام است که قبلا خودش این فرآیندها را روی گردو انجام داده باشد. تیم درکام برای انتخاب بهترین مغز گردو، شخصا به شهرستان تویسرکان قطب تولید گردو در کشور سفر کرده و بعد از تست چند نمونه گردو، بهترین آن‌ها را برای عرضه به مشتریانش انتخاب کرده است. تمامی گردوهای درکام به خوبی خشک شده‌اند و دارای کیفیت، ظاهر و طعم مطلوبی می‌باشد. برای تهیه مغز گردو درجه یک می‌توانید به سایت درکام به نشانی dorkam.com مراجعه نمایید.

مرجع: https://dorkam.com/mag/خشک-کردن-گردو/

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

درکام

درکام یک برند و فروشگاه در زمینه فروش محصولات و موادغذایی سالم، طبیعی و محلی است که می‌خواهد به کسب و کارهای محلی کمک کند تا توانمندتر شوند و با عرضه محصولات با کیفیت که به دقت از بهترین تولیدکنندگان و کشاورزان تهیه می‌شوند به مشتریان خود کمک کند به راحتی به محصولات مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند. اطمینان از کیفیت محصولات برای ما یک اصل اساسی است و برای هر یک از محصولات از تولیدکننده‌های زیادی نمونه گرفته تا بهترین‌ها را برای مشتریان خود فراهم کنیم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش