اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139910204853615816

دیجی‌پایپ نمایندگی فروش شیرآلات چدنی فاراب را بهتر بشناسیم

کد: 139910204853615816

https://bit.ly/3sx9TrF

، تهران , (اخبار رسمی): در این مقاله به معرفی انواع شیرآلات چدنی فاراب می‌پردازیم. برای اطلاعات بیشتر، مشاوره و خرید کافی است به نشانی www.digi-pipe.ir مراجعه کنید دیجی پایپ نمایندگی فروش شیرآلات چدنی فاراب است.

شیرآلات چدنی فاراب
انواع شیرآلات چدنی فاراب

شیر آلات چدنی وظایفی از قبیل قطع و وصل جریان آب، عدم اجازه بازگشت جریان آب، تنظیم فشار آب و... دارند.  معرفی انواع شیرآلات چدنی فاراب به این شرح است:        

۱.  شیر فلکه کشویی فاراب

شیر فلکه کشویی یکی از شیرآلات چدنی است و وظیفه اصلی آن قطع و وصل کردن جریان آب در موتورخانه است به این صورت که گاهی اوقات نباید آب در یک بخش در موتورخانه جریان داشته باشد و می توان با بستن شیر فلکه کشویی جریان را قطع نمود.

تصور کنید که اگر شیر فلکه کشویی نداشته باشیم، چگونه می توانیم جریان آب را قطع کنیم؟

۲.  شیر صافی فاراب

شیر صافی از زیر مجموعه های شیرآلات چدنی است و همان طور که از نام آن مشخص است وظیفهی آن صاف کردن  جریان و پاکیزه کردن آب از هر گونه املاح و ذرات است.

نحوهی کارکرد شیر صافی به صورتی است که شکل ظاهری آن به صورت y است که قسمت پایینی شیر صافی یک سبد توری شکل برای صاف کردن جریان آب قرار دارد و این توری قابلیت جدا شدن و تمیز شدن بعد از چند مدت کارکرد را دارد.

اگر شیر صافی در مسیر لوله کشی موتورخانه وجود نداشته باشد، چگونه می توان ذرات معلق که به سیستم آسیب می رساند را جمع آوری کرد؟

۳. شیر یک طرفه (شیر خودکار) فاراب

شیر یک طرفه یا شیر خودکار یکی از زیر مجموعه های شیرآلات چدنی است. با توجه به نام آن (شیر خودکار) مشخص می شود که عملکرد این شیر چدنی دستی نیست و به صورت خودکار عمل می کند. وظیفه شیر یک طرفه عدم اجازه بازگشت جریان می باشد به این صورت که گاهی اوقات به صورت افت فشار و عوامل دیگر جریان آب در مسیر برعکس طراحی شده حرکت می کند که باعث آسیب دیدن برخی از اقلام موتور خانه از جمله پمپ می شود. از این رو برای جلوگیری از این اتفاق از شیر یک طرفه استفاده می شود.

شیریک طرفه های فاراب به  دو شکل «شیرهای خودکار با زبانه فلزی» و «شیرهای خودکار با زبانه لاستیکی» قابل عرضه است .

۴.  شیرپروانه ای فاراب

شیر پروانه ای ویفری از دسته شیر پروانه ای های چدنی بین فلنجی است که برای کاربرد مختلف نظیر خطوط انتقال آب و فاضلاب، تاسیسات حرارتی و برودتی و هم چنین سیستم های تهویه مطبوع استفاده می شود. شیر پروانه ای ویفری اهرمی با قرار گرفتن در بین دو فلنج می تواند وظیفه قطع و وصل جریان را بر عهده بگیرد برای اتصال این شیر به فلنج دو یا چهار گوشواره بر روی شیر در نظر گرفته می شود. 

شیرهای پروانه ای فاراب به دو شکل «گیربکسی»  و «اهرمی»  قابل عرضه است.

۴.  شیرسوپاپی فاراب

در ساختار شیر سوپاپی یه دیسک به شکل دایره و به صورت افقی طراحی شده است که جریان سیال را کنترل می کند . دیسک دایره شکل توسط ساقه ی شیر به طرف سیترینگ دور رانده شده و به این طریق دبی ، فشار ، سیال ، جریان کنترل می کند . مجرای عبور این شیرالات شکلی اس (s)مانند دارد که این ویژگی باعث شده میزان افت فشار جریان در این شیرآلات نسبت به دیگر شیرآلات بیشتر باشد. شیر سوپاپی نوعی شیر است که عبور سیال در آن یک طرفه است و از بازگشت آن جلوگیری می کند.

فروشگاه دیـجی پـایـپ نمایندگی فروش محصولات شرکت فاراب 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دیجی پایپ

دیجی پایپ نمایندگی شیرآلات چدنی فاراب عاملیت فروش ارتعاشات صنعتی ایران اتصالات برنجی کیزایران لوله و اتصالات پلیمرگلپایگان

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | مسکن و ساختمان