اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140003085152715816

تفاوت لوله های درزدار و لوله های مانیسمان در چیست؟

کد: 140003085152715816

https://bit.ly/3i10ndi

، تهران , (اخبار رسمی): لوله ها تجهیزاتی هستند که برای انتقال سیالات، ساخت مخازن تحت فشار، صنایع نظامی و کاربردهای وسیع دیگری مورد استفاده قرار می گیرند. درزبان لاتین لوله ها را عموما با دو لغت پایپ و تیوب معرفی می کنند. از نظر ظاهری هر دو لغت به معنی لوله هستند ولی از نظر کاربرد و محل استفاده متفاوت هستند.

تفاوت لوله های درزدار و لوله های مانیسمان در چیست؟
تفاوت لوله های درزدار و لوله های مانیسمان در چیست؟
تفاوت لوله های درزدار و لوله های مانیسمان در چیست؟
لوله مانیسمان

دیجی پایپ تامین کننده انواع لوله های فلزی ( مانیسمان و لوله های درزدار) در ابعاد موجود

ازلوله های فلزی برای چه مواردی استفاده میشود؟

از لوله های فلزی برای انتقال سیال از نقطه‌ای به نقطه‌ی دیگر استفاده می‌شود. لوله‌های فلزی بسته به نوع آلیاژ بکار رفته و روش تولید آنها به دسته‌های مختلفی دسته بندی می‌شوند.

تقسیم بندی لوله های فلزی: 

۱- لــولــه هـای درزدار

۲- لــولــه هـای مـانیــسمان

لوله مانیسمان چیست؟

 به لوله‌های فلزی گفته می شود که در فرایند ساخت آن هیچ گونه درز جوشی در طول لوله یافت نمی‌شود و در اصطلاح علمی به آن لوله بدون درز یا لوله سیم لس (seamless) گفته می‌شود.

فرایند ساخت لوله مانیسمان از شمش‌های توپر فولادی است که با روش‌های کشش، غلتک، نورد، حرارت و عبور سمبه از داخل شمش ساخته می‌شود.

لوله درزدار چیست؟

 به لوله‌های فلزی گفته می‌شود که در فرایند ساخت آنها از درز جوش استفاده می‌شود و به همین علت به آنها لوله درزدار گفته می‌شود.

لوله‌های درزدار، لوله‌هایی هستند که از رول کردن ورق‌های فولادی و جوشکاری درزهای آن بدست می‌‌آید.

تفـــاوتهـــا 

از لحاظ ظاهری

همانطور که توضیح  داده شد، از لحاظ ظاهری لوله مانیسمان در بدنه خود هیچ درز جوشی نداشته و یک پارچه می باشند ولی لوله های درزدار در بدنه خود خط جوش داشته که قابل رویت نیز می باشد.

لوله فولادی بدون درز یکپارچه بوده و توسط فرآیند نورد ساخته می شود در صورتی که لوله درزدار از ورق فولادی توسط خم کردن و جوش دادن لبه ها به هم تولید می شود.

استحکام

اگر درساخت لوله ها از یک آلیاژ یکسان استفاده شده باشد و ویژگی ابعادی یکسانی بین لوله ها برقرار باشد، لوله ‌های درزدار نسبت به لوله‌های مانیسمان دارای تحمل فشاری پایین تری هستند.

ابعاد

لوله های درزدار در سایزهای بسیار بزرگ ساخته نمی شوند زیرا هم جوشکاری برای سایزهای بزرگ سخت بوده و همچنین برای سایزهای بزرگ معمولا از لوله های مانیسمان استفاده می شود.

ضخامت

ضخامت لوله های دارای درزجوش به ضخامت ورق های فولادی که لوله را از آن می سازند بستگی دارد یعنی در انتهای کار ضخامت لوله برابر با ضخامت ورق خواهد بود. ولی لوله های مانیسمان در سایزهای بزرگ پرکاربرد بوده و ضخامت آن ها مطابق با استاندارد ASME  از تنوع خوبی برخوردار است.

اقتصادی

لوله های درزدار مقرون به صرفه ترهستند وزمان تولید کمتری نسبت به لوله های مانیسمان دارند.

البته که هرکدام از این لوله ها بنا به نیازی ساخته شده و کاربردهای خاص خود را دارند . 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دیجی پایپ

دیجی پایپ نمایندگی شیرآلات چدنی فاراب عاملیت فروش ارتعاشات صنعتی ایران اتصالات برنجی کیزایران لوله و اتصالات پلیمرگلپایگان

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | مسکن و ساختمان