اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140003245178115816

تفاوت لرزه گیرلاستیکی واتصال آکاردئونی چیست؟

کد: 140003245178115816

https://bit.ly/3gy9sbl

، تهران , (اخبار رسمی): دیجی پایپ در این مقاله به مقایسه بین لرزه گیرهای لاستیکی و اتصال آکاردئونی ارتعاشات صنعتی ایران می پردازد.

تفاوت لرزه گیرلاستیکی واتصال آکاردئونی چیست؟ - دیجی پایپ
لرزه گیر لاستیکی ارتعاشات صنعتی ایران

وظیفه لرزه گیر چیست؟

لرزه گیرها وظیفه کنترل ارتعاشات, لرزش و همچنین مهار تغییر طول لوله فلزی را دارند, اما انتخاب مناسب لرزه گیرها , امری بسیار مهم است ،استفاده نابجا از لرزه گیرها نه تنها باعث تخریب سیستم لوله کشی می شود بلکه از لحاظ قیمت نیز به صرفه نیست .

دسته بندی لرزه گیرها
به طول کلی انواع لرزه گیرها را می شود به دو دستۀ زیر تقسیم بندی کرد:

لرزه گیر لاستیکی چیست ؟

لرزه گیر لاستیکی برای مهارارتعاش و لرزش لوله ها به کار می رود ، اقلامی مانند پمپ ، کمپرسور ، چیلر و ... همواره دارای حرکت دورانی می باشد که این حرکت دورانی باعث ایجاد ارتعاش در دستگاه میگردد و همواره می دانیم که هر کدام از این دستگاه های مذکور حداقل دارای یک لوله ورودی و یک لوله خروجی می باشند که به واسطه ارتعاش دستگاه ، این لوله ها نیز دچار لرزش می شوند و می توانند لرزش و ارتعاش را به سایر بخش های پایپینگ منتقل کند .
لرزه گیر لاستیکی توانایی مهارارتعاش در دو جهت افقی و عمودی را دارد و می تواند باعث جلوگیری از انتقال لرزش به سایر بخش ها شود . 

لرزه گیرهای لاستیکی ارتعاشات صنعتی ایران طبق نوع سیال و دما – فشار آن دسته بندی می شوند :

 لرزه گیر لاستیکی مارک زرد : سیستم های تهویه مطبوع |  فشار ۱۰ بار (۱۰ bar) | دمای ۶۰ درجه سانتی گراد (۶۰℃)
 لرزه گیر لاستیکی مارک قرمز : سیستم های دما بالا | فشار ۱۰ بار (۱۰ bar) | دمای ۹۰ درجه سانتی گراد ( ۹۰℃)
 لرزه گیر لاستیکی مارک آبی :  سیستم های فشار بالا | فشار ۱۶ بار (۱۶ bar) | دمای ۶۰ درجه سانتی گراد ( ۶۰℃) 
 لرزه گیر لاستیکی دو مارکه آبی – قرمز : سیستم های دما و فشار بالا | فشار ۱۶ بار (۱۶ bar) | دمای ۹۰ درجه سانتی گراد ( ۹۰℃)

هرکجا که اقلامی مانند پمپ و کمپرسور و ... داشتیم، بهتراست برای لوله های ورودی و خروجی آن از لرزه گیر لاستیکی استفاده کنیم .

اتصال آکاردئونی چیست ؟

فلزات همواره در مقابل تغییر دما واکنش نشان می دهند و دچار تغییر طول می شوند لذا، اصلی ترین وظیفه اتصالات آکاردئونی ارتعاشات صنعتی ایران مهار تغییر طول لوله ناشی از تغییرات دمایی است . سیال جاری درون لوله و اتصالات می تواند دمای خود را به لوله فلزی منتقل کند . در نتیجه این امر لوله فلزی دچار تغییر دما می شود که این تغییر دما باعث ایجاد انبساط و انقباض در لوله می شود .
انتقباض و انبساط در طول لوله هر چند کوچک و میلیمتری , باعث تنش فشاری و کششی در طول لوله و محل ساپورت لوله فلزی می شود . اتصال آکاردئونی توانایی تغییر طول مهار کننده انبساط و انقباض خط لوله فلزی را دارد .

از جمله مزیت های ضد ارتعاشات آکاردئونی مقاومت بالا در برابر دماها و فشارهای بالاست. در طراحی اتصالات آکاردئونی می توان از پره ها و طراحی های متفاوتی بهره برد. برای نصب این اتصالات نیز اغلب از فلنج و پیچ و مهره استفاده می شود.

دیجی پایپ عاملیت فروش لرزه گیرهای ارتعاشات صنعتی ایران را دارا میباشد. 

لیست قیمت ارتعاشات صنعتی ایران در فروشگاه اینترنتی دیجی پایپ 

امکان مشاهده تمامی مقالات در وبسایت دیجی پایپ www.digi-pipe.ir 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دیجی پایپ

دیجی پایپ نمایندگی شیرآلات چدنی فاراب عاملیت فروش ارتعاشات صنعتی ایران اتصالات برنجی کیزایران لوله و اتصالات پلیمرگلپایگان

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید