اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140005195372615816

اتصالات مانیسمان بنکن - دیجی پایپ

کد: 140005195372615816

https://bit.ly/2VNJXvX

، تهران , (اخبار رسمی): اتصالات بنکن از جمله اتصالاتی می باشند که آلیاژ ساخت آنان کربن استیل بوده و روش ساخت اتصالات مانیسمان بنکن بدون هیچ گونه درز جوشی در بدنه آن می باشد . دیجی پایپ وارد کننده اتصالات مانیسمان بنکن میباشد. جهت مشاوره رایگان و سفارش با شماره های 02155697420 و 02155697432 تماس حاصل فرمایید.

اتصالات مانیسمان بنکن - دیجی پایپ
دیجی پایپ نمایندگی فروش شرکت فاراب

اتصالات جوشی از جمله اتصالاتی است که قابلیت جوش به انواع لوله‌ها را دارد. خاصیت مهم این اتصالات، تغییر مسیر جریان سیال به شاخه‌های دیگر است. اتصالات صنعتی همچنین سبب کاهش اندازه لوله‌ها می‌گردند و با اتصال به دیگر تجهیزات، تسهیل‌کننده فرآیند لوله ‌کشی می‌شوند.

انواع اتصالات جوشی در شکل و شمایل مختلفی چون زانویی، کروی، کلاهکی هستند که قابلیت تنظیم میزان جریان و کاهش و افزایش آن را دارند. اتصالات جوشی از شایع‌ترین و رایج‌ترین اتصالات هستند که در اندازه‌های مختلف برای لوله‌ها موجودند.

اتصالات جوشی با استفاده از لوله‌های یک پارچه یا بدون درز ساخته می‌شوند. برای ساختن اتصالات جوشی از مواد اولیه و مصنوعی با کیفیت استفاده می‌شود که در فرآیندهای مختلف تبدیل به اتصالات زانویی، کلاهکی و کروی می‌گردند. شکل گیری و ساخت اتصالات جوشی طی یک فرآیند فشرده و قوی اتفاق میافتد که سبب شکل گیری و فرم مخصوص اتصالات می‌شود. ماده اولیه این اتصالات صنعتی لوله یا شلنگی است که به صورت طولی برش داده می‌شود و در قالب مشخصی شکل و فرم می‌یابد و در آخر تحت عملیات حرارتی، انسجام یافته و شکل آن ثابت می‌ماند. اتصالات جوشی از زانوهای با شعاع بلند ساخته شده‌اند که به عنوان تنظیم‌گرهای درونی و بیرونی لوله‌ها فعالیت می‌کنند. اتصالات جوشی کروی شکل، بیشترین کاربرد را برای تنطیم جریانات دارند. اتصالات جوشی یکی از مهمترین بخش‌های صنعت لوله کشی به حساب می‌آیند. 

اتصالات جوشی از جنس استیل اتصالات صنعتی رایج‌‌تری هستند که دلیل آن، کم هزینه بودن این نوع از اتصالات است. اتصالات Sch 10 نیز در اتصالات جوشی استیل رایج هستند. اتصالات جوشی به دو صورت اتصالات جوشی فولادی و اتصالات جوشی استیل تولید و در صنایع آب و فاضلاب، گاز، بخار، هوا و صنایع مختلف مورد استفاده قرا می‌گیرند.
هر کدام از این اتصالات جوشی نیز به دو نوع درزدار و مانیسمان تقسیم‌شده که بر اساس فشار، کارکرد خطوط، نوع سیال و ضخامت لوله انتخاب می‌گردد.

مزایای اتصالات جوشی نسبت به سایر اتصالات

  1. اتصالات جوشی اتصالی قوی بین لوله و انواع اتصالات برقرار می کنند و در صورت اجرا به نحو صحیح، به ندرت دچار نشتی می شوند.
  2. افت فشار و اغتشاش جریان را به حداقل می رساند زیرا سطح اتصال بین لوله و اتصال جوشی سطحی یکنواخت است.
  3. به سرویس های دوره ای کوتاه مدت نیاز ندارد.
  4. متریال کمتری نسبت به سایر اتصالات از جمله اتصالات فلنج دار در ساخت اتصالات جوشی استفاده می شود و به همین دلیل نسبتا ارزان هستند.

انواع اتصالات جوشی:

  • اتصالات استیل جوشی درز دار
  • اتصالات استیل جوشی مانیسمان
  • اتصالات فولادی جوشی درز دار
  • اتصالات فولادی جوشی مانیسمان

اتصالات مانیسمان جوشی چه نوع اتصالاتی هستند؟
اتصالات مانیسمان جوشی مستقیما از لوله مانیسمان ساخته می شوند. لوله مانیسمان با استفاده از اعمال فشار و گرماکاری مستقیما به شکل های مختلف مانند زانویی تبدیل می شود.
اتصالات مانیسمان هیچ گونه درز جوشی همراه خود ندارند. این ویژگی در انتقال سیال در شرایط بحرانی(فشار و دمای بالا) کاربرد دارد.
عدم وجود درز جوش در اتصالات مانیسمان به معنای ریسک کمتر و اختلال کمتر در انتقال سیال است. اتصالات معمول جوشی بسته به شکل،سایز و روش تولید معمولا از یک یا چند درز جوش ساخته می شوند.

اتصالات جوشی در کدام صنایع استفاده می شوند؟
اتصالات در هر کاربردی که تولید، مصرف و انتقال سیالات، گازها، مواد شیمیایی مورد نیاز باشد ، به کار می روند. صنایعی که اتصالات در آن استفاده می شود، گستره مختلفی دارد :

  • صنعت ساختمان
  • سیستم های آتش نشانی
  • صنایع مرتبط به انرژی: صنایع نفت و گاز شامل صنایع بالادستی (اکتشاف و تولید)، صنایع میانی (خطوط انتقال، ذخیره)، صنایع پایین دستی(پالایش محصولات، توزیع و فروش). 
  • صنایع غذایی و آشامیدنی
  • صنایع دارویی و بیوتکنولوژی
  • صنایع تولید کاغذ و خمیر کاغذ، صنایع تولید پلاستیک و مواد ساختمانی نیز از سایر صنایع پرکاربرد برای اتصالات جوشی هستند.

استانداردهای اتصالات جوشی
استاندارد ASME B16.9 ، ASME B16.28 مشخصات و تلرانس ابعادی اتصالات مانیسمان جوشی را نشان می دهد. همچنین استاندارد ASME B16.25 شرایط آماده سازی انتهای اتصالات جوشی به منظور جوشکاری را تعیین می کند. استاندارد ASME B16.49 نیز جزئیات نامگذاری را نشان می دهد.

لیست قیمت اتصالات مانیسمان بنکن در وبسایت دیجی پایپ به نشانی www.digi-pipe.ir موجود میباشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دیجی پایپ

دیجی پایپ نمایندگی شیرآلات چدنی فاراب عاملیت فروش ارتعاشات صنعتی ایران اتصالات برنجی کیزایران لوله و اتصالات پلیمرگلپایگان

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید