اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140003195171015816

معرفی انواع لوله گالوانیزه

لوله گالوانیزه چیست و چگونه تولید می شود؟

کد: 140003195171015816

https://bit.ly/3vecAOV

، تهران , (اخبار رسمی): لوله گالوانیزه جزء دسته لوله های فلزی درزدار قرار میگیرد که با فلز روی (Zinc) آبکاری شده است. لوله های گالوانیزه به دلیل مقاومت در برابر خوردگی، زنگ زدگی و اسیدها یکی از پرکاربردترین لوله های مورد استفاده در صنعت هستند.

لوله گالوانیزه چیست و چگونه تولید میشود؟ - معرفی انواع لوله گالوانیزه
لوله گالوانیزه

دلیل گالوانیزه کردن فلزات:

برای محافظت و جلوگیری از اکسید و خوردگی برخی از فلزات , بر روی آنها عمل گالوانیزاسیون انجام می شود در این روش پوششی از فلز روی را بر روی فلزات قرار می دهند در واقع بدون پوشش محافظ روی (Zinc) فلز مستقیما در معرض هوای محیط قرار گرفته و اکسیده شده و فرآیند خوردگی رخ می دهد.

لوله گالوانیزه چیست؟

لوله گالوانیزه جزء دسته لوله های فلزی درزدار قرار میگیرد و همانطورکه اشاره شد با فلز روی (Zinc) آبکاری شده است. لوله های گالوانیزه به دلیل مقاومت در برابر خوردگی، زنگ زدگی و اسیدها یکی از پرکاربردترین لوله های مورد استفاده در صنعت هستند.

مزایای لوله های گالوانیزه

  1. فراوانی لوله گالوانیزه در صنعت بسیار زیاد می باشد
  2.  قیمت این محصول مناسب بوده
  3. این لوله ها بسیار مقاوم و بادوام می باشند
  4. قابل بازیافت و استفاده مجدد 
  5. دارای طول عمر بیش از ۵۰ سال هستند.

معایب لوله های گالوانیزه:

  1. اگرچه پوشش روی (Zn) بر روی لوله های گالوانیزه می تواند مانع اکسیده شدن لوله برای مدت مشخصی شود اما خوردگی این لوله ها به دلیل دائمی بودن تماس آنها با رطوبت اجتناب ناپذیر است. از بین رفتن لایه روی اغلب از داخل لوله شروع می شود که به دنبال آن باعث کاهش دبی جریان سیال شده و افت فشار سیال نیز افزایش می یابد. این خوردگی پوشش لوله ممکن است منجر به نشتی سیال نیز شود.
  2. دارای مقاومت کمتری در مقایسه با لوله آهنی هستند

لوله های گالوانیزه بر اساس روش تولید، به دو دسته ی سرد و گرم 

بر اساس وزن، به سه دسته ی سبک، متوسط و سنگین 

و برمبنای نوع جنس فلزی که لوله گالوانیزه از آن ساخته می شود این لوله ها به دو دسته کلی  لوله های گالوانیزه آهنی ، لوله های گالوانیزه فولادی تقسیم بندی می شوند.

نحوه تولید لوله گالوانیزه:

لوله گالوانیزه گرم

در روش گالوانیزه گرم لوله ی گالوانیزه در وان مذاب روی غوطه ور شده و پس از آن حرارت داده می شود.

لوله گالوانیزه سرد

در روش گالوانیزه سرد نمک های روی در داخل یک محلوله آبی الکترولیز گردیده و پس از آن این محصول تولید می گردد.

 مزیت های گالوانیزاسیون گرم نسبت به گالوانیزاسیون سرد  استحکام بیشتر، هزینه کمتر و راحت تر بودن انجام آن است اما در گالوانیزاسیون گرم میزان فلز روی مصرفی آن نسبت به روش سرد بیشتر است. به طور کلی گالوانیزاسیون برای پوشش نسبت به سایر روش ها مانند رنگ آمیزی لوله ها ، نیروی انسانی و هزینه کمتری می خواهد به همین دلیل دارای محبوبیت بیشتری نسبت به سایر روش ها است.

لوله گالوانیزه فولادی

لوله های گالوانیزه در بازار بیشتر با نام لوله های آهنی سفید شناخته می شود و در نامگذاری فرقی بین این دو نوع لوله گذاشته نمی شود اما لوله های فولادی گالوانیزه نسبت به لوله های گالوانیزه آهن سبک تر هستند  . و بیشترین استفاده از آنها برای تهویه انجام می شود. جنس این لوله ها از فولاد نرم است و برای ساخت آن ورق فولاد را با  با فشار از داخل قالب عبور می دهند و بعد از آن درزهای موجود را بهم جوش میدهند تا فاصله و درز لوله ها از بین برود در گام بعدی برای جلوگیری از زنگ زندگی لوله ها در یک ظرف از گالوانیزه یا همان روی پوشش می دهند. این نوع لوله ها نیز نسبت به اسید از حساسیت بیشتری برخوردار هستند و هر نوع اسیدی که برای  چدن مضر باشد برای لوله های گالوانیزه فولادی نیز مضر خواهد بود. این لوله ها با آب مشکلی ندارند و  در مجاورت با آب که باشند باعث سخت تر شدن هر چه بیشتر آنها خواهد شد. 

لوله گالوانیزه آهنی

لوله گالوانیزه آهنی عموما به رنگ خاکستری و تیره می باشد. لوله ی گالوانیزه از جنس آهن سفید نورد شده بوده. به لوله ی گالوانیز آهنی، لوله با درز نیز گفته می شود که در آن ها درز به وسیله دستگاه هایی به یکدیگر متصل گردیده است و به یکدگیر جوش داده می شوند و پس از آن لوله در فلز روی که به حال مذاب درآمده فرو برده شده و تبدیل می شود.

دیجی پایپ تامین کننده انواع لوله های گالوانیزه

جهت مشاوره رایگان با شماره های ۵۵۶۹۷۴۲۰ و ۵۵۶۹۷۴۳۲ تماس حاصل فرمایید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دیجی پایپ

دیجی پایپ نمایندگی شیرآلات چدنی فاراب عاملیت فروش ارتعاشات صنعتی ایران اتصالات برنجی کیزایران لوله و اتصالات پلیمرگلپایگان

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید