اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139910204853815561

نگاهی به تاریخچه تیراندازی در ایران و جهان و فواید این ورزش

کد: 139910204853815561

https://bit.ly/3nJNjbB

، تهران , (اخبار رسمی): تاریخچه ورزش تیراندازی به سال‌های بسیار دور؛ یعنی تاریخ بشر بر می‌گردد. شواهد به دست آمده تاریخی، قدمت ورزش تیراندازی را به عصر سنگ نسبت داده اند. حدود ۲۰۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح انسان های اولیه ای در مصر زندگی می کردند که این ورزش را انجام می‌دادند.

0 تا 100 تاریخچه ورزش تیراندازی + فواید
نگاهی به تاریخچه تیراندازی در ایران و جهان و فواید این ورزش

مطالعه تاریخچه ورزش تیراندازی همانند انجام تیراندازی برای بسیاری از افراد جالب می باشد. اگر به خواهیم بدانیم قدیمی ترین ورزش چیست بدون درنگ اسم تیراندازی در ذهن همه ی ما شکل می گیرد. تاریخچه ورزش تیراندازی به سال های بسیار دور یعنی تاریخ وجود بشر و انسان بر می گردد. شاهد هایی که رفته رفته از ورزش تیراندازی صحبت می کردند تاریخچه ورزش تیراندازی را به عصر سنگ نسبت داده اند. حدود ۲۰۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح انسان های اولیه ای در مصر زندگی می کردند.

این انسان ها برای تیراندازی از تیر و کمان بهره می بردند که تاریخچه ورزش تیراندازی با استفاده از تیر و کمان به زمانی حدود ۵ هزار سال پیش از شروع اولین نشانه های جنگاوری روی کره زمین بر می گردد. با گذشت زمان وقتی چینی ها ژاپنی ها را با ورزش تیراندازی اشنا کردند تاثیر بسیار زیادی روی مردم اسیای شرقی گذاشت. اشوریها و پارتها از جمله افرادی بودند که در توسعه این ورزش رزمی قدم های بلندی برداشتند.

تاریخچه تیراندازی در جهان در یک نگاه

با گذشت زمان در ۱۲۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح افراد بسیار زیادی برای شکار و جنگ از تیر و کمان های سبک برای تیراندازی استفاده می کردند. با روی کار امدن سلسه چو افراد در زمین های بازی مسابقه های تیراندازی را حتی با اهنگ و موسیقی انجام می دادند و تیر اندازی متمدن چین از قرن ششم به کشور ژاپن نیز معرفی شد. با گذشت زمان افراد ساکن در خاورمیانه به وسیله تیر و کمان به تکنیک های جالبی دست پیدا کردند.
در تاریخچه تیراندازی در جهان ان ها با استفاده از کمان های اشوریها، پارتیها، اتیلا، هان و تیرانداز های ترکیه ای در جنگ ها پیروز می شدند. پس از گذشت سال ها سازمان اصلی تیراندازی بین المللی با نام فدراسیون تیراندازی در سال ۱۹۳۱ در لهستان با حضور هفت کشور ( فرانسه، چک، لهستان، مجارستان، سوئد، ایتالیا و امریکا ) تاسیس شد. پس از تاسیس این سازمان دیگر مسابقات زیر نظر اتحادیه رسمی برگزار می شد و از این طریق این ورزش به المپیک نیز راه پیدا کرد.

تاریخچه تیر اندازی در ایران

در تاریخچه ورزش تیراندازی باید گفت که در قرن های بسیار دور یا همان عصر سنگی محبوبیت ورزش تیراندازی به قدری بود که حتی شاعران هم از آن یاد کرده اند. استفاده از تیر و کمان برای ورزش در تاریخچه تیر اندازی در ایران به زمان پیامبر اسلام و شکل گیری دین اسلام بر می گردد. با سپری شدن سال ها تاریخچه تیراندازی در ایران به زمان سلسله ی صفویان برگشت و در زمان این سلسله تیراندازی در ایران به طور رسمی گسترش پیدا کرد و افراد زیادی از این ورزش استقبال کردند. در زمان صفویان به جای استفاده از تیر و کمان وسیله ای به نام تفنگ رواج زیادی پیدا کرد. با گذشت زمان به وسیله تشکیل پیمان سنتو بین کشور های ایران، پاکستان، امریکا و ترکیه هر ساله مسابقه های جذاب و مهیجی در این کشور ها برگزار می شود. پس از سال های متعدد تاریخچه ورزش تیراندازی در ایران به نام اتحادیه ورزشی تیراندازی شروع به فعالیت کرد و در سال ۱۳۳۷ فدراسیون این ورزش مهیج در ایران تحت نظر سازمان تربیت بدنی و ورزش به طور رسمی فعالیت خود را اغاز کرد.

تاریخچه تیراندازی با کمان
با تاریخچه ورزش تیراندازی تا به اینجا متوجه قدیمی بودن این ورزش مهیج شدیم اما در این بخش نوبت به تاریخچه تیراندازی با کمان می رسد. در تاریخچه تیراندازی با کمان باید بدانید که تیر و کمان هایی با شیار های کم عمق در پایه در کشور دانمارک پیدا شد که متخصصان باور دارند مربوط به دهه ۱۹۴۰ می باشد حتی کمان های قدیمی تری در موزه های بعضی از کشور ها وجود دارد.
در تاریخچه ورزش تیراندازی گفته شده است که این کمان ها ۸۰۰۰ سال سن دارند و تیر های این کمان از استخوان حیوانات یا سنگ ساخته شده است. تاریخچه ورزش تیراندازی با کمان در مصر نشان می دهد که قبل از ظهور سلسله هایی مانند چو تیر و کمان هایی در این کشور وجود داشته است. بیش از ۸۰۰۰ سال پیش در تاریخچه ورزش تیراندازی این ورزش از الاسکا شروع شد و به امریکا رفت و آرام آرام به یکی از مهم ترین مهارت های نظامی در سر تا سر جهان تبدیل شد.

تاریخچه ورزش تیراندازی با تفنگ بادی

تیراندازی با تفنگ بادی یکی از جدید ترین رشته های تیراندازی می باشد که امروزه در برنامه فدراسیون جهانی نیز گنجانده شده است. این رشته ورزشی جدید در اوایل قرن بیستم با تفنگ بادی در بسیاری از کشور ها رواج یافت و افراد زیادی از آن استقبال کردند اما به یک رشته بین المللی تبدیل نشده بود تا اینکه در سال ۱۹۵۸ فردی به نام کارل اگوست لارسن این رشته را به فدراسیون جهانی معرفی کرد.
در سومین دوره از بازی های اسیایی تیراندازی با تفنگ بادی در سه وضعیت اجرا شد. در این مسابقه ۸۰ تیرانداز در قالب ۱۸ تیر حضور پیدا کردند. در سال های ابتدایی معرفی این رشته تنها ۴۰ تیر شلیک می شد اما از سال ۱۹۸۱ تعدا شلیک تیر برای مردان ۶۰ عدد شد و در نتیجه این رشته هم ردیف سایر رشته های تیراندازی قرار گرفت. وزن کلی تفنگ بادی ۵ کیلوگرم می باشد که در آن از ساچمه ۴٫۵ نیز استفاده می شود.

ادامه مطلب تاریخچه تیراندازی را در وبلاگ آسان اسپرت مطالعه نمایید.

asansport

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آسان اسپرت

گروه تخصصی "آسان اسپرت" در سال ۱۳۹۵ با هدف فعالیت در زمینه ارائه کلیه خدمات و محصولات ورزشی از طریق فضای مجازی شروع به فعالیت نمود. ما نیز همانند بسیاری از شما مراجعه کنندگان به فضای مجازی و مشتریان سنتی که به دنبال سریعترین، ساده ترین و ارزانترین راه دریافت خدمات و محصولات ورزشی بودید، همواره دچار سختی ها و پیچیدگی های مراحل خرید یا فروش در شکل سنتی و مجازی بوده ایم و به خوبی می دانیم که یافتن بهترین گزینه ی ممکن برای خرید و فروش خدمات و محصولات ورزشی در بازار شلوغ کنونی، کاری بس پر دغدغه، زمان بر، و گیج کننده است. از این رو گروه آسان اسپرت به عنوان جامعه متخصصین ورزش کشور و مسلط به مقوله ورزش و تحولات گوناگون این صنعت بر آن شد که ضمن بررسی علمی و دقیق نیاز ها، محدودیت ها، فرصت ها و تهدیدهای موجود بازار فعلی ورزش کشور ، به ایجاد و راه اندازی پایگاهی مجازی بپردازد. اگرچه نهایت سعی خود را نموده ایم که حداکثر سادگی را در فرآیند ارائه خدمات و محصولات داشته باشیم، لیکن همواره مشتاق دریافت نظرات و پیشنهادات سازنده شما برای هرچه بهتر و کارآمدتر کردن این فرآیند هستیم. در صورتی که علاقمند به در میان گذاشتن نظرات خود با ما هستید، آنها را به آدرس[email protected] ارسال نمائید. آسان اسپرت با ساده سازی و روشن سازی فرآیند خرید و فروش انواع خدمات و محصولات ورزشی، شما را یاری می کند تا با کمترین دردسر و در کمترین زمان "بیابید" یا "بسپارید".

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تازه‌های ورزش