اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139910274863215561

تکواندو، نگاهی به تاریخچه، قوانین و تعاریف آن

کد: 139910274863215561

https://bit.ly/3p8LTJ6

، تهران , (اخبار رسمی): در تاریخچه تکواندو سرنخ هایی وجود دارد که این سرنخ‌ها در دیوار یک آرامگاه نقاشی شده و یک پادشاه کره ای به نام گوگوریو بین ۳۷ سال قبل میلاد و سال ۶۶ میلادی این آامگاه را ساخته است.

معرفی ریز به ریز تکواندو [Teakwondo] + اصطلاحات
تکواندو، نگاهی به تاریخچه، قوانین و تعاریف آن

نگاهی به تاریخچه تکواندو

در تاریخچه تکواندو سرنخ هایی وجود دارد که این سر نخ ها در دیوار یک آرامگاه نقاشی شده و یک پادشاه کره ای به نام گوگوریو بین ۳۷ سال قبل میلاد و سال ۶۶ میلادی این آرامگاه را ساخته است. در تاریخچه تکواندو روی دیوار این آرامگاه نشان می دهد که دو نفر به صورت غیر مسلح رو به روی یکدیگر ایستاده اند و فرم ایستادن آن ها همانند این ورزش می باشد.
علاوه بر این طرح در تاریخچه تکواندو نقاشی های دیگری روی دیوار وجود دارند که در حال شکستن چند اجر هستند و لباس های انان همانند لباس این ورزش می باشد. این شواهد نشان از وجود ورزشی به نام تکوانده در کشور کره را می دهد در اصل شما نمونه ها و تاریخچه تکواندو را در تمام سابقه های پادشاهان دیگر در طول قرن های مختلف وجود داشته است.

روز جهانی تکواندو چه روزی می باشد؟

این ورزش رزمی از کره جنوبی پدید آمده است. به دلیل اهمیت بالا و پر طرفدار بودن این ورزش یک روز در سر تا سر دنیا برای آن جشن گرفته می شود و به آن روز جهانی تکواندو گفته می گویند. در حقیقت روز جهانی تکواندو از سال ۲۰۰۶ به وجود آمده و سال قبل روز جهانی تکواندو در مرکز سئول در کره جنوبی جشن گرفته شد.
تاریخ دقیق روز جهانی تکواندو در ایران روز ۱۳ شهریور است و امسال به دلیل کبیسه بودن آن ۱۴ شهریور جشن گرفته شد. در این روز افراد تلاش می کنند این رشته پر طرفدار ورزشی المپیکی را به مردم معرفی کنند تا افراد بیشتر جذب این ورزش رزمی مهیج شوند. در کشور ما جوانان زیادی هر ساله مدال های پر افتخاری کسب کرده اند که باعث سر افرازی کشورمان بوده است.

تعریف تکواندو و آگاهی در مورد تکواندو چیست؟

در این بخش از مقاله می خواهیم به تعریف تکواندو پرداخته و بدانیم تکواندو چیست؟ در ابتدا وقتی سراغ یک ورزش مانند تکواندو می روید یک سوال در ذهن شما شکل می گیرد و از خود می پرسید تکواندو چیست؟ در جواب تکواندو چیست و تعریف تکواندو باید گفت که این ورزش یکی از منظم ترین و علمی ترین ورزش رزمی کره ای می باشد که به افراد چیزی بیشتر از مهارت مبارزه یاد می دهد.
در تعریف تکواندو باید گفت که نظم و ترتیبی که در این ورزش وجود دارد به وسیله آموزش بدن و ذهن روش های تقویت روح و بالا بردن سطح زندگی را به جوانان یاد می دهد و با کمک این ورزش جوانان می توانند شیوه درست زندگی را فرا بگیرند. در دنیای مدرن امروز این ورزش به یک ورزش جهانی تبدیل شده که در بازی های رسمی المپیک جوانان زیادی در این ورزش با یکدیگر رقابت می کنند.

انواع سبک های تکواندو

این ورزش رزمی مهیج سبک های مختلفی دارد که هرکس در ابتدای فعالیت در این ورزش باید با سبک های آن آشنا شود. مبارزه های این ورزش در مقایسه با سایر رشته های ورزشی رزمی از سطح حفاظتی ویژه ای برخوردار می باشد. سبک های تکواندو بسیار زیاد هستند و در این بخش تنها به مهم ترین سبک های تکواندو پرداخته ایم. مهم ترین سبک های تکواندو عبارتند از:
کیوروگی: این سبک تکواندو یکی از شیوه های تمرین کردن برای حضور در مسابقه می باشد که با قوانین و شرایط ویژه ای انجام می شود. در این سبک مسابقه در سه راند دو دقیقه برگزار می شود که دو تکواندوکار بر روی تشک رفته که یک داور وسط و چهار داور در اطراف تشک ایستاده و بر مبارزه نظارت می کنند.
پومسه: در این سبک تکواندوکاران از حرکات، ضربات پا، مشت، تکنیک های ایستادن و نحوه قرار گیری در جواب حمله فرد مهاجم استفاده می کنند. این سبک از مهم ترین هنر های رزمی این ورزش می باشد و هر حرکت پومسه و فرم بر اساس منطق و فلسفه ایجاد می شود.
هان ما دانگ: این سبک از این ورزش به نوعی دفاع شخصی بوده و افراد در این سبک اقدام به شکستن اشیاء و اجسام سخت می کنند. این سبک تنها برای افراد حرفه ای بوده و یک فرد برای شکستن اجسام باید تمرینات زیاد، تمرکز، قدرت و اعتماد به نفس بالایی داشته باشد.

ادامه مطلب تکواندو را در مقاله ورزشی آسان اسپرت (asansport) مطالعه نمایید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آسان اسپرت

گروه تخصصی "آسان اسپرت" در سال ۱۳۹۵ با هدف فعالیت در زمینه ارائه کلیه خدمات و محصولات ورزشی از طریق فضای مجازی شروع به فعالیت نمود. ما نیز همانند بسیاری از شما مراجعه کنندگان به فضای مجازی و مشتریان سنتی که به دنبال سریعترین، ساده ترین و ارزانترین راه دریافت خدمات و محصولات ورزشی بودید، همواره دچار سختی ها و پیچیدگی های مراحل خرید یا فروش در شکل سنتی و مجازی بوده ایم و به خوبی می دانیم که یافتن بهترین گزینه ی ممکن برای خرید و فروش خدمات و محصولات ورزشی در بازار شلوغ کنونی، کاری بس پر دغدغه، زمان بر، و گیج کننده است. از این رو گروه آسان اسپرت به عنوان جامعه متخصصین ورزش کشور و مسلط به مقوله ورزش و تحولات گوناگون این صنعت بر آن شد که ضمن بررسی علمی و دقیق نیاز ها، محدودیت ها، فرصت ها و تهدیدهای موجود بازار فعلی ورزش کشور ، به ایجاد و راه اندازی پایگاهی مجازی بپردازد. اگرچه نهایت سعی خود را نموده ایم که حداکثر سادگی را در فرآیند ارائه خدمات و محصولات داشته باشیم، لیکن همواره مشتاق دریافت نظرات و پیشنهادات سازنده شما برای هرچه بهتر و کارآمدتر کردن این فرآیند هستیم. در صورتی که علاقمند به در میان گذاشتن نظرات خود با ما هستید، آنها را به آدرس[email protected] ارسال نمائید. آسان اسپرت با ساده سازی و روشن سازی فرآیند خرید و فروش انواع خدمات و محصولات ورزشی، شما را یاری می کند تا با کمترین دردسر و در کمترین زمان "بیابید" یا "بسپارید".

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تازه‌های ورزش