اطلاعات تماس
  • 021461*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139910304868415876

حسابداری مالی و اهمیت آن در ساختار شرکت ها

کد: 139910304868415876

https://bit.ly/39fYiWe

، (اخبار رسمی): حسابداری مالی شاخه خاص مربوط به بخش مالی شرکت ها و کسب و کارها را برعهده دارد. این بخش از حسابداری توسط بخش مالی شرکت ها انجام گرفته و تمامی امور مربوط به آن، حول محور امور مالی قرار دارد.

حسابداری مالی
حسابداری مالی

حسابداری مالی یا Financial Accounting شاخه ای از حسابداری است که امور مربوط به داده های مالی یک کسب و کار را بر اساس قوانین و اصول حسابداری در ترازنامه و صورت های سود و زیان جمع آوری کرده و مورد استفاده خاص قرار می دهد. تمامی اطلاعاتی که در حوزه حسابداری شرکت ها و کسب و کارهای مختلف وجود دارند، از مهمترین اطلاعات مربوط به آن شرکت هستند. خروجی های بدست آمده از محاسبات و تجزیه و تحلیل های حسابداری، در اتخاذ تصمیم های آتی برای شرکت و کسب و کار اهمیت فراوانی دارند. اطلاعاتی که در بخش حسابداری مالی شرکت ها وارد و خارج می شود، می تواند میتنی بر اطلاعات واقعی و دقیق بوده و هرگونه اطلاعات غیرواقعی در این بخش می تواند عواقب بدی را برای شرکت به همراه داشته باشد.

اهمیت حسابداری مالی

سازمان های مختلف فعال در حوزه تجارت، بازرگانی و امور خدماتی بیشترین نیاز را به حسابداری مالی دارند. این سازمان ها گزارشات مالی خود را در قالب ترازنامه و صورت سود و زیان ارائه می دهند. هدف آنها از ارائه این گزارشات، آگاه سازی صاحبان سرمایه از وضعیت سهام خود و همچنین افراد دیگری است که تمایل به سرمایه گذاری در آن سازمان بخصوص را دارند. از طرفی دیگر این اطلاعات جهت گزارش به ماموران مالیاتی مورد استفاده قرار می گیرد.

می توانید با مراجعه به مقاله پلمپ دفاتر در همین وبسایت، اطلاعات تکمیلی را در زمینه گزارشات دفاتر پلمپ و اهمیت آنها در حسابداری کسب و کارها، کسب نمایید.

حسابداری مالی گزارشات خود را بر اساس اطلاعات روزمره تهیه می کند. این گزارشات به کمک اطلاعات ثبت شده در دفاتر روزنامه تهیه می گردد. اطلاعاتی که برای تهیه گزارشات حسابداری مالی مورد استفاده قرار می گیرد عبارتند از: خرید و فروش خدمات و کالا، خرید تجهیزات و ماشین آلات مورد استفاده در کسب و کار و همچنین هزینه های جاری از قبیل اجاره بها، حقوق پرسنل و پول آب و برق و غیره می باشد.

نرم افزار حسابداری و حسابداری مالی

به دلیل استاندارد بودن سیستم حسابداری در کشور ما، نرم افزارهای حسابداری متوسط و عمومی پاسخگوی نیاز بسیاری از شرکت ها و صاحبان کسب و کار می باشند. احتمال بروز خطای انسانی در حسابداری سنتی و دستی افراد را مجاب به استفاده از نرم افزار حسابداری، نموده است. نرم افزار های حسابداری میان رده و استانداردی که در بازار وجود دارند، توانایی انجام بخش عمده ای از وظایفی که برای یک حسابدار شرح دادیم را، دارند. نرم افزار حسابداری رافع 7 با چندین سال سابقه درخشان در بین کاربران امور حسابداری، با توانی بالا در حسابداری مالی و همچنین محیطی ساده و قابل فهم، خدمات حسابداری را ارئه نموده است. اکنون نسخه جدید این نرم افزار تحت عنوان نرم افزار حسابداری رافع 9 با همان مشخصات محبوب رافع 7 و امکاناتی جدید، جهت انجام امور حسابداری ارائه گردیده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021461*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بانک، بیمه و سرمایه | کار و استخدام