اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139911014873615561

زومبا (Zumba) چیست و مضرات و فواید آن کدام است؟

کد: 139911014873615561

https://bit.ly/3a6DEqK

، تهران , (اخبار رسمی): زومبا ورزشی تلفیقی از حرکات هوازی و رقص می باشد که با گام ها و حرکات آسان و سریع انجام می شود. در جواب زومبا چیست باید گفت که زومبا مانند ورزش ایروبیک از حرکات ریتمیک و تکراری تشکیل شده که ماهیچه های اصلی و بزرگ بدن را درگیر خود کرده و باعث چربی سوزی و سفت شدن این عضلات می شود.

ومبا (Zumba) چیست؟ | مضرات و فواید ورزش زومبا
زومبا (Zumba) چیست و مضرات و فواید آن کدام است؟

این ورزش هیجانی و جذاب در سال ۱۹۹۰ توسط یک ورزشکار کلمبیایی برای اولین بار در کلمبیا به وجود آمد و با گذشت زمان این ورزش در سر تا سر دنیا مورد استقبال مردم زیادی قرار گرفت و توسعه پیدا کرد. طبق آمار های رسمی اکنون در ۱۸۵ کشور جهان و بیش از ۱۴ میلیون دختر و پسر جوان و نوجوان در کلاس های آموزشی این ورزش مفرح شرکت کرده و آموزش می بینند.
فردی به نام سوچتا پل مربی و تنها متخصص تحصیل کرده این ورزش مهیج در کشور هند بود که برای اولین بار در کلاس خود به سراغ ماشین رفت و یک موسیقی لاتین را پلی و در کلاس خود پخش کرد سپس حرکات رقص لاتین را با حرکات ایروبیک قاطی کرد و ورزش زومبا را به وجود آورد. در حقیقت اولین کلاس رسمی زومبا توسط این فرد برگزار شد و پس از آن زومبا به سایر کشور های جهان رواج پیدا کرد.

رقص زومبا چیست؟

در این بخش قصد داریم بفهمیم زومبا چیست؟ زومبا ورزشی تلفیقی از حرکات هوازی و رقص می باشد که با گام ها و حرکات آسان و سریع انجام می شود. در بخش زومبا چیست باید گفت که زومبا مانند ورزش ایروبیک از حرکات ریتمیک و تکراری تشکیل شده که ماهیچه های اصلی و بزرگ بدن را درگیر خود کرده و باعث چربی سوزی و سفت شدن این عضلات می شود.
فرد در این ورزش از تحرک بالایی برخوردار می باشد از این رو به دلیل تحرک فراوان یکی از بهترین روش های موجود برای چربی سوزی و کاهش وزن می باشد که چربی های اضافه بدن تان را آب کرده و در زمانی کوتاه می توانید به تناسب اندام دلخواه خود برسید. در ادامه رقص زومبا چیست باید بدانید که شما در این ورزش نیاز به توانایی یا مهارت مورد قبول و خاصی ندارید و با پلی کردن موسیقی که لذت آن را بیشتر می کند می توانید شروع به انجام حرکات زومبا کنید.

تاثیر زومبا و افسردگی بر روح

پس از بررسی زومبا چیست نوبت به تاثیر زومبا و افسردگی بر روح و روان می رسد. به احتمال بسیار زیاد شما هم از تاثیرات ورزش بر روی روح و روان و همچنین درمان بیماری افسردگی شنیده اید در حقیقت وقتی یک فرد به صورت منظم و مداوم روزانه در هر رشته ورزشی فعالیت می کند با گذشت زمان خلق و خوی بهتری پیدا می کنند. هنگامی که یک فرد در هر رشته ورزشی شروع به فعالیت می کند بدن او ماده ای به نام اندروفین ازاد می کند.
اندروفین همانند مورفین احساس ارامش و کاهش درد را به بدن القا می کند در اصل همگی ما وقتی یک بار شروع به ورزش کرده ایم احساس شادابی و نشاط به ما دست داده است و آن حس ناشی از ازاد شدن همین ماده می باشد. همچنین از تاثیر زومبا و افسردگی می توان به کاهش استرس، رها شدن از اضطراب و افسردگی، افزایش اعتماد به نفس و همچنین بهبود خواب اشاره کرد.


مضرات ورزش زومبا چیست؟

در این بخش نوبت به مضرات ورزش زومبا می رسد اما در ابتدا باید گفت که همه ی ورزش ها دارای فواید بسیاری هستند و اگر درست و صحیح انجام نشوند ممکن است برای بدن مضر باشد. در اصل هیچ ورزشی دارای خاصیت مضر بودن نمی باشد و این ما هستیم که باعث اسیب به خود می شویم. در ادامه به برخی از مهم ترین مضرات ورزش زومبا پرداخته ایم :

  •  انجام حرکات هوازی همان طور که در ابتدای زومبا چیست گفته شد باعث کاهش وزن می شود و در صورت رهایی و عدم ادامه آن فرد ممکن است با بازگشت وزن و چاقی مواجه شود.
  •  در حین انجام حرکات زومبا ایرانی به دلیل تحرک فراوان در صورت اشتباه انجام دادن یک حرکت باعث اسیب رساندن به خود می شویم.
  •  رقص زومبا ایرانی برای افرادی که پوکی استخوان دارند یا سن آن ها بالا می باشد کاملا مضر بوده و از انجام ان باید خودداری کنند.
  •  خانم هایی که تمایل به زومبا ایرانی یا زومبا رقص ندارند به سمت این ورزش نباید بروند چون برای آن ها خسته کننده خواهد بود.

فواید ورزش زومبا چیست؟

فواید این ورزش هیجانی و مهیج قبل از نام بردن آن ها به دو بخش کلی جسمی و روحی تقسیم می شود. از نظر جسمانی این ورزش با کالری سوزاندن زیاد باعث چربی سوزی و در نهایت تناسب اندام ما می شود و از جنبه روحی نیز این ورزش نشاپ آور بوده و باعث حس سرزندگی و شادابی در فرد می شود. در ادامه برخی از مهم ترین فواید ورزش زومبا برای بدن را برای شما نام برده ایم :

  •  چربی سوزی و تناسب اندام: این ورزش با درگیر کردن ماهیچه های ران، پا، شکم، پهلو و … سریعا شروع به چربی سوزی می کند به طوری که در یک جلسه می توانید ۱۰۰۰ کالری بسوزانید.
  •  انعطاف پذیری بدن: به دلیل حرکات ترکیبی زیاد در این ورزش انعطاف بدنی شما بالا می رود همچنین از زود خسته شدن عضلات بدنتان جلوگیری می کند.
  •  شادی و نشاط آور بودن: به دلیل اهنگ و حرکات جذاب در این ورزش خلق و خوی شما بهتر از قبل خواهد شد و با این ورزش می توانید به جنگ استرس و افسردگی بروید.
  •  کمک به عملکرد قلب: این ورزش به دلیل حرکات هوازی خود به جذب اکسیژن بیشتر کمک کرده و با تنظیم ضربان قلب شما قوی تر خواهد شد.

ادامه مطلب را در مقاله ورزشی سایت آسان اسپرت مطالعه نمایید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آسان اسپرت

گروه تخصصی "آسان اسپرت" در سال ۱۳۹۵ با هدف فعالیت در زمینه ارائه کلیه خدمات و محصولات ورزشی از طریق فضای مجازی شروع به فعالیت نمود. ما نیز همانند بسیاری از شما مراجعه کنندگان به فضای مجازی و مشتریان سنتی که به دنبال سریعترین، ساده ترین و ارزانترین راه دریافت خدمات و محصولات ورزشی بودید، همواره دچار سختی ها و پیچیدگی های مراحل خرید یا فروش در شکل سنتی و مجازی بوده ایم و به خوبی می دانیم که یافتن بهترین گزینه ی ممکن برای خرید و فروش خدمات و محصولات ورزشی در بازار شلوغ کنونی، کاری بس پر دغدغه، زمان بر، و گیج کننده است. از این رو گروه آسان اسپرت به عنوان جامعه متخصصین ورزش کشور و مسلط به مقوله ورزش و تحولات گوناگون این صنعت بر آن شد که ضمن بررسی علمی و دقیق نیاز ها، محدودیت ها، فرصت ها و تهدیدهای موجود بازار فعلی ورزش کشور ، به ایجاد و راه اندازی پایگاهی مجازی بپردازد. اگرچه نهایت سعی خود را نموده ایم که حداکثر سادگی را در فرآیند ارائه خدمات و محصولات داشته باشیم، لیکن همواره مشتاق دریافت نظرات و پیشنهادات سازنده شما برای هرچه بهتر و کارآمدتر کردن این فرآیند هستیم. در صورتی که علاقمند به در میان گذاشتن نظرات خود با ما هستید، آنها را به آدرس[email protected] ارسال نمائید. آسان اسپرت با ساده سازی و روشن سازی فرآیند خرید و فروش انواع خدمات و محصولات ورزشی، شما را یاری می کند تا با کمترین دردسر و در کمترین زمان "بیابید" یا "بسپارید".

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]