اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139911054880115617

بهترین نرم افزار ها و پلتفرم های برگزاری وبینار

کد: 139911054880115617

https://bit.ly/2MHdanq

، تهران , (اخبار رسمی): وبینارها یک روش نسبتا جدید برای ارائه خدمات و توانمندی های افراد و شرکت هاست که به جذب کاربران، اشتراک گذاری تجربه‌ها و رشد کسب و کار می تواند کمک کند. در این مقاله در کارینوتک تعدادی از بهترین نرم افزارهای برگزاری وبینار یا همان سمینار آنلاین را برای شما به اشتراک می گذاریم.

پنچ تا از بهترین نرم افزار ها و پلتفرم های برگزاری وبینار
بهترین نرم افزار ها و پلتفرم های برگزاری وبینار

آیا می‌خواهید یک وبینار خوب برگزار نمایید؟ وبینارها یک روش نسبتا جدید برای ارائه خدمات  و توانمندی های افراد و شرکت ها می باشد که به جذب کاربران، اشتراک گذاری تجربه‌ها و رشد کسب و کار می تواند کمک نماید. در این مقاله در کارینوتک تعدادی از بهترین نرم افزارهای برگزاری وبینار یا همان سمینار آنلاین و یا رویداد آنلاین را برای شما به اشتراک می گذاریم.

وبینار چیست و چه کاربردی دارد؟

اصطلاح وبینار یا همان سمینار آنلاین، به گردهمایی که برای یادگیری و آشنایی با خدمات و محصولات با اشتراک گذاری نظرات در یک جلسه آنلاین می باشد را در اصلاح وبینار می گویند. مهمترین تفاوت آن با سمینار این‌است که وبینارها در محیط اینترنت برگزار می شود و وابسته به زمان و مکان نمی باشد و همه شرکت کنندگان وبیناربا استفاده از کامپیوترها یا تلفنهای همراه خود در این جلسه آنلاین شرکت می کنند. در وبینار ارائه دهنده صدا، تصویر و حتی فایلهای ارائه خود را می تواند به اشتراک بگذارد و شرکت کنندگان نیز می توانند در صورت نیاز و مجوز ارائه دهنده صدا و تصویر خود را به اشتراک بگذارند.

نرم افزارهایی که می توان با آنها وبینار برگزار نمود امکاناتی همچنون به اشتراک گذاری صدا و تصویر، چت، اشتراک گذاری فایل ارائه و حتی صفحه دسکتاپ ارائه دهنده اشاره نمود که این خود می تواند به جذابیت یک همایش آنلاین اضافه نماید.

با بیان این نکات و قایلست ها، می خواهیم نگاهی به برخی از بهترین نرم افزارهای برگزاری وبینار موجود بیندازیم.

نرم افزار Zoom

نرم افزار و یا پلتفرم Zoom برای افرادی که به دنبال سیستم و سایتی می باشند که از طریق آن بتوانند جلسات خود را به صورت آنلاین برگزار نماید یکی از بهترین گزینه ها می باشد. پلتفرم زوم برای تعداد کاربر محدودی به صورت رایگان می باشد و از مزایای خوب آن تعداد دوربین همزمان برای ارائه دهنده و شرکت کننده می باشد. این نرم افزار قابلیت های زیادی را ارائه می دهد، اما برای وبینار اولیه رایگان، کاربران تنها می‌توانند یک جلسه 40 دقیقه ای داشته باشند. متاسفانه باید بگویم که به دلیل تحریم بودن کشور ما توسط این نرم افزار امکان استفاده آن تنها با VPN امکان پذیر است که خوب به شدت بر سرعت اینترنت کاربران تاثیر می گذارد و باعث قطعی و افت سرعت و کیفیت ارتباط می گردد.

نرم افزار Microsoft Teams

نرم افزار و یا پلتفرم مایکروسافت تیم یکی دیگر از نرم افزارهای حوزه برگزاری وبینار می باشد که می توان از آن برای ویدئو کنفرانس با امکاناتی همچون چت، اشتراک گذاری صدا و تصویر، اشتراک گذاری صفحه نمایش و فایل های مایکروسافت آفیس استفاده نمود. خوب باید بگم که این پلتفرم هم از جمله پلتفرم های خیلی خوب در این حوزه هست ولی تا یک تعداد محدودی کاربر به صورت رایگان می باشد و از یک تعدادی بیشتر نیازمند پرداخت هزینه دلاری می باشد.

Adobe Connect

نرم افزار و یا پلتفرم ادوبی کانکت یک سیستم بسیار کامل و نیز محبوب برای برگزاری جلسات انلاین و وبینار است که قابلیت های بی‌نظیری را پشتیبانی می‌کند و از بهترین بسترهای‌ برگزاری وبینار و یا کلاس‌های مجازی می‌باشد. از آن برای ویدئو کنفرانس با امکاناتی همچون چت، اشتراک گذاری صدا و تصویر، اشتراک گذاری صفحه نمایش و فایل های مایکروسافت آفیس  و حتی اشتراک گذاری ویدوئو و فایل هاس صوتی استفاده نمود.

Google Hangouts

نرم افزار Google Hangouts یکی از آسان‌ترین نرم افزارهای برگزاری یک وبینار فوق العاده سریع و رایگان است.و هر شخصی که نیاز به استفاده داشته باشد تنها با داشتن یک اکانت ساده ازGoogle می‌تواند از آن استفاده کند. این نرم افزار جدا از تماس صوتی و تصویری، به چندین کاربر امکان می دهد تا به یک گروه بپیوندند. کاربران می توانند در Google Hangouts فایل ها، گپ، اشتراک گذاری صفحه های رایانه و موارد دیگر را به اشتراک بگذارند.

BigBlueButton

نرم افزار بیگ بلو باتن یک پلتفرم وبینار منبع باز یا همان Open Source می باشد که  برای برگزاری وبینار و یا کلاس های مجازی می تواند استفاده شود. هدف نرم افزار BigBlueButton این است که هر شخص، به وسیله ی یک مرورگر وب بتواند به محیط جلسه آنلاین وارد شود. این نرم افزار تمام قابلیت های اصلی که برای یک وبینار را دارا می باشد، از جمله، ویدئو کنفرانس با امکاناتی همچون چت، اشتراک گذاری صدا و تصویر، اشتراک گذاری صفحه نمایش و فایل های مایکروسافت آفیس استفاده نمود.

حال نکته قابل توجه این هست که شما در کارینوتک 3 تا از این بهترین پلتفرم ها را برای برگزاری وبینار دارا می باشید، که می توانید به راحتی هر چه تمام تر وبینار خود را بصورت رایگان برگزار نمایید. در حال حاضر کارینوتک دارای سه محصول و پلتفرم برای برگزاری رویداد و یا همان سمینارهای آنلاین بنام های:

استفاده نمایید، هر یک از این نرم افزارها و یا پلتفرم ها دارای ویژگی و قابلیت های منحصر به فردی می باشد که بنابر نوع نیاز می تواند برای وبینارهای مختلف استفاده نمود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کارینوتک

کارینوتک، ارائه دهنده نرم افزارهای آموزش آنلاین فارسی و همچنین برگزار کننده وبینار (سمینار آنلاین) و برگزاری دوره های آموزشی آنلاین ویژه مدرسین و مراکز آموزشی، طراحی سایت و سئو سایت

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]