اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139911194906015561

همه چیز درباره سالن های والیبال

کد: 139911194906015561

https://bit.ly/3d9z8e5

، تهران , (اخبار رسمی): طبق استاندار جهانی ورزش والیبال، توپ بازی برای مسابقات داخل سالن ورزشی والیبال باید وزنی حدود ۲۶۰ گرم داشته باشد. رنگ توپ والیبال باید ترکیبی از آبی، زرد و سفید باشد. بازی والیبال در دفعات مختلف ۳ ست و یا ۵ ست بازی می شود. تیمی برنده بازی است که توانسته باشد در سه ست از بازی حریف خود را ببرد.

همه چیز درباره سالن های والیبال
همه چیز درباره سالن های والیبال

سالن های والیبال دارای زمین هایی هستند که کف این سالن ها می تواند زمین چمن، زمین آسفالت و … باشد و این بازی می تواند بر روی این زمین ها صورت گیرد. بازی در سالن ورزشی والیبال و در زمینی به شکل مستطیل و با ابعادی معادل ۹ متر در ۱۸ متر انجام می شود. ارتفاع تور در سالن ورزشی والیبال برای بازی های خانم ها ۲٫۲۴ متر و برای بازی آقایان ۲٫۴۳ متر است. طبق استاندار جهانی ورزش والیبال، توپ بازی برای مسابقات داخل سالن ورزشی والیبال باید وزنی حدود ۲۶۰ گرم داشته باشد. رنگ توپ والیبال باید ترکیبی از آبی، زرد و سفید باشد.

بازی والیبال در دفعات مختلف ۳ ست و یا ۵ ست بازی می شود. تیمی برنده بازی است که توانسته باشد در سه ست از بازی حریف خود را ببرد. مناطق مختلف زمین بازی در سالن های والیبال به صورت زیر است:
• منطقه ۱: پشت منطقه ۲ قسمت عقب زمین
• منطقه ۲: قسمت زیر تور طرف راست زمین.
• منطقه ۳: قسمت زیر تور وسط زمین
• منطقه ۶: پشت منطقه ۳ زمین
• منطقه ۴: قسمت زیر تور طرف چپ
• منطقه ۵: پشت منطقه ۴ در قسمت عقب زمین.
اگر یک تیم امتیازی از تیم مقابل که سرویس می زند بگیرد، چرخش انجام می شود. چرخش بازیکنان به این صورت است که بازیکن منطقه ۱ به منطقه ۶، منطقه ۶ به منطقه ۵، منطقه ۵ به منطقه ۴، منطقه ۴ به منطقه ۳، منطقه ۳ به منطقه ۲ و منطقه ۲ به منطقه ۱ می رود.

کلاس های والیبال و مدرسه والیبال برای تمام سنین

یادگیری ورزش ها با حضور در کلاس های آموزشی با سرعت بالاتری انجام می شود و موجب آموزش و یادگیری صحیح می شود. با حضور در کلاس های والیبال و مدرسه والیبال هر شخصی می تواند به خوبی این بازی را یاد گرفته و آموزش ببیند. از آنجا که والیبال یک ورزش گروهی است برای یادگیری به کلاس های والیبال نیاز است. در کلاس های والیبال و مدرسه والیبال افراد با توجه سن و سال می توانند بازی را یاد بگیرند و تمامی قوانین آن را به درستی فرا گیرند. اگر شخصی قصد داشته باشد که والیبال را به صورت حرفه ای بازی کند شرکت در کلاس های والیبال و حضور در مدرسه والیبال بسیار به پیشرفت او کمک خواهد کرد. کلاس های والیبال و مدرسه والیبال باید استاندارهای خاصی را داشته باشند و همچنین مورد تأیید فدراسیون نیز باشد.
کلاس های والیبال، مدرسه والیبال، بهترین باشگاه والیبال در تهران و … که در سطح استاندارد های جهانی و مورد تأیید فدراسیون باشند در داخل ایران نیز وجود دارند و تعداد آن ها کم نیست.

ویژگی های بهترین باشگاه والیبال

بهترین باشگاه والیبال و سالن های والیبال خوب، زمانی که می‌خواهید به خوبی اموزش ببینید و به درستی تمرین کنید باید ویژگی هایی داشته باشد. در واقع انتخاب بهترین باشگاه والیبال و سالن های والیبال از اولویت زیادی برخوردار است. احتیاج دارید تا از انتخاب خود خوشحال باشید، چرا که در دراز مدت بر نحوه‌ تمرینات شما تأثیر گذار است. طبیعتا شما باید انتخابی کنید که با آن راحت بوده و در نهایت باشگاهی را برگزینید که هر جلسه تمرینی که در آن می‌ گذرانید برای شما کاملا لذت بخش باشد. سالن های والیبال خوب و یک باشگاه ورزشی والیبال زمانی بهترین است که ویژگی ها و بایدهایی را مانند مربیان حرفه ای، سالن مناسب با امکانات استاندارد، منطقه شهری و دسترسی آسان، در بر گیرنده تمرینات کمیته ملی، داشتن امکان ثبت نظر و بازخورد از نحوه فعالیت مربیان و عوامل و … دارا باشند.
در ادامه به شرح مهم ترین ویژگی های بهترین باشگاه های والیبال می پردازیم.

محل باشگاه و کلاس های والیبال

باید هنگام انتخاب باشگاه و کلاس های والیبال، به محل آن توجه ویژه‌ ای داشته باشید. اگر دور باشد، مسیر پر ترافیکی داشته باشد، جای پارک مناسبی نداشته باشد و … احتمال این که جلسات تمرینی خود را نادیده بگیرید افزایش می ‌یابد. به عنوان مثال، باشگاهی را انتخاب کنید که بین راه رفت یا برگشت محل کار شما یا نزدیک به خانه‌ شما است.

هزینه‌ی عضویت در باشگاه و سالن های والیبال

هزینه‌ی عضویت در باشگاه‌ های والیبال و کلاس های آموزشی و تمرینی این رشته ورزشی می‌ تواند خیلی متفاوت باشد. این هزینه به عواملی همچون ویژگی ‌های باشگاه یا تعداد جلساتی که قصد تمرین دارید بستگی دارد. اگر مباحث مالی یکی از نگرانی‌ های شما است، هزینه‌ عضویت باشگاه و کلاس یک عامل کلیدی در انتخاب شما خواهد بود. باید چندین باشگاه را در محله‌ خود بررسی کنید و هزینه‌ های عضویت آن‌ ها را با هم مقایسه نمایید تا مناسب‌ ترین آن ها را برگزینید.

ادامه مطلب سالن های والیبال را در مقاله ورزشی سایت آسان اسپرت مطالعه نمایید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آسان اسپرت

گروه تخصصی "آسان اسپرت" در سال ۱۳۹۵ با هدف فعالیت در زمینه ارائه کلیه خدمات و محصولات ورزشی از طریق فضای مجازی شروع به فعالیت نمود. ما نیز همانند بسیاری از شما مراجعه کنندگان به فضای مجازی و مشتریان سنتی که به دنبال سریعترین، ساده ترین و ارزانترین راه دریافت خدمات و محصولات ورزشی بودید، همواره دچار سختی ها و پیچیدگی های مراحل خرید یا فروش در شکل سنتی و مجازی بوده ایم و به خوبی می دانیم که یافتن بهترین گزینه ی ممکن برای خرید و فروش خدمات و محصولات ورزشی در بازار شلوغ کنونی، کاری بس پر دغدغه، زمان بر، و گیج کننده است. از این رو گروه آسان اسپرت به عنوان جامعه متخصصین ورزش کشور و مسلط به مقوله ورزش و تحولات گوناگون این صنعت بر آن شد که ضمن بررسی علمی و دقیق نیاز ها، محدودیت ها، فرصت ها و تهدیدهای موجود بازار فعلی ورزش کشور ، به ایجاد و راه اندازی پایگاهی مجازی بپردازد. اگرچه نهایت سعی خود را نموده ایم که حداکثر سادگی را در فرآیند ارائه خدمات و محصولات داشته باشیم، لیکن همواره مشتاق دریافت نظرات و پیشنهادات سازنده شما برای هرچه بهتر و کارآمدتر کردن این فرآیند هستیم. در صورتی که علاقمند به در میان گذاشتن نظرات خود با ما هستید، آنها را به آدرس[email protected] ارسال نمائید. آسان اسپرت با ساده سازی و روشن سازی فرآیند خرید و فروش انواع خدمات و محصولات ورزشی، شما را یاری می کند تا با کمترین دردسر و در کمترین زمان "بیابید" یا "بسپارید".

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

مکان‌های ورزشی | تجهیزات ورزشی