اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139911204908615440

چگونه می‌توان به سرعت لکه‌های دندان را از بین برد؟

کد: 139911204908615440

https://bit.ly/3qjh70D

، تهران , (اخبار رسمی): اگر به دلیل لکه های زرد و قهوه‌ای روی دندان‌هایتان از نشان دادن لبخند خود مضطرب هستید، دیگر نگران نباشید. روش هایی برای خلاص شدن از شر این لکه ها برای همیشه وجود دارد.

پیشگیری از ایجاد لکه های دندان
چگونه می‌توان به سرعت لکه‌های دندان را از بین برد؟

تغییر رنگ دندان (Teeth Discolouration) به حالتی می گویند که ظاهر و شفافیت دندان ها غیر طبیعی به نظر برسد. تغییر رنگ سطوح خارجی دندان به دلیل تجمع لکه ها در سطح دندان ها می باشد.

شما باید به خود ظاهر توجه داشته و سعی کنید همیشه به بهترین شکل ممکن باشید. اما گاهی لکه های زرد دندان ها مانع این موضوع می شوند. اما باید بدانید که مجبور نیستید آنها را تحمل کنید، چرا که راه هایی برای از بین بردن همیشگی آنها وجود دارد.

برای اینکه بدانید علت چه عواملی باعث تغییر رنگ دندان شده و چگونه باید آنها را رفع کرد، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. همچنین می توانید به یک مشاوره دندانپزشکی رفته و از متخصص کمک بگیرید.

علت تغییر رنگ دندان ها چیست؟

تغییر رنگ دندان (Teeth Discolouration) به حالتی می گویند که ظاهر و شفافیت دندان ها غیر طبیعی به نظر برسد. تغییر رنگ سطوح خارجی دندان به دلیل تجمع لکه ها در سطح دندان ها می باشد. هنگامی که در دندان های خود تغییر رنگ را حس کردید، به این معنی است که ذرات رنگدانه ناشی از مواد غذایی در ساختار دندان ها جذب شده‌اند. دلایل مختلفی وجود دارد که دندان های شما سفیدی خود را از دست می دهند، اما در اصل سه عامل اصلی برای تغییر رنگ دندان وجود دارد که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

چه عواملی باعث ایجاد لکه روی دندان می شوند؟

لکه های روی دندان به سه دلیل یعنی عوامل خارجی، ژنتیک و تغییرات ناشی از افزایش سن ایجاد می شوند.

لکه های خارجی هنگامی ایجاد می شود که مینای دندان توسط مواد غذایی یا نوشیدنی های تیره مانند قهوه لکه‌دار شوند. سایر عوامل مانند سیگار کشیدن نیز می تواند باعث ایجاد لکه های خارجی شود. البته تمامی این لکه های خارجی قابل پیشگیری بوده و می توان با استفاده از یک برنامه روزانه برای تمیز کردن دندان ها و مراجعه منظم به دندانپزشک، آنها را به حداقل رساند.

لکه های ژنتیکی یا ذاتی هنگامی ایجاد می شوند که ساختار داخلی دندان یعنی عاج ها، تیره یا زرد رنگ شوند. این لکه ها به دلایل مختلفی ایجاد می شوند، از جمله:

در اوایل دوران کودکی مقدار زیادی فلوراید به شما داده‌اند.

مادر شما در نیمه دوم بارداری خود از آنتی بیوتیک های تتراسایکلین استفاده کرده است.

خود شما تا قبل از هشت سالگی از آنتی بیوتیک های تتراسایکلین استفاده کرده‌اید.

در سنین پایین دچار زمین خوردن یا آسیب های دیگری شده و خونریزی داخلی باعث تغییر رنگ دندان شده است.

شما مبتلا به بیماریdentinogenesis imperfecta متولد شده‌اید – یک بیماری نادر که باعث تغییر رنگ دندان ها به سبز، کهربایی یا بنفش می شود.

در حالت آخر نیز لکه ها ممکن است به دلیل افزایش سن ایجاد شده باشند. در واقع با گذشت زمان عاج دندان ها به طور طبیعی زرد شده و مینای دندان نیز نازک می شود، به همین علت دندان ها زرد رنگ به نظر می رسند.

از بین بردن لکه های دندان با داروهای سفید کننده خانگی

اگر به دنبال دندان های سفیدتر هستید، احتمالاً با طیف گسترده‌ای از داروهای سفیدکننده خانگی مانند خمیر دندان سفیدکننده، زغال فعال، جوش شیرین، سرکه سیب و انواع مختلف نوارهای سفید کننده روبرو شده‌اید. بعضی از افراد حتی به مصرف میوه هایی مانند آناناس و توت فرنگی روی می آورند. از طرفی افراد دیگر درمان های سنتی را انتخاب کرده و از موادی مانند روغن نارگیل که به کاهش التهاب و از بین بردن باکتری ها شناخته شده است استفاده می کنند.

اما سوال اینجاست که کدام درمان خانگی برای شما بهتر است؟ پیدا کردن پاسخ این سوال ممکن است دشوار باشد، زیرا تجربه نشان داده که شما همیشه نمی توانید به نظرات و تجربیات دیگران اعتماد کنید. در واقع گاهی راه رسیدن به دندان های سفید، می تواند راهی ناامیدکننده و پر هزینه باشد. گاهی اوقات حتی برخی از درمان های خانگی می توانند برای سلامتی شما خطرناک باشند. به عنوان مثال ژل های سفید کننده قوی که در برخی داروخانه ها وجود دارند، امکان دارند باعث عفونت دهان، تاول، سوختگی و حتی آسیب به اعصاب و مینای دندان شوند.

برای جلوگیری از ایجاد لکه روی دندان، پیشگیری را اولویت قرار دهید!

اگر نمی خواهید از درمان های خانگی که استفاده کنید، راه های دیگری نیز برای امتحان وجود دارند.

اولین و موثرترین کاری که می توانید برای مراقبت از لبخند خود و جلوگیری از ایجاد لکه روی دندان انجام دهید، داشتن یک رژیم صحیح روزانه است. برای جلوگیری و از بین بردن لکه های سطحی، بعد از هر بار خوردن یا نوشیدن دندان های خود را مسواک زده و از دهان‌شویه ضد باکتری استفاده کنید. این شوینده ها باکتری هایی که در پلاک ها گیر می کنند را از بین برده و دهان را پاکیزه می کنند. همچنین اگر فردی سیگاری عادی هستید، بهتر است که به فکر ترک آن باشید؛ چرا سیگار کشیدن به دلیل نیکوتین و قطران موجود در تنباکو باعث ایجاد لکه های ناخوشایند روی دندان ها می شود.

زمانی را برای مراجعه به دندانپزشک اختصاص دهید.

روش های سفید کردن دندان ها در خانه ممکن است گزینه ارزان‌تری به نظر برسند، اما نباید فریب روش هایی که در بیشتر مواقع بی تاثیر هستند را بخورید. به احتمال زیاد حتی با استفاده از این روش ها نیز تا مدت های طولانی به نتیجه دلخواه خود نخواهید رسید. در واقع همان هزینه های کمتر در گذر زمان روی هم انباشته شده و بیشتر می شود، در حالیکه دندان های شما روشن‌تر نشده و تغییری نکرده‌اند.

بنابراین برای رسیدن به نتیجه قطعی، بهتر است به دندانپزشک مراجعه کنید. در صورتی که دندان های سالمی داشته باشید، می توان با روش های سفید کردن دندان (بلیچینگ دندان) آنها را تمیز کرده و لکه ها را از بین برد. در واقع روش های سفیدی دندان برای هر کسی که روی دندان‌هایش لکه های زرد یا تیره داشته باشد بسیار خوب عمل می کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دندانپزشکی لبخند سپید

کلینیک دندانپزشکی لبنخد سپید با ۲۰ سال تجربه با استعانت از خداوند متعال و کادر درمانی متخصص و متعهد و همچنین استفاده از تجهیزات روز دنیا سعی دارد در جهت ارامش و اسایش شما عزیزان گام بردارد

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | بهداشت و درمان