اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139908104724215440

آیا از دست دادن مینای دندان مشکلی جدی ایجاد می کند؟

کد: 139908104724215440

https://bit.ly/389PlgX

، تهران , (اخبار رسمی): اگر شما یک دندان را از وسط تقسیم کنید، می توانید سه لایه درون آن ببینید. لایه سخت بیرونی مینای دندان شما است.

آیا از دست دادن مینای دندان مشکلی جدی ایجاد می کند؟
آیا از دست دادن مینای دندان مشکلی جدی ایجاد می کند؟

روش خاصی برای درمان فرسایش مینای دندان وجود ندارد، زیرا راه حل های احتمالی موجود بسته به میزان آسیب دندان های شما متفاوت هستند.

اگر شما یک دندان را از وسط تقسیم کنید، می توانید سه لایه درون آن ببینید. لایه سخت بیرونی مینای دندان شما است. این قسمت قوی‌ترین بافت بدن است، به قدری که حتی سخت‌تر از استخوان بوده و مقاومت بیشتری دارد. به دلیل همین قابلیت مینای دندان به عنوان محافظی برای عاج نرم‌تری که در زیر آن قرار دارد عمل کند. عاج دندان حاوی لوله های ریزی است که به مرکز عصبی دندان یا همان پالپ متصل می شوند.

متأسفانه مینای دندان شما روزانه در معرض آسیب و فرسودگی قرار می گیرد. اگرچه این موضوع ممکن است در ابتدا نگران کننده نباشد، اما این فرآیند می تواند در نهایت منجر به فرسایش کامل مینای دندان شما شده و بهداشت دهان و دندان را شما در معرض خطرهای جدی قرار دهد. خوشبختانه راه هایی وجود دارد که می توانید از آنها برای نگهداری و حفظ استحکام دندان های خود استفاده کنید.

چه عواملی باعث از بین رفتن مینای دندان می شوند؟

فرسایش مینای دندان ها امری اجتناب ناپذیر است، زیرا دندان های شما روزانه در معرض قندها و اسیدهای مضر قرار می گیرند. با این حال حتی عواملی وجود دارد که می تواند این روند را تسریع کند؛ مانند محکم مسواک زدن، ساییدگی یا سفت شدن دندان ها و یا یک رژیم غذایی ناسالم. البته موضوع بررسی عوامل خرابی مینای دندان نیست؛ بلکه سعی داریم به شما توضیح دهیم که از بین رفتن مینا، دندان شما را در معرض پوسیدگی، حساسیت و حتی شکستگی آنها قرار می دهد.

علائم فرسایش مینای دندان چیست؟

از بین رفتن مینای دندان یک روند کاملا تدریجی است و طبیعتا در یک شب اتفاق نخواهد افتاد. بنابراین تا زمانی که آسیب جدی به دندان های شما نرسد، ممکن است هیچ نشانه‌ای از این موضوع مشاهده نکنید. با نازک و ضعیف شدن مینای دندان، دندان های شما تیره‌تر از قبل به نظر می رسند. این امر به دلیل در معرض دید قرار گرفتن عاج زرد اتفاق می افتد. همچنین ممکن است متوجه شوید دندان‌هایتان نسبت به دمای گرم یا سرد حساس هستند، مانند زمانی که یک قهوه داغ نوشیده یا بستنی می خورید. با گذشت زمان حتی ممکن است ترک ها یا شکاف های کوچکی را روی دندان های خود مشاهده کنید. اگرچه این علائم شاید در نگاه اول جزئی به نظر برسند، اما با مشاهده این علائم حتما دندان های خود را به یک دندان‌پزشک نشان دهید.

فرسایش مینای دندان چگونه درمان می شود؟

روش خاصی برای درمان فرسایش مینای دندان وجود ندارد، زیرا راه حل های احتمالی موجود بسته به میزان آسیب دندان های شما متفاوت هستند. دندانپزشک شما در ابتدا یک مشاوره کامل به شما داده و ممکن است یک یا چند روش درمانی را به شما پیشنهاد دهد مانند:

  • وارنیش فلوراید: وارنیش فلوراید نوعی ژل پرخاصیت است که برای تقویت مواد تشکیل دهنده دندان ها استفاده می شود.
  • Nightguard: در این روش یک بالشتک بین دندان های بالا و پایین ایجاد می شود تا از اصطکاک و ساییده شدن دندان ها جلوگیری کند.
  • تاج: یک لایه محافظتی برای دندان ضعیف شده ایجاد می کند.

چگونه می توان از آسیب دیدن مینا دندان جلوگیری کرد؟

با رعایت بهداشت دهان و دندان در خانه و مراجعه منظم به دندانپزشک، می توانید به جلوگیری از فرسایش مینای دندان خود کمک کنید. همچنین بهتر است یک رژیم غذایی سالم داشته و مصرف قند و نشاسته را محدود کنید. به طور کلی با استفاده از یک رویکرد پیشگیرانه و رعایت موارد بهداشتی می توانید از آسیب دیدن مینای دندان جلوگیری کنید.

به صورت آنلاین وقت دندانپزشکی رزرو کنید!

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دندانپزشکی لبخند سپید

کلینیک دندانپزشکی لبنخد سپید با ۲۰ سال تجربه با استعانت از خداوند متعال و کادر درمانی متخصص و متعهد و همچنین استفاده از تجهیزات روز دنیا سعی دارد در جهت ارامش و اسایش شما عزیزان گام بردارد

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان