اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139912044928115440

انواع بریس های ارتودنسی دندان

کد: 139912044928115440

https://bit.ly/3kfXuVf

، تهران , (اخبار رسمی): چینش مرتب دندان ها با استفاده از بریس های ارتودنسی یکی از بهترین راه های تغییر دندان ها و زیباتر کردن لبخند شما می باشد. یک لبخند با دندان های صاف و زیبا می تواند اعتماد به نفس شما را بالا ببرد، غذا خوردن را بسیار راحت تر کرده و باعث جذابیت شما شود.

انواع بریس های ارتودنسی دندان
انواع بریس های ارتودنسی دندان

چینش مرتب دندان ها با استفاده از بریس های ارتودنسی یکی از بهترین راه های تغییر دندان ها و زیباتر کردن لبخند شما می باشد. یک لبخند با دندان های صاف و زیبا می تواند اعتماد به نفس شما را بالا ببرد، غذا خوردن را بسیار راحتتر کرده و باعث جذابیت شما شود. البته قبل از اینکه اقدام به استفاده از بریس های ارتودنسی کنید، باید روش های مختلف صاف کردن دندان را بررسی کرده و موردی که برای شما مناسب است را انتخاب کنید.

در چند سال گذشته تکنیک های مرتب کردن دندان ها با پیشرفت هایی روبه رو شده است. در واقع با استفاده از مواد و فن آوری های جدید، دندانپزشکان و متخصصان ارتودنسی انواع بسیار مختلفی از بریس های دندان را تولید کرده‌اند. به همین دلیل در ادامه انواع مختلف بریس ارتودنسی را معرفی می کنیم.

بریس های فلزی قدیمی

به احتمال زیاد اولین تصور شما از بریس های دندانی، مدل های های قدیمی فلزی می باشد. این بریس ها که از براکت های فلزی، سیم و نوارهای الاستیک تشکیل شده‌اند؛ یکی از متداول‌ترین نوع بریس ها هستند.

لاز به ذکر است که این بریس های فلزی کاملا موثر و ارزان بوده و از قرن هجدهم که ایجاد شدند تاکنون بسیار پیشرفت کرده‌اند. استفاده از آنها امروزه بسیار راحت بوده و حتی بیماران می توانند رنگ نوارهای الاستیک روی دندان‌هایشان را انتخاب کنند. با اینکه بریس های فلزی هنوز هم قابل توجه‌ترین نوع بریس های دندانی هستند، اما شما می توانید از سایر روش ها که در ادامه معرفی می شوند نیز استفاده کنید.

ارتودنسی نامرئی یا بریس شفاف

ارتودنسی نامرئی نیز یک روش محبوب بوده که با تکنیک های پیشرفته انجام شده و دندان ها را صاف می کند. در این روش هم دقیقاً مانند بریس ها، ارتودنسی نامرئی به دندان های شما فشار وارد می کند تا به تدریج آنها را شکل داده و هم تراز کند. اما در این نوع ارتودنسی به جای استفاده از بریس های فلزی ثابت، از یک سری مواد و ردیف های شفاف روی دندان‌هایتان استفاده می شود.

این ردیف ها قابل جابه جایی بوده و می توانید آنها را قبل از غذا خوردن و میان وعده ها خارج کرده و به راحتی تمیز کنید. همچنین ارتودنسی نامرئی یا بریس شفاف به گونه‌ای طراحی شده که تا حد امکان قابل رویت نیست، بنابراین شما می توانید بدون احساس وجود چیزی روی دندان‌هایتان، آنها را صاف کنید.

ارتودنسی پشت دندانی (زبانی)

بریس های ارتودنسی پشت دندانی مانند بریس های فلزی کار می کنند؛ اما دندانپزشک به جای قرار دادن براکت ها در جلوی دندان، آنها را در پشت و دور از چشم قرارمی دهد.

این نوع بریس ها برای افرادی که نمی خواهند ارتودنسی آنها مشخص باشد انتخاب خوبی است. البته همه دندانپزشکان ارتودنسی پشت دندانی را انجام نداده و هزینه آن نیز نسبت به انواع دیگر مانند ارتودنسی فلزی بسیار بیشتر است.

در واقع ارتودنسی پشت دندانی برای همه افراد مناسب بوده و تمیز کردن آنها نیز ناخوشایند و دشوار است.

بریس های سرامیکی

بریس های سرامیکی دقیقا مانند بریس های فلزی کار می کنند، اما جنس براکت ها در این نوع ارتودنسی از سرامیک است. بریس های سرامیکی با رنگ طبیعی دندان های شما ترکیب شده و جایگزین مناسبی برای بریس های فلزی هستند.

با استفاده از بریس های سرامیکی فقط در مدت شش ماه می توانید دندان هایی زیبا و یکدست داشته باشید.

برایس ارتودنسی سلف لیگیتینگ (self-ligating)

بریس های قدیمی از نوارهای الاستیک و همچنین از براکت و سیم برای فرم دادن دندان ها استفاده می کنند. نوارهای الاستیک که به عنوان لیگاتور نیز شناخته می شوند، دور براکت ها را می بندند تا سیم را در جای خود نگه دارند. در این روش سیم به نحوی داخل براکت قرار می گیرد که اصطکاک میان سیم و براکت کمتر از براکت معمولی می شود. همچنین جای نوارها، گیره های کوچک سیم را در جای خود نگه می دارند.

این بریس ها بسیار راحت‌تر از مدل های فلزی با کش هستند، زیرا از براکت های کوچکتر استفاده کرده و مقاومت اصطکاکی کمتری دارند. با استفاده از برایس ارتودنسی سلف لیگیتینگ، برای سفت کردن بریس ها لازم است دفعات کمتری به دندانپزشکی رفته و حتی مراقبت از دندان ها نیز آسان‌تر می باشد.

البته هر دو نوع بریس ارتودنسی فلزی و سرامیکی می توانند به حالت سلف لیگیتینگ دربیایند، بنابراین می توانید از این نوع براکت های سلف لیگیتینگ استفاده کرده و ظاهری مرتب و زیبا داشته باشید.

می خواهید لبخندی زیبا داشته باشید؟ مجموعه دندانپزشکی لبخند سپید، آماده ارائه خدمات زیبایی دندان با تجهیزات پیشرفته و دندانپرشکان مجرب است. خدماتی همچون ایمپلنت دندان ، لمینت سرامیکی و …

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دندانپزشکی لبخند سپید

کلینیک دندانپزشکی لبنخد سپید با ۲۰ سال تجربه با استعانت از خداوند متعال و کادر درمانی متخصص و متعهد و همچنین استفاده از تجهیزات روز دنیا سعی دارد در جهت ارامش و اسایش شما عزیزان گام بردارد

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان