اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139908184737415440

عادت های نامناسب استفاده از دندان

کد: 139908184737415440

https://bit.ly/36y2Zbe

، تهران , (اخبار رسمی): آیا تاکنون شده که نتوانسته‌اید درب یک بطری را باز کنید و در آخر از دندان های خود برای این کار استفاده کرده‌اید؟ این کار شاید در نگاه کلی موثر و حتی بی ضرر به نظر برسد، اما در حقیقت برای سلامت دهان و دندان های شما بسیار مضر است.

عادت های نامناسب استفاده از دندان
عادت های نامناسب استفاده از دندان

هر بار که شما ماده‌ای شیرین و دارای قند می خورید، باکتری های موجود در دهان از آن قند تغذیه کرده و یک ماده زائد اسیدی از خود به جای می گذارند که به مینای دندان شما آسیب می زند

حتی اگر شما به طور منظم به دندانپزشک مراجعه کرده و خدمات بسیار خوبی دریافت کنید، باز هم پیشنهاد می کنیم در مرحله اول از رفتن به یک دندان پزشکی جلوگیری کنید. این مراجعه ها نه تنها زندگی شما را مختل کرده و روز شما را پرمشغله می کند، بلکه می تواند سلامت دهان و دندان شما را نیز به خطر بیندازد. به عنوان مثال کشیدن یک دندان می تواند شما را در معرض خطر از دست دادن دندان های بیشتری قرار دهد. برای جلوگیری از مراجعه به دندانپزشک، لازم است تا برخی از عادت های نامناسب که در ادامه نام می بریم را ترک کنید.

استفاده از دندان ها به عنوان ابزار

آیا تاکنون شده که نتوانسته‌اید درب یک بطری را باز کنید و در آخر از دندان های خود برای این کار استفاده کرده‌اید؟ این کار شاید در نگاه کلی موثر و حتی بی ضرر به نظر برسد، اما در حقیقت برای سلامت دهان و دندان های شما بسیار مضر است. تکرار چنین کاری به مراتب می تواند مینای دندان شما را خراب کند. در نتیجه آنها به مرور زمان ضعیف شده و احتمال شکستگی‌شان بیشتر شود. پس به جای این که از دندان های خود برای باز کردن بطری استفاده کنید، بهتر است به استفاده از یک درب بازکن بطری روی بیاورید.

سیگار کشیدن یا استعمال دخانیات

تحقیقات نشان داده است که افراد سیگاری و کسانی که دخانیات مصرف می کنند، بیش از دو برابر افراد غیر سیگاری در معرض ابتلا به بیماری های لثه و سرطان دهان هستند. در واقع بیماری های مربوط به لثه، دلیل اصلی خرابی دندان ها در ایالات متحده محسوب می شوند. علاوه بر این ابتلا به سرطان دهان اغلب می تواند کشنده باشد، به خصوص اگر زود تشخیص داده نشود. در نتیجه سیگار کشیدن به دندان های شما آسیب جدی می گذارد، به همین دلیل پیشنهاد می کنیم به سلامتی دهان خود اهمیت داده و سیگار را کنار بگذارید.

ایمپلنت دندان بدون خونریزی در کلینیک دندان پزشکی لبخند سپید در دو شعبه غرب و شرق تهران

مصرف زیاد غذاهای شیرین

هر بار که شما ماده‌ای شیرین و دارای قند می خورید، باکتری های موجود در دهان از آن قند تغذیه کرده و یک ماده زائد اسیدی از خود به جای می گذارند که به مینای دندان شما آسیب می زند. دندان های شما حدود 20 دقیقه پس از خوردن آن ماده، در معرض این حملات اسیدی قرار دارند. بنابراین مصرف زیاد و مکرر مواد قندی باعث می شود دندان های شما تقریباً به طور مداوم در معرض آسیب و خرابی قرار بگیرند.

مصرف نوشیدنی های انرژی زا

اگرچه این نوشیدنی ها ممکن است تاثیر خوبی در تأمین انرژی شما بعد از یک بازی ورزشی یا تمرین داشته باشند، اما به میزان زیادی باعث خرابی دندان های شما می شوند. این نوشیدنی ها نیز درست مثل تنقلات شیرین، به راحتی باعث خرابی و ایجاد حفره روی دندان ها می شوند. درعوض می توانید با مصرف آب هیدراته شده یا نوشیدنی های انرژی‌زا را از طریق نی بنوشید تا تماس مستقیم با دندان های شما به حداقل برسد.

عدم استفاده از محافظ دندان ها در طول ورزش

به احتمال زیاد شما هم برای محافظت از سرتان بدون پوشیدن کلاه ایمنی فوتبال بازی یا دوچرخه سواری نمی کنید. با این حال در همان زمان بسیاری از افراد بدون محافظت از دندان های خود در برابر آسیب، به ورزش یا سایر فعالیت های بدنی می پردازند. شما می توانید از اکثر فروشگاه های لوازم ورزشی یک محافظ دهان بخرید و از آن استفاده کنید. البته بهتر است از دندانپزشک خود بخواهید که یک محافظ مناسب برای شما بسازد.

بنابرین حتی اگر دندانپزشک شما در حال فعالیت است و می توانید هر زمانی که خواستید به آنجا مراجعه کنید، اما باید تا جایی که ممکن است از این وضعیت جلوگیری کنید. تنها کافی است این عادت ها را ترک کنید تا ببینید که دفعات مراجعه شما به یک دندانپزشکی به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دندانپزشکی لبخند سپید

کلینیک دندانپزشکی لبنخد سپید با ۲۰ سال تجربه با استعانت از خداوند متعال و کادر درمانی متخصص و متعهد و همچنین استفاده از تجهیزات روز دنیا سعی دارد در جهت ارامش و اسایش شما عزیزان گام بردارد

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | سلامت و زیبایی