اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139911064884815440

مصرف مواد غذایی سالم برای جلوگیری از مراجعه به دندان پزشکی

کد: 139911064884815440

https://bit.ly/3ana14K

، تهران , (اخبار رسمی): امروزه با وجود شرایطی مانند قرنطینه و ماندن در خانه، سلامت دندان های شما می تواند بدون هیچ نشانه‌ای در معرض خطر قرار گیرد. از آنجایی که شما وقت بیشتری را در منزل سپری می کنید، به احتمال زیاد تعداد میان وعده‌هایتان در طول روز نیز بیشتر شده است.

مصرف مواد غذایی سالم برای جلوگیری از مراجعه به دندان پزشکی
مصرف مواد غذایی سالم برای جلوگیری از مراجعه به دندان پزشکی

امروزه با وجود شرایطی مانند قرنطینه و ماندن در خانه، سلامت دندان های شما می تواند بدون هیچ نشانه‌ای در معرض خطر قرار گیرد. از آنجایی که شما وقت بیشتری را در منزل سپری می کنید، به احتمال زیاد تعداد میان وعده‌هایتان در طول روز نیز بیشتر شده است. به علاوه مطب های دندان پزشکی نیز دیگر مانند گذشته در دسترس نبوده وهمه این این شرایط، احتمال خرابی ها و مشکلات دندان های شما را بالا می برند. بنابراین علاوه بر حفظ روتین بهداشت دندان، توجه به غذاهایی که مصرف می کنید نیز می تواند تأثیر زیادی بر سلامت دهان و دندان شما بگذارد. در این مطلب متوجه خواهید شد که چه غذاهایی بخورید تا از مشکلات احتمالی دندان جلوگیری کنید.

محصولات لبنی

پنیر، شیر و ماست قدرت محافظت و بازسازی دندان های شما را دارند. این مواد به تحریک تولید بزاق در دهان کمک کرده و به این ترتیب تجمع پلاک در بین دندان ها را دشوارتر می کنند. همچنین حاوی مواد معدنی هستند که می توانند به بازسازی لایه محافظ مینای روی دندان نیز کمک کنند.

میوه ها و سبزیجات تازه

میوه ها و سبزیجات تازه علاوه بر داشتن مقادیر بسیار کم از قندهای فرآوری شده، می توانند لثه های شما را با پاکسازی مواد غذایی که در مناطق غیر قابل دسترسی دهان گرفتار هستند تمیز نگه دارند. ساقه هویج و کرفس بهترین میان وعده برای طول روز محسوب می شوند. نکته دیگر اینکه سعی کنید از مصرف مرکبات در وعده های خود خودداری کنید، زیرا اسیدهای موجود در آنها به مرور دندان های شما را ساییده و حساس می کند.

آجیل

آجیل های فاقد روکش شیرین مانند بادام هندی، بادام زمینی و بادام معمولی برای شما مفید هستند. این تنقلات حاوی ویتامین ها و مواد معدنی زیادی بوده و می توانند دندان های شما را تقویت کنند.

چای

چای های سبز و سیاه حاوی موادی هستند که به عنوان پلی فنول شناخته می شوند. این مواد می توانند رشد پلاک های ایجاد کننده ناشی از باکتری ها در دهان را کاهش داده و محدود کنند.

آدامس بدون قند

آدامس های بدون قند گزینه خوبی برای جویدن در طول روز و بین وعده های غذایی هستند. این آدامس ها باعث تولید بزاق در دهان شده و نفس شما را بدون داشتن هیچ گونه قندهای مضری تازه نگه می دارند.

آب

هیدراته ماندن برای حفظ سلامت دهان و دندان بسیار مهم است. زمانی که بین وعده های غذایی آب می نوشید، تکه های کوچکی از غذا که ممکن است باقی مانده باشند از بین رفته و به عبارتی شسته می شوند. همچنین با مصرف آب، فرآیند تولید بزاق افزایش یافته و مانع از بوی بد دهان می شود. علاوه بر این نوشیدن آب شیر در واقع می تواند به بازسازی دندان ها کمک کند. حتی در بسیاری از شهرها آب لوله کشی حاوی ماده معدنی معروف به فلوراید است که با لایه خارجی دندان پیوند یافته و آنها را تقویت می کند.

غذاهایی که باید از مصرف آنها اجتناب کنید

برخی از غذاها وجود دارد که باید استفاده از آنها را در رژیم خود محدود کنید. غذاهایی که چسبناک، پر از قند یا اسیدی هستند؛ توانایی ضعیف سازی و خراب کردن دندان های شما را دارند. این مواد عبارتند از:

  • نان سفید
  • چیپس
  • آب نبات چسبناک یا ترش
  • جوش شیرین
  • میوه های خشک شده

خوردن میان وعده امری اجتناب ناپذیر است، اما بدان معنا نیست که بهداشت دندان نیز با مصرف هر وعده در خطر قرار بگیرد. گنجاندن موادی در رژیم غذایی که برای دندان های شما مفید هستند علاوه بر رفع گرسنگی، نیاز شما برای مراجعه به دندان پزشکی و انجام اقدامات ضروری را کاهش می دهد.

بهترین و مدرن ترین تجهیزات دندانپزشکی برای ترمیم و درمان موارد مربوط به دندان مانند ایمپلنت دندان ، لمینت دندان و … فقط در مجموعه دندانپزشکی لبخند سپید

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دندانپزشکی لبخند سپید

کلینیک دندانپزشکی لبنخد سپید با ۲۰ سال تجربه با استعانت از خداوند متعال و کادر درمانی متخصص و متعهد و همچنین استفاده از تجهیزات روز دنیا سعی دارد در جهت ارامش و اسایش شما عزیزان گام بردارد

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | بهداشت و درمان