اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139912054930015617

ده روند برتر فعلی فناوری آموزشی در سال 1400

کد: 139912054930015617

https://bit.ly/3klENj0

، تهران , (اخبار رسمی): اگر شما یک مربی و یا مدرس مبتکر هستید، پیروی از روندهای آموزشی احتمالاً چیز جدیدی نیست بلکه یک الزام و اساس آموزشی است. با این حال با این لیست، این شما هستید که می توانید مناسب ترین "مد روز" را برای آموزش خود انتخاب کنید.

 ده روند برتر فعلی فناوری آموزشی در سال 1400
ده روند برتر فعلی فناوری آموزشی در سال 1400

یادگیری الکترونیکی یا همان آموزش آنلاین

یادگیری از راه دور به دلیل گسترش سریع COVID-19 و تعطیلی مدارس ، یک شبه به بالاترین روند فناوری آموزشی در سال جاری تبدیل شد. این امر منجر به افزایش تقاضا برای سیستم ها و پلتفرم های آموزشی آنلاین شد. آموزش الکترونیکی همان آموزش آنلاین است. این می تواند فعالیت های آنلاین مبتنی بر اسلاید باشد و یا همچنین می تواند یک دوره آنلاین باشد که به یک تجارت کمک می کند کارکنان را در مهارت های لازم آموزش دهد.

با eLearning ، محتوای آموزشی از طریق رایانه ، لپ تاپ ، تبلت یا تلفن های هوشمند به دانش آموزان درس داده می شود. نه تنها در وقت صرفه جویی می کنید بلکه درهای زیادی را برای یادگیری تعاملی باز می کنید. به جای اینکه در یک تجربه منفعل قرار بگیرند ، فراگیران می توانند آنچه را که برای یادگیری نیاز دارند سریع و آسان انتخاب کنند ، در هر کجا که باشند. آنها همچنین از طریق تعامل مستقیم با اطلاعات روی صفحه از طریق کشیدن محتوا از یک مکان به مکان دیگر یاد می گیرند که علاوه بر این ، سناریوهای مختلف فراگیران را ترغیب می کند تا در مورد آنچه در ادامه می آموزند ، انتخاب دقیق تری داشته باشند.

آخرین نکته این است که ، گرچه یادگیری الکترونیکی مدتهاست وجود دارد ، اما همچنان سبز است و به طور مداوم در حال توسعه است. مربیان از مزایای فناوری برای تأثیرگذاری بیشتر در یادگیری استفاده می کنند. به همین دلیل امروزه دوره های آموزش آنلاین و ترکیبی بیشتری تولید می شود.

تنوع ویژگی برجسته پلتفرم آموزش آنلاین است. شما می توانید از طریق جریانی مستقیم یا جلسات گروهی با استفاده از پلتفرم های مانند کارینومیت یا کارینوتیم و یا حتی ادوب کانکت به دانش آموزان خود در زمان واقعی (همزمان) آموزش دهید یا می توانید از روش های ضبط شده (ناهمگام) با طیف گسترده ای از رسانه ها و توابع دیجیتالی برای غنی سازی درس استفاده کنید. یک پلت فرم خوب یادگیری آنلاین همچنین می تواند با یک سیستم مدیریت یادگیری (LMS) ترکیب شود ، بنابراین شما می توانید نتایج یادگیری دانش آموزان خود را پیگیری کنید.

هوش مصنوعی (AI)

هوش مصنوعی تا سال 2021 ، هوش مصنوعی می تواند به روند اصلی تبدیل شود و بیش از 45 درصد رشد کند. پس چرا روند   EdTech در یکی از بزرگترین بازارهای جهان رونق گرفته است؟ اول و مهمترین نکته این است که ، هوش مصنوعی می تواند فعالیتهای اساسی در آموزش را مانند درجه بندی به طور خودکار انجام دهد. اکنون برای معلمان این امکان وجود دارد که نمره سوالات چند گزینه ای و پر از جای خالی را به صورت خودکار تشخیص دهند. بنابراین ، درجه بندی خودکار نوشته های دانشجویان ممکن است خیلی عقب نماند.

گیمیفیکیشن

اگر به دنبال راهی برای تبدیل یادگیری به فرایند جذاب و سرگرم کننده هستید ، گیمیفیکیشن مناسب ترین روند فناوری آموزشی است. هیچ دلیلی وجود ندارد که دانش آموزان درگیر بازی های کلاس نباشند، دانش آموزان می توانند بیاموزند و تمرین کنند در حالی که به فعالیت های هیجان انگیز بازی می پیوندند و عناصر بازی به ایجاد یک فضای یادگیری خنده دار و مثبت برای زبان آموزان کمک می کند.

یادگیری غوطه وری با VR و AR

از زمان ورود واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) ، تجربه یادگیری کلاس تغییر چشمگیری داشته است. افزایش تقاضا برای یادگیری تجربی ، توسعه یادگیری با VR و AR را به جلو سوق می دهد.

یادگیری بسیار تعاملی تر از روش های سنتی شده است. در حالی که VR یک واقعیت ساخته شده را فراهم می کند ، AR یک نمای بهبود یافته از یک تصویر واقعی ارائه می دهد. بنابراین ، آنها به توضیح مفاهیم پیچیده ای کمک می کنند که تصاویر ساده یا حتی آزمایشات عملی آزمایشگاه نمی تواند دانش آموزان را نشان دهد. به عنوان مثال ، VR زمانی که در یک دوره آموزش پزشکی شرکت می کنید بسیار مفید است چراکه به طور جزئی ،  VR فرصتی را برای دانش آموزان فراهم می کند تا در یک محیط کم خطر، جراحی های واقعی را تجربه کنند.

نتیجه

در پایان ، ما می دانیم که وقتی در مورد گرایش های فناوری آموزشی صحبت می کنیم چیزهای زیادی برای هضم وجود دارد. با این حال ، به یاد داشته باشید که فناوری در آموزش نفوذ کرده و کل فرایند آموزش و یادگیری خود را تجدید کرده است. به ویژه آموزش الکترونیکی ، ابزاری آموزشی که نه تنها قابلیت دسترسی و راحتی آموزش را افزایش می دهد بلکه باعث تغییر رفتارهای یادگیری و تمایلات فراگیران برای یادگیری می شود.

اما این یک خبر خوب است ، شما نیازی به تنهایی رفتن با این کشتی را ندارید زیرا ما را در کارینوتک پلتفرم های مختلف را در اختیار شما قرار می دهد تا ارزش واقعی یادگیری ، الهام بخشیدن به فراگیران و ایجاد ارتباط بیشتر و تقویت آموزش را به شما ارائه دهیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کارینوتک

کارینوتک، ارائه دهنده نرم افزارهای آموزش آنلاین فارسی و همچنین برگزار کننده وبینار (سمینار آنلاین) و برگزاری دوره های آموزشی آنلاین ویژه مدرسین و مراکز آموزشی، طراحی سایت و سئو سایت

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش