اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139912144944115892

مشکل شارژ نشدن هندزفری های بلوتوثی شیائومی و محصولات برندهای دیگر

کد: 139912144944115892

https://bit.ly/3kPwps8

، کرج , (اخبار رسمی): بسیاری از کاربران، همواره با مشکل شارژ نشدن هندزفری بلوتوثی خود مواجه هستند و راه درستی برای حل آن پیدا نمی‌کنند. در این مقاله، نگاهی دقیق به این مشکل و راه حل آن خواهیم داشت.

مشکل شارژ نشدن هندزفری های بلوتوثی (شیائومی و محصولات برندهای دیگر)
مشکل شارژ نشدن هندزفری های بلوتوثی شیائومی و محصولات برندهای دیگر

شارژ نشدن هندزفری بلوتوث شیائومی و همچنین محصولات مشابه از دیگر برندهای موجود در بازار، یکی از مشکلات آزاردهنده‌ای است که بسیاری از کاربران از آن گلایه دارند. با توجه به محبوبیت بالایی هدفون های بی سیم شیائومی از سری Redmi Airdots و Earbuds Basic و فقدان آموزشی کامل و جامع، بر آن شدیم تا مقاله‌ای در این زمینه تهیه کنیم. همراه آلوتاپ باشید. توجه داشته باشید که بسیاری از موارد ذکرشده در این مقاله، برای محصولات برندهای دیگر نیز صدق می‌کند.

هندزفری بلوتوث شیائومی Redmi Airdots را که نسخه گلوبال آن با نام Earbuds Basic شناخته می‌شود، به جرات می‌توان پرفروش‌ترین هندزفری بی سیم در ایران معرفی کرد. کیفیت صدای عالی در کنار طراحی جذاب و البته قیمت بسیار مناسب، باعث شد تا این محصول در میان کاربران، طرفداران زیادی پیدا کند و به سرعت محبوب شود و حتی همین امروز هم فروش بسیار بالایی داشته باشد.

اما این هندزفری ها یک مشکل اساسی دارند: از کار افتادن یکی از گوشی‌ها و شارژ نشدن در استفاده طولانی‌مدت! عمده مشکلی که کاربران با آن روبه‌رو هستند، شارژ نشدن هندزفری سمت چپی شیائومی در مدل‌های مختلفی مانند ایرداتس و ایربادز بیسیک است. خوشبختانه یا متاسفانه، این مشکل فقط در میان کاربران ایرانی نیست و با کمی جستجو می‌توان متوجه شد که بسیاری از کاربران در سراسر دنیا، مشکل شارژ نشدن هندزفری سمت چپی را دارند. البته، در برخی موارد هم گوشی سمت راستی شارژ نمی‌شود، ولی عمده مشکل در هندزفری چپی است.

پیش از هر چیز، توجه داشته باشید که محبوبیت بالای هندزفری های بلوتوثی، به خصوص محصولاتی که توسط Xiaomi تولید شده‌اند، باعث شده تا سودجویان، نسخه تقلبی این محصولات را تولید و به بازار عرضه کنند. به همین دلیل، لازم است مطمئن شوید هندزفری شما اورجینال است.

در ادامه، مجموعه‌ای از نکات و ترفندهایی را بیان خواهیم کرد که توسط افراد مختلف در سراسر دنیا آزمایش شده‌اند و عمدتا نیز جواب داده‌اند.

هنگامی که هندزفری داخل کیس شارژ قرار می‌گیرد، باید چراغ هندزفری برای نشان دادن شارژ، روشن شود. اگر هندزفری بلوتوث خود را داخل کیس شارژ قرار می‌دهید و فقط یکی از آنها شارژ می‌شود، این مقاله را تا انتها بخوانید.

برچسب زیر هندزفری را بکنید

بسیاری از کاربران اصلا نمی‌دانند که در بسته‌بندی اولیه کارخانه، روی نقطه اتصال شارژ هندزفری، یک برچسب کوچک قرار گرفته که مانع شارژ می‌شود. در هندزفری های بلوتوث شیائومی، این برچسب معمولا به رنگ آبی است. با جدا کردن این برچسب، امیدواریم مشکل حل شود.

از شارژر سالم استفاده کنید

برخی مواقع پیش می‌آید که کاربران از شارژر خراب استفاده می‌کنند و بعد از شارژ نشدن، تصور می‌کنند هندزفری آنها خراب است. مطمئن شوید که از شارژ سالم برای شارژ کیس هندزفری بلوتوثی خود استفاده می‌کنید.

هندزفری را ریست کنید

ریست کردن دستگاه، یکی دیگر از بهترین روش‌ها برای حل مشکل شارژ نشدن هندزفری بلوتوثی است. بدین منظور، باید دکمه‌های روی هر دو هندزفری را به صورت هم‌زمان به مدت ۳۰ ثانیه نگه داشت تا تنظیمات نرم‌افزاری مربوطه به حالت کارخانه برگردد.

در هندزفری های بلوتوث شیائومی نیز وقتی که چراغ روی هر دو گوشی در حال چشمک زدن است، باید دکمه روی هر دو را به صورت هم‌زمان برای ۳۰ ثانیه نگه داشت. در این حالت، هندزفری سه مرتبه روشن و خاموش می‌شود و بعد از مرتبه سوم، چراغ‌های روی سری‌ها به سرعت چشمک زده و رنگ‌های بنفش و سفید نیز دیده خواهند شد که این همین چشمک زدن سریع، نشانگر ریست شدن دستگاه است.

نقاط اتصال شارژ را تمیز کنید

اگر هیچ‌کدام از موارد بالا مشکل شما را حل نکرد، باید سراغ نقاط اتصال روی خود هندزفری بروید. هدفون های بی سیم، به خصوص هندزفری های بلوتوث شیائومی، به خاطر اندازه کوچکی که دارند، مستعد کثیف شدن و چرب شدن هستند. چرب شدن نقطه اتصال، می‌تواند یکی از عوامل اصلی شارژ نشدن هندزفری های بلوتوث شیائومی، لنوو و محصولات برندهای دیگر باشد.

تمیز کردن نقطه اتصال نباید کار سختی باشد و با یک دستمال معمولی نیز می‌توان این کار را انجام داد، ولی اگر فکر می‌کنید که هندزفری شما خیلی کثیف شده، می‌توانید از الکل استفاده کنید. توجه کنید که به هیچ‌وجه نباید الکل را مستقیما روی هندزفری پاشید.

تمیز کردن سری‌های اتصال در داخل کیس هم می‌تواند به شما کمک کند. برای این کار، کافی‌ست دستمالی که به کمی الکل آغشته شده را روی سری‌های مگنتی کشیده و آنها را تمیز کنید. این کار را با استفاده از یک گوش پاک‌کن نیز می‌توان انجام داد.

کج شدن نقاط اتصال شارژ

کج شدن پین‌های داخل کیس شارژ هم می‌توانند عامل شارژ نشدن هندزفری بلوتوثی باشند. برای اینکه بفهمید پین‌ها کج شده‌اند یا نه، باید کمی هندزفری را در زاویه‌های مختلف، سر جای خود حرکت دهید تا چراغ آن روشن شود. فشار آمدن به پین‌ها و داخل رفتن آنها هم می‌تواند عامل دیگری باشد که باید به دقت بررسی شود.

اگر موارد بالا مشکل شما را حل نکرد و مطمئن هستید که پین‌ها هیچ آسیبی ندیده‌اند، وقت آن است تا ترفندهایی که بسیاری از کاربران با انجام آنها موفق به حل مشکل خود شده‌اند را امتحان کنید.

جدا کردن هندزفری ها از یکدیگر

یکی از ترفندهایی که برخی کاربران می‌گویند به حل مشکل کمک کرده، جدا کردن هندزفری ها از یکدیگر است. برای این کار، کافی‌ست هندزفری سالم را از داخل کیس شارژ بیرون آورده و اجازه دهید تا هندزفری دیگری که (فعلا!) خراب است در کیس شارژ باقی بماند. بعد از یک روز، این کار را با دیگر هندزفری انجام داده و بررسی کنید که مشکل حل شده است یا نه.

قرار دادن هندزفری خراب در یک لیوان برنج

ترفند عجیب دیگری که کاربران زیادی با انجام آن به نتیجه مطلوب رسیده‌اند، قرار دادن هندزفری خراب داخل یک لیوان برنج خشک است. به گفته کسی که نخستین بار این روش را برای حل مشکل بیان کرد، هندزفری خراب به مدت ۲ روز باید داخل یک لیوان پلاستیکی پر از برنج در محیطی کاملا خشک قرار گیرد. پس از آن کافی‌ست هندزفری را داخل کیس شارژ قرار دهید و شاهد شارژ شدن هندزفری بلوتوث خود باشید!

ما هم مثل شما دلیل این موضوع را نمی‌دانیم، اما شاید موضوع به خواص برنج و مسائل مربوط به مغناطیس مربوط شود. به هر صورت، این یکی عملی‌ترین روش‌ها برای حل مشکل است.

همچنان هندزفری من شارژ نمی‌شود!

اگر هنوز مشکل شارژ را دارید، موضوع از دو حالت خارج نیست:

اتصالات داخلی و باتری آسیب دیده که لازم است یک تعمیرکار آن را بررسی کند.

هندزفری شما خراب شده و اگر آن را بدون گارانتی خریده‌اید احتمالا دیگر قادر به استفاده از آن نخواهید بود.

البته، امیدوارم در بدترین حالت، جزو دسته اول باشید.

سخن پایانی

متاسفانه، آمار خرابی هندزفری های بلوتوث شیائومی در مقایسه با محصولات برندهای دیگر مانند باسئوس، لنوو و اوی بسیار بالاست. با این حال، این هدفون ها با کیفیت ساخت بالا و توانایی عالی در پخش موسیقی، همچنان از محبوب‌ترین محصولات موجود در بازار محسوب می‌شوند.

در پایان، اگر تجربه یا راه حلی دارید که به حل مشکل کمک می‌کند، می‌توانید در بخش نظرات اعلام کنید تا به نام خودتان، در مقاله ذکر شود. به علاوه، اگر مشکلی مشابه دارید، در بخش نظرات می‌توانید اعلام کنید تا راه حل آن را بررسی کنیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فروشگاه اینترنتی آلوتاپ

آلوتاپ یک فروشگاه اینترنتی نوپاست که با شناخت کامل نیازهای کاربران، قصد دارد تجربه یک خرید ارزان و آسان را برای کاربران رقم بزند؛ به گونه‌ای که قیمت‌های پایین و رقابتی آن، تجربه‌ای تکرارنشدنی برای خریداران در سراسر ایران باشد. شعار ما، «تجربه یه خرید ارزون» است؛ شعاری که باور داریم در کنار یکدیگر می‌توانیم به آن دست یابیم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]