اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140001045066915892

راهنمای خرید بهترین ماوس های گیمینگ ارزان قیمت در سال 1400

کد: 140001045066915892

https://bit.ly/3u42Lmm

، کرج , (اخبار رسمی): یکی از چالش‌های همیشگی پی‌سی گیمرهایی که بودجه زیادی ندارند، خرید ماوس گیمینگ ارزان قیمتی است که بتواند نیازهای آنها را برطرف کند. با توجه به حضور فعال بسیاری از برندهای مشهور در کنار وجود محصولات متفرقه بسیار زیاد در بازار، انتخاب بهترین ماوس مخصوص بازی ارزان، واقعا کار دشواری خواهد بود.

راهنمای خرید بهترین ماوس های گیمینگ ارزان قیمت در سال 1400
راهنمای خرید بهترین ماوس های گیمینگ ارزان قیمت در سال 1400

وقتی صحبت از «ماوس گیمینگ» به میان می‌آید، فورا ذهن همه سمت محصولات شرکت‌های لاجیتک، ای فورتک، ریزر و… می‌رود؛ محصولاتی که واقعا جزو بهترین‌ها هستند و با امکانات ویژه‌ای که دارند، تجربه‌ای بی‌نظیر از بازی کردن را برای‌تان رقم خواهند زد. اما واقعیت این است که این محصولات، اغلب قیمت بسیار بالایی دارند و در شرایط موجود، پرداخت ۱ میلیون تومان یا بیشتر برای افرادی که بودجه زیادی ندارند، واقعا دشوار است.

همین موضوع نیز باعث شد تا ما در مقاله‌ای جامع ضمن بیان ویژگی‌هایی که هنگام خرید باید در نظر داشته باشید، برخی از بهترین ماوس های گیمینگ ارزان قیمت بازار را معرفی کنیم.

ویژگی‌های ماوس گیمینگ ارزان قیمت

فاکتورهای زیادی برای خرید این وسیله وجود دارند که هرکدام از آنها می‌توانند روی قیمت نهایی اثرگذار باشند؛ فاکتورهایی مانند قیمت، عملکرد و امکانات اضافه‌ای که ماوس در اختیار شما قرار می‌دهد و اگر توجه کافی به آنها نداشه باشید، حسابی به ضررتان تمام خواهد شد!

شاید برخی بگویند که با ماوس های ارزان موجود در بازار که از قضا کیفیت بالایی هم دارند، می‌توان از بازی کردن لذت برد. شاید این موضوع در حالت کلی درست باشد، ولی واقعیت این است که محصولات گیمینگ، همیشه امکاناتی مازاد بر محصولات عادی دارند و حداقل طراحی آنها می‌تواند برگه برنده شما در بازی‌ها باشد.

طراحی و شکل ظاهری

نخستین چیزی که هنگام خرید یک ماوس گیمینگ ارزان قیمت باید در نظر گرفت، طراحی و شکل ظاهری آن است. برخی از محصولات موجود در بازار سیستم نورپردازی RGB ارائه می‌شوند و جلوه متفاوت و خاص را به آن می‌بخشند. در برخی از محصولات، رنگ چراغ LED به‌کاررفته در ماوس، ثابت و تک‌رنگ است؛ در حالی که سایرین به صورت چندرنگ طراحی شده‌اند و دائما رنگ آنها تغییر می‌کند.

مهم‌تر از شکل ظاهری، طراحی ماوس است. محصولاتی که بیشتر مناسب محیط‌های خانگی یا اداری ساخته شده‌اند، کوچک هستند و ارگونومی لازم را ندارند. این در حالی‌ست که محصولات مخصوص بازی، اکثرا هیکل‌های عضلانی داشته و در طراحی آنها به مواردی مانند محل قرارگیری انگشتان و گودی کف دست توجه شده است. این موضوع وقتی اهمیت پیدا می‌کند که ساعت‌های طولانی مشغول بازی کردن با ماوس می‌شوید.

کیفیت ساخت و عملکرد

کیفیت ساخت و عملکرد هم موارد دیگری هستند که باید به آنها توجه ویژه‌ای داشت. جنس بدنه محصولات گیمینگ، معمولا کیفیت بالاتری در مقایسه با یک ماوس ساده ۵۰ هزار تومانی یا حتی یک ماوس اداری ۲۰۰ هزار تومانی دارد و حس بهتری را حین انجام بازی به کاربر القا می‌کند. این محصولات بدنه مقاوم‌تری هم دارند و معمولا عمر کلیدها و ضربه‌پذیری آنها نیز بیشتر است.

امکانات اضافی

شاید بتوان با یک موس ۶۰ هزار تومانی هم از انجام بازی‌های کامپیوتری لذت برد، اما واقعیت این است که ماوس های گیمینگ، امکانات بیشتری دارند که در بازی‌ها حسابی به کمک‌تان می‌آیند.

مهم‌ترین ویژگی، دقت ماوس یا همان DPI (مخفف عبارت dots per inch) است که برای درک بهتر، می‌توان آن را معادل سرعت ماوس در نظر گرفت. در واقع، هر اندازه مقدار dpi در یک ماوس بالاتر باشد، سرعت پیمودن نقاط به ازای هر اینچ و به تبع آن، سرعت حرکت ماوس (منظور نشانگر ماوس است) افزایش پیدا خواهد کرد. این ویژگی در برخی بازی‌ها مثل عناوین FPS یا شوتر اول شخص که در آن به عکس‌العمل سریع‌تر و واکنش بهتر نیاز است، تجربه بسیار خوبی را برای شما رقم می‌زند. جالب است بدانید در محصولات مخصوص بازی حتی یک ماوس گیمینگ ارزان هم می‌توان کلیدی مخصوص تنظیم مقدار dpi را پیدا کرد.

یکی دیگر از این موارد، کلیدهای Backward یا Forward هستند که البته در محصولات غیر گیمینگ نیز دیده می‌شود. این کلیدها، هنگام سوئیچ کردن میان سلاح‌ها یا آیتم‌های مختلف بازی و در استفاده عادی، موقع وب‌گردی، بی‌نهایت کاربردی هستند. مسلما این دکمه‌ها در یک موس ساده ۵۰ هزار تومانی به هیچ‌وجه دیده نمی‌شود!

برخی لوازم حرفه‌ای‌تر، امکانات بیشتر و بهتری هم دارند؛ مانند کلید Double-Click. احتمالا از نام این کلید عملکرد آن را تشخیص داده‌اید؛ اما چنین دکمه‌ای کجا به کارتان می‌آید؟ می‌توان گفت بیشتر هنگام انجام بازی‌های شوتر و برای سلاح‌هایی که حالت شلیک آنها به صورت «تک‌تیر» است. در واقع، وقتی شما در یک بازی از سلاحی مانند «مگنوم» یا «کلت» استفاده می‌کنید، دیگر نیازی نیست برای هر مرتبه شلیک، چپ‌کلیک کرد؛ بلکه فقط با نگه داشتن دکمه Dobule-Click می‌توانید سلاح تک‌تیر خود را به رگباری مرگبار تبدیل کنید!

در برخی از محصولات حرفه‌ای‌تر، دکمه‌های بیشتری هم وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم.

معرفی و خرید بهترین موس های گیمینگ ارزان

ماوس گیمینگ تسکو مدل TM 762 GA

قیمت: ۱۶۹ هزار تومان (در تاریخ ۲ فروردین ۱۴۰۰)

تسکو، شرکتی ایرانی است که محصولات آن، عموما با طراحی و کیفیت بسیار خوب و قیمت کاملا منطقه و البته ضمانت یک‌ساله به دست مشتریان می‌رسد و همیشه می‌توان روی محصولاتی که توسط این کمپانی داخلی تولید می‌شود، حساب باز کرد؛ از این، موس TM 762 GA شرکت تسکو، نخستین محصولی است که در راهنمای خرید بهترین ماوس گیمینگ ارزان قیمت به معرفی آن می‌پردازیم.

ماوس گیمینگ تسکو مدل TM 2018N

قیمت: ۱۶۹ هزار تومان (در تاریخ ۲ فروردین ۱۴۰۰)

مورد بعدی در لیست ما که شاید بتوان آن را به عنوان بهترین ماوس گیمینگ ارزان در بازار ایران معرفی کرد، TM 2018N محصول شرکت تسکو است. ارگونومی حرف اول را در این ماوس می‌زند و افرادی که دستان بزرگترین دارند، تجربه بسیار خوبی از کار کردن با این ماوس برای‌شان رقم خواهد خورد.

این موس به ۷ کلید مختلف مجهز شده و در کنار دکمه‌های مربوط به تنظیم میزان دقت موس و همچنین backward و forward، دکمه Double-Click را هم روی آن می‌توان پیدا کرد.

دستگاه طراحی بسیار خوبی دارد و خیلی خوب در دستان شما جای می‌گیرد. به موارد بالا باید ضمانت ۱۲ ماهه توسن سیستم را هم اضافه کرد تا تسکو ۲۰۱۸N از هر نظر کامل باشد.

ماوس گیمینگ تسکو مدل TM 2021

قیمت: ۱۷۹ هزار تومان (در تاریخ ۲ فروردین ۱۴۰۰)

یکی دیگر از بهترین ماوس های گیمینگ ارزان بازار، باز هم محصولی از کمپانی تسکو به نام TM 2021 است. این محصول بر خلاف دو موس قبلی، از بدنه‌ای فلزی ساخته شده و به محض استفاده، وزن بالای آن توجه‌تان را به خود جلب خواهد کرد. با تمام تفاوت‌های ظاهری در این ماوس، خوشبختانه باز هم شاهد استفاده از سیستم نورپردازی RGB در موس ۲۰۲۱ تسکو هستیم.

ماوس گیمینگ هویت مدل HV-MS1027

قیمت: ۳۷۹ هزار تومان (در تاریخ ۲ فروردین ۱۴۰۰)

مورد متفاوت‌تری که قصد داریم در راهنمای خرید ماوس گیمینگ ارزان آن را معرفی کنیم، محصولی از شرکت Havit به نام HV-MS1072 است. این موس گیمینگ با ظاهری جذاب، بدنه‌ای باکیفیت و عملکردی عالی طراحی شده و ارگونومی بسیار خوب آن، شما را شگفت‌زده خواهد کرد. شاید بتوان گفت این موس بیشتر مناسب افرادی است که دستان بزرگتری دارند و می‌خواهند علاوه بر تجربه عالی از کار کردن با یک ماوس مخصوص بازی، دقت و عملکرد سریع را نیز تجربه کنند.

موس گیمینگ هویت ۱۰۷۲ از سنسور اپتیکال قدرت گرفته و با پشتیبانی از دقت ۳۲۰۰dpi، این امکان را به شما می‌دهد که در بازی‌ها، عملکردی سریع و به‌موقع داشته باشید. جایی که انگشتان روی ماوس قرار می‌گیرد، به صورت بافت‌دار طراحی شده تا هنگام استفاده، موس از زیر دستان شما سر نخورد. سیستم نورپردازی RGB نیز چاشنی ظاهر جذاب و تهاجمی موس گیمینگ هویت شده در MS1072 از هر نظر کامل باشد.

ماوس گیمینگ باسئوس مدل GAMO GM01 : بهترین ماوس گیمینگ ارزان

قیمت: ۵۲۹ هزار تومان (در تاریخ ۲ فروردین ۱۴۰۰)

اگر قصد خرید ماوس گیمینگ ارزان از برندی معروف و بااصالت را دارید، ما باسئوس GAMO GM01 را به شما پیشنهاد می‌دهیم. این محصول که قیمت آن البته کمی بیشتر از ۵۰۰ هزار تومان است، یکی از حرفه‌ای‌ترین محصولات موجود با امکانات پیشرفته‌ای است که ارزش خرید آن را بالا می‌برد.

موس گیمینگ باسئوس GM01 به ۹ کلید فیزیکی مختلف مجهز شده و با دقت بسیار بالایی ۶۴۰۰dpi به دست کاربران می‌رسد تا هرآنچه از یک موس حرفه‌ای انتظار دارید را در این محصول ببینید. در واقع، کاربران به کمک کلیدی که در بخش بالایی موس تعبیه شده، می‌توانند دقت را متناسب با سبک بازی خود، روی شش مقدار ۸۰۰، ۱۶۰۰، ۲۴۰۰، ۳۲۰۰، ۴۸۰۰ و ۶۴۰۰ تنظیم کنند.

متاسفانه، در این موس خبری از دابل کلیک نیست، اما کاربران می‌توانند از وجود ۲ کلید دیگر Desktop و Aiming Key بهره ببرند. عملکرد کلید اول کاملا مشخص است و بیشتر از بازی، برای افزایش بهره‌وری هنگام استفاده از کامپیوتر و ورود سریع به دسکتاپ به کمک‌تان می‌آید. اما عملکرد Aiming Key کاملا متفاوت از تصور شماست. وقتی دقت ماوس روی مقادیر بالاتر باشد، سرعت حرکت موس و نشانگر آن نیز افزایش پیدا خواهد کرد؛ این یعنی هدف‌گیری در بازی‌ها سخت‌تر می‌شود و شاید نتوان در سناریوهای خاص، دقت لازم را در هدف گرفتن و شلیک کردن داشت. مهندسان باسئوس برای رفع این مشکل، کلید Aiming Key را به موس اضافه کرده‌اند تا مادامی که این کلید را نگه داشته‌اید، دقت موس به ۸۰۰dpi برسد و بتوانید کنترل بهتری روی موس داشته باشید!

به موارد بالا باید کیفیت ساخت عالی، نورپردازی RGB با پشتیبانی از ۱۸ رنگ مختلف و کابل نایلونی را نیز اضافه کرد تا موس گیمینگ باسئوس، از هر نظر کامل باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فروشگاه اینترنتی آلوتاپ

آلوتاپ یک فروشگاه اینترنتی نوپاست که با شناخت کامل نیازهای کاربران، قصد دارد تجربه یک خرید ارزان و آسان را برای کاربران رقم بزند؛ به گونه‌ای که قیمت‌های پایین و رقابتی آن، تجربه‌ای تکرارنشدنی برای خریداران در سراسر ایران باشد. شعار ما، «تجربه یه خرید ارزون» است؛ شعاری که باور داریم در کنار یکدیگر می‌توانیم به آن دست یابیم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]