اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140001235085910703

کدام چای ایرانی از همه بهتر است؟

کد: 140001235085910703

https://bit.ly/32aX8qI

، تهران , (اخبار رسمی): چای ایرانی یکی از بهترین چای‌های جهان است. چای‌های ایرانی انواع مختلفی دارد که شناخت آن‌ها می‌تواند به شما در تهیه چای بسیار کمک کند؛ در این مقاله انواع چای ایرانی و بهترین چای را بشناسید تا با اطمینان بیش‌تر خرید کنید

کدام چای ایرانی از همه بهتر است؟
بهترین چای ایرانی

احتمالا می‌دانید که چای ایرانی از چای خارجی بهتر است اما شاید ندانید که کدام چای ایرانی بهتر از بقیه است. ما در این مقاله ابتدا انواع چای ایرانی را نام برده و سپس به معرفی بهترین چای ایرانی می‌پردازیم.

انواع چای ایرانی

همه چای‌های ایرانی از یک گیاه به دست می‌آیند. چایکار هنگام چیدن برگ چای، تمامی برگ‌ها را در یک گونی ریخته و آن‌ها را به کارخانه تحویل می‌دهد. در بوته چای معمولا برگ‌های بالایی کوچک‌تر و لطیف‌تر و برگ‌های پایینی بزرگ‌تر و زمخت‌تر هستند؛ چای متناسب با اینکه از کدام قسمت بوته چای تهیه شده باشد، در دسته متفاوتی قرار می‌گیرد و از بقیه چای‌ها متمایز می‌شود. ما در زیر اقسام مختلف چای ایرانی را معرفی می‌کنیم:

1- چای سرگل

این چای به عنوان مرغوب‌ترین و باکیفیت‌ترین چای‌های ایرانی شناخته می‌شود و طرفداران زیادی دارد. چای سرگل از غنچه و برگ‌های بالایی چای که لطیف‌تر هستند، به دست می‌آید و به خاطر این لطافت حالت پیچشی به خود می‌گیرند و نمی‌شکنند. هم‌چنین برگ‌های کوچک این چای باعث شده که هم عطر و طعم عالی داشته باشد و هم بسیار خوشرنگ باشد.

2- چای ممتاز

این چای از لحاظ کیفیت، در رده دوم از چای‌های ایرانی قرار می‌گیرد. برگ‌های چای ممتاز نسبت به چای سرگل اندکی بزرگ‌تر هستند، مشابه چای سرگل حالت پیچشی دارند، هم‌چنین چای ممتاز دارای طعم ملایم‌تر و تلخی کم‌تر می‌باشد. قیمت چای ممتاز از چای سرگل کم‌تر بوده ولی از چای قلم بیش‌تر است.

3- چای قلم

چای قلم از برگ‌های پایین‌تر چای به دست می‌آید، دارای اندازه درشت‌تر، طعم ملایم‌تر و رنگ کم‌تری نسبت به دو چای قبلی می‌باشد؛ هم‌چنین قیمت چای قلم ارزان‌تر از چای سرگل و ممتاز است.

4- چای شکسته

در طول فرآیند تولید چای، بخشی از برگ‌های چای به صورت کامل باقی نمی‌‌مانند و به چند تکه تقسیم می‌شوند. به چایی که از این برگ‌های خرد شده تشکیل می‌شود، چای شکسته می‌گویند. این چای نسبت به چای سرگل و ممتاز وزن کم‌تری دارد، پیچیدگی آن کم‌تر بوده و زود دم‌تر است؛ بنابراین چای شکسته برای افرادی که صبر و حوصله دم کردن 15 دقیقه‌ای چای را ندارند، مناسب است و در کم‌تر از 10 دقیقه دم می‌کشد.

5- چای باروتی

این چای شباهت زیادی به چای شکسته دارد ولی دارای اندازه کوچک‌تر و برگ‌های خردتری می‌باشد. از آن جایی که چای باروتی هم زود دم است و هم رنگ زیادی دارد، معمولا از آن در تهیه دمنوش‌ها و تی‌بگ‌ها استفاده می‌شود.

6- چای بهاره، چای تابستانه، چای پاییزه

علاوه بر موارد بالا اسامی دیگری نیز برای دسته بندی چای‌های ایرانی استفاده می‌شود که این نام با توجه به این که چای در چه فصلی از سال برداشت شود، به آن داده می‌شود. در بین این سه چای، چای بهاره عطر و طعم بهتری نسبت به دو چای دیگر دارد اما چای تابستانه و پاییزه نیز کیفیت مناسبی دارند و هر فرد بسته به ذائقه خود ممکن است هر یک از این سه را ترجیح دهد.

بهترین چای ایرانی

چای سرگل به دلیل به دست آمدن از غنچه و برگ‌های لطیف چای، مرغوب‌ترین و گران‌ترین چای ایرانی است. چای ممتاز نیز بعد از چای سرگل قرار می‌گیرد. تمام این‌ها دلیل نمی‌شود که چای‌های ارزان‌قیمت‌تر مثل چای قلم و یا شکسته، چای‌های بی‌کیفیتی باشند. چای قلم به خاطر طعم و عطر ملایم و قیمت مناسب‌تری که دارد، چای محبوب بسیاری از خانواده‌های ایرانی است. چای شکسته هم به خاطر زوددم بودن و رنگ زیاد، در بسیاری از ادارات و یا خانواده‌هایی که فرصت کافی برای دم کشیدن چای سرگل و ممتاز را ندارند، استفاده می‌شود.

سعی کنید حتما چای را از فروشگاه‌ها و افراد معتبر و مطمئن تهیه کنید زیرا برخی از فروشندگان چای‌های بی‌کیفیت و کهنه را به اسم چای تازه و مرغوب و با قیمت بالا به مردم می‌فروشند و از عدم آگاهی آن‌ها سوء استفاده می‌کنند.

فروشگاه اینترنتی درکام یکی از این فروشگاه‌های معتبر است که هر ساله بهترین، تازه‌ترین و باکیفیت‌ترین چای‌ها را از تولیدکنندگان و کارخانه‌های شمال کشور تهیه کرده و بعد از تست چای و اطمینان از مرغوب بودن آن، چای را به مشتریانش عرضه می‌کند. این فروشگاه هر ساله در اردیبهشت ماه که زمان برداشت چای می‌باشد، چای تازه می‌آورد؛ پس اگر می‌خواهید طعم خوب و دل‌نشین چای ایرانی را تجربه کنید، فرصت را از دست ندهید و برای خرید چای ایرانی درکام به سایت این فروشگاه به آدرس dorkam.com مراجعه نموده و چای مورد نظر خود را سفارش دهید.

منبع: مقاله بهترین چای ایرانی درکام

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

درکام

درکام یک برند و فروشگاه در زمینه فروش محصولات و موادغذایی سالم، طبیعی و محلی است که می‌خواهد به کسب و کارهای محلی کمک کند تا توانمندتر شوند و با عرضه محصولات با کیفیت که به دقت از بهترین تولیدکنندگان و کشاورزان تهیه می‌شوند به مشتریان خود کمک کند به راحتی به محصولات مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند. اطمینان از کیفیت محصولات برای ما یک اصل اساسی است و برای هر یک از محصولات از تولیدکننده‌های زیادی نمونه گرفته تا بهترین‌ها را برای مشتریان خود فراهم کنیم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی