اطلاعات تماس
  • ۰۹۱۲۸۳*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140002275137316234

تومورهای قاعده جمجمه چگونه درمان می‌شوند

عوارض جراحی تومور قاعده جمجمه چیست؟

کد: 140002275137316234

https://bit.ly/3bvbsiT

، (اخبار رسمی): اگر تومور قاعده جمجمه دارید و یا یکی از عزیزانتان دچار چنین اختلالی شده است و به دنبال بهترین جراح مغز و اعصاب تهران می‌گردید، ما به شما مراجعه به دکتر محمد صمدیان را پیشنهاد می‌دهیم.

اگر تومور قاعده جمجمه دارید و یا یکی از عزیزانتان دچار چنین اختلالی شده است و به دنبال بهترین جراح مغز و اعصاب تهران می‌گردید، ما به شما مراجعه به دکتر محمد صمدیان را پیشنهاد می‌دهیم. اگر نگران عوارض جراحی تومور قاعده جمجمه هستید، ما در این مقاله به شما کمک می‌کنیم با این بیماری و درمان آن آشنا شوید تا نگرانی‌هایتان کاهش یابد و بهترین نتیجه ممکن را از درمان بدست آورید، پس با ما همراه باشید.

پایه جمجمه (skull base) چیست؟

قبل از این‌که به عوارض جراحی تومور قاعده جمجمه بپردازیم، لازم می‌دانیم اطلاعاتی راجع به محل قرارگیری این تومورها خدمت شما ارائه نماییم؛ زیرا تعداد زیادی که از افرادی که برای چنین عملی آماده می‌شوند، اطلاعات دقیقی از جایی که تومورها در آن قرار گرفته‌اند، ندارند.

به زبان ساده پایه جمجمه به قاعده یا کف این استخوان که مغز بر روی آن قرار گرفته است، گفته می‌شود. این بخش از بدن به رگ‌های خونی، اعصاب مهم و نخاع اجازه عبور می‌دهد و همین مسئله بیان‌گر اهمیت آن است.

تومور قاعده جمجمه چیست؟

تومورهای قاعده جمجمه می‌توانند در امتداد پایه جمجمه و یا مستقیما در زیر آن رشد کنند و حتی در سینوس‌ها نیز به وجود آیند. البته بسیاری از آن‌ها خوش‌خیم بوده و رشد بسیار کمی دارند که با عمل جراحی قاعده جمجمه بهبود خواهند یافت. در مواردی نادر این تومورها بدخیم هستند و به بخش‌های دیگر بدن نیز گسترش می‌یابند.

تومورهای قاعده جمجمه چگونه درمان می‌شوند؟

درمان اصلی چنین تومورهایی، جراحی قاعده جمجمه است. بهبودی پس از انجام این نوع عمل‌ها سریع‌تر حاصل می‌شود و جای زخم باقی نمی‌ماند. در رابطه با عوارض جراحی تومور قاعده جمجمه در ادامه توضیح خواهیم داد.

گاهی ممکن است پرتودرمانی لازم باشد. روش‌های پیشرفته‌تری همچون پروتون‌درمانی نیز در کشورهای توسعه یافته به انجام می‌رسد.

جراحی قاعده جمجمه چگونه است؟

روش‌های جراحی متنوعی مانند کرانیوتومی (craniotomy) وجود دارد. حدود 90 درصد مبتلایان به چنین تومورهایی را می‌توان با جراحی‌های اندوسکوپیک اندوناسال (endoscopic endonasal) درمان کرد. در این روش‌ها جراح می‌تواند از طریق بینی به تومورها دسترسی پیدا کند. بنابراین، نیاز به ایجاد برش‌های عمیق و وسیع نیست.

عوارض جراحی تومور قاعده جمجمه شامل چه چیزهایی است؟

در این بخش به عارضه عمل‌های قاعده جمجمه خواهیم پرداخت؛ با این حال با مراجعه به «کلینیک جامع قاعده جمجمه و هیپوفیز ایران با مدیریت دکتر محمد صمدیان، یکی از برترین متخصصان جراحی مغز و اعصاب و ستون فقرات در تهران» و مشورت با پزشکان می‌توانید اطلاعات بیش‌تری بدست آورید.

  • سکته مغزی
  • عفونت و التهاب مننژ
  • نشت مایع مغزی نخاعی
  • اختلالات بینایی
  • رینوزینوزیت مزمن (Chronic Rhinosinusitis) و موکوسل (Mucocele)
  • اختلالات الکترولیتی
  • حرف آخر عوارض جراحی تومور قاعده جمجمه
  • همان‌طور که پس از مطالعه این مطلب دریافته‌اید، عوارض جراحی تومور قاعده جمجمه اگر توسط جراحان ماهر صورت نگیرد، می‌تواند خطرناک و آزاردهنده باشد. بنابراین، با با جست‌وجو برای پیدا کردن بهترین جراح مغز و اعصاب و مراجعه به چنین جراحانی همانند دکتر محمد صمدیان از بروز عوارض جراحی قاعده جمجمه جلوگیری نمایید. در آخر توصیه می‌کنیم از دیگر بخش‌های سایت کلینیک قاعده جمجمه و هیپوفیز بازدید به عمل آورید و مشکلات خود را از طریق تماس تلفنی با ما در میان بگذارید.

منابع

https://www.mskcc.org/cancer-care/types/skull-base-tumors

https://www.hopkinsmedicine.org/health/conditions-and-diseases/brain-tumor/skull-base-tumors

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • ۰۹۱۲۸۳*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان